Gå til innhold

Hva tar dere i beinpress?:)


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

I går tok jeg 52,5kg 2x8 og 55kg 2x8.

Økta før der tok jeg 52kg x 8, 8, 9 reps og 60kg x 6 reps.

Bruker en slik:

narrow-stance-leg-press-1-1024x671.png

Hadde ikke klart så mange sett med 60kg tror jeg. Da hadde bare gått nedover i reps på hvert sett :p Må konsentrere meg skikkelig om pustinga når jeg tar beinpress ellers går det ikke. Selv om dette er ganske lite.

Ser ut som noe ala dette i trynet:

http://bloggfiler.no/fitnessnora.blogg.no/images/1196741-10-1318797274070.jpg

Det kan ikke se bra ut når man tar 50-60kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er, no offense, den mest idiotiske øvelsen å sammenlikne styrke i. Bombesikker på at oppmot 90% av de imponerende løftene her kan strykes hvis man skulle lastet opp en video på det. I tillegg er det som nevnt altfor mange ulike apparater.

Personlig har jeg 120kg 1RM i knebøy, men kommer til kort mot små jenter i benpress. Den kjøper jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er, no offense, den mest idiotiske øvelsen å sammenlikne styrke i. Bombesikker på at oppmot 90% av de imponerende løftene her kan strykes hvis man skulle lastet opp en video på det. I tillegg er det som nevnt altfor mange ulike apparater.

Personlig har jeg 120kg 1RM i knebøy, men kommer til kort mot små jenter i benpress. Den kjøper jeg ikke.

Begynn med å sammenligne kun med deg selv du. Selv har jeg løftet 300 kg i knebøy, benpressa har ikke plass til mer enn 620 kilo og det trykker jeg lett 10 rep med ( går seff ned til 90 grader i knærne), - men hva så? Det betyr jo ikke en dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er, no offense, den mest idiotiske øvelsen å sammenlikne styrke i. Bombesikker på at oppmot 90% av de imponerende løftene her kan strykes hvis man skulle lastet opp en video på det. I tillegg er det som nevnt altfor mange ulike apparater.

Personlig har jeg 120kg 1RM i knebøy, men kommer til kort mot små jenter i benpress. Den kjøper jeg ikke.

Du virker jo regelrett bitter, du..

Så, om man ikke "løfter" korrekt, eller hva det er du sikter til, så løfter man ikke, man flytter ikke på et eneste kilo liksom, blir ikke sterk(ere), kunne bare ha jukka uten vekter liksom..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel slengt på en smiley her og der, for det var ikke så bittert ment. Men ser den:) Sikter delvis til det ja, vil jo påstå at man gjør seg selv en bjørnetjeneste med å halvere bevegelsesbanen som utrolig mange gjør i benpress. Det må det jo være enighet om:) Så klart du vil bli sterkere av det, men det er jo mer å hente på å gjøre øvelsen rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke knebøy, og kommer trolig aldri til å gjøre det heller, av helsemessige årsaker. Knebøy er ikke alt, selv om folk syns å tro det:p

Knebøy er en super øvelse for stabilitet, balanse og styrke da man bruker flere muskler enn de i beina for å holde ryggen stabil, og kan ikke sammenliknes med å sitte godt til rette i beinpress-maskinen - etter min mening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy er en super øvelse for stabilitet, balanse og styrke da man bruker flere muskler enn de i beina for å holde ryggen stabil, og kan ikke sammenliknes med å sitte godt til rette i beinpress-maskinen - etter min mening;)

Fordelen med benpress er at man ikke trenger å tenke på form - man kan ta seg HELT ut og kjøre tungt uten "frykt". Man kan selvfølgelig gjøre ting feil der også, men det skal mye mer til.

Selv tar jeg normalt ikke knebøy da jeg ikke er fleksibel nok til å holde stangen (deltoideus broiler seg for meget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med benpress er at man ikke trenger å tenke på form - man kan ta seg HELT ut og kjøre tungt uten "frykt". Man kan selvfølgelig gjøre ting feil der også, men det skal mye mer til.

Selv tar jeg normalt ikke knebøy da jeg ikke er fleksibel nok til å holde stangen (deltoideus broiler seg for meget).

Akkurat det er sant! Derfor jeg tar begge deler :D eneste feilen man kan gjøre med beinpress er vel å ikke gå for dypt, men det går mer utover resultatene enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...