Gå til innhold

Hva tar dere i beinpress?:)


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har egentlig alltid sverget til frivekter, og sagt "niet" til apparater, men synes Hammer Strength sin beinpress er konge. Begynte med denne for litt under en mnd siden. Den laterale that is. For å svare på emne, trente jeg fint med 252,5kg 5x15 sist, men kunne nok ha gitt noe mer. Velger heller å ha maks fokus på å gjennomføre sakte og gå maks i dybden, + spare litt for å ha en treig progresjon, men så er jeg vært fall sikret progresjon=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går vel utifra at alle her på fitnessbloggen iallfall går så dypt som ens kropp har mulighet til!? ;) Og hvis alle legger ved bilde av den type maskin de bruker så får man en ide. Selv liker jeg denne tråden for da vet jeg at det ikke bare er jeg som kjører beinpress - ja har følt meg alene om denne øvelsen i flere måneder nå for alle som trener seriøst kjører jo knebøy *ironi* :)
Hehe:P Bra noenlikte den denne tråden da:) Jeg er ikke noe ekspert så jeg visste ikke at man ikke fikk lov til å spørre om dette fordi benpress ikke var en skikkelig øvelse å trene...ehm...:unsure::p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de apparatene ser lik ut, kan man ikke sammenligne med mindre det er nøyaktig det samme apparatet. Min erfaring er at det er sinnsykt varierende hvor mye hjelp man får fra trinsene etc.

Tulleøvelse. Knebøy ftw.

Ironi. Kanskje.

Det jeg skrev over her...er ikke alle her som er eksperter og slikt og som vet hvilke øvelser som er kule å ta ,hehe:eek::p Jeg spør fordi jeg lurer jeg,hvis folk synes den er en tulleøvelse som du sier så la være å svare da,så kan de som ikke synes det svare istedet?Spesielt siden jeg synes d et helt unødvendig å si at d er en tulleøvelse og slikt..d går jo an å svare på det man spør om og bare la det være med det istedet? Eller går d bare ikke det eller???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy er en super øvelse for stabilitet, balanse og styrke da man bruker flere muskler enn de i beina for å holde ryggen stabil, og kan ikke sammenliknes med å sitte godt til rette i beinpress-maskinen - etter min mening;)

Er det sikkert, men som du sikkert vet, så er det ikke alle diagnoser det er anbefalt å gjøre den bevegelsen. Noen gjør beinpress, noen tror knebøy er alt, eller ingenting, og noen gjør begge deler. Ingen dør av å ikke gjøre knebøy, men heller velge å kjøre beinpress, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe:p Bra noenlikte den denne tråden da:) Jeg er ikke noe ekspert så jeg visste ikke at man ikke fikk lov til å spørre om dette fordi benpress ikke var en skikkelig øvelse å trene...ehm...:unsure::p

Beinpress er en ok øvelse det, men litt vanskelig å måle styrke i over internett ;).

Vinkel, friksjon og dybde (både mtp. maskinen og lengde på beina) er noe av det som spiller inn.

Det er mange som rapporterer om enorme tall i beinpress når det i realiteten så vidt er bevegelse i kneleddet.

Men det finnes nok mye kvartbøy-tall i loggbøkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beinpress er en ok øvelse det, men litt vanskelig å måle styrke i over internett ;).

Vinkel, friksjon og dybde (både mtp. maskinen og lengde på beina) er noe av det som spiller inn.

Det er mange som rapporterer om enorme tall i beinpress når det i realiteten så vidt er bevegelse i kneleddet.

Men det finnes nok mye kvartbøy-tall i loggbøkene også.

Hva menes med friksjon? Hva er kvartbøy..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frikson = Friksjonskoeffisient x Normalkraft :p

Friksjon er motstand mot bevegelse.

Friksjon er det som gjør at det er lettere å skli på isen enn på asfalt.

Dette kan variere en del mellom beinpressapparatene.

Kvartbøy:

Vet hva friksjon er:rolleyes: Har bare ikke hørt det i sammenheng med beinpress:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sikkert, men som du sikkert vet, så er det ikke alle diagnoser det er anbefalt å gjøre den bevegelsen. Noen gjør beinpress, noen tror knebøy er alt, eller ingenting, og noen gjør begge deler. Ingen dør av å ikke gjøre knebøy, men heller velge å kjøre beinpress, eller..?

Hvis man har skader som gjør at man ikke bør ta knebøy så er det jo bare å droppe det, men mindre man vil ødelegge seg. Jeg skrev bare hva jeg mente var fordelene med knebøy - som ikke beinpress har;) Men for all del: Begge er jo bra øvelser. Man må trene det man liker best selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett,greit med info,fikk det av denne tråden:D har fått gode resultater av benpress jeg men nå tar jeg jo utfall og knebøy i tillegg,men føler at benpress virkelig tar jeg altså!;)

Jeg føler også at det funker! Når det er såååå tungt og dytte på den plata som vektene henger på så må det være godt for noe!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så lenge man gjør NOE.. Ikke alle kan ta knebøy, men de fleste har godt av å variere litt. Jeg tok begge deler i dag, økte i knebøy OG kjørte på med 200kg benpress etterpå :D (Og da går jeg så dypt i benpressen at de nederste ribbeina nesten blir mos, bare for å ha dét på det rene) - Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...