Gå til innhold

Hvilken type melk??


WarriorPrincess

Anbefalte innlegg

Hvilken type melk mener DERE at man bør bruke? Leser ganske mye forskjellige egentlig. Jeg er oppdratt med at man bare skal drikke H-melk men med en gang jeg flyttet ut hjemmenifra byttet jeg den med lettmelk. Nå har jeg gått over til ekstra lett rett og slett fordi det står på forpakningen at den har flere proteiner... Er det sant?? :s

Bruker egentlig bare melk i proteinshaken (for det smaker så mye bedre med melk) og kanskje litt i kaffen men ikke noe særlig melkforbruk ellers.

Men føler at jeg bare er forvirret ... Så: noen som kan opplyse lille meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker H-melk til frokost pga det høye fettinnholdet.

Ekstra lett eller lettmelk til lunsj på jobb, og skummet melk til havregrynen etter jobb :D

Så bruker jeg og melk når jeg lager proteinshake.

Da foretrekker jeg skummet melk.

Digger å ha både H-melk og skummet melk i handlekurven. Kan jo ikke drikke samme type melk til frokost og kvelds vel? :D

Til trådstarter. Hvilken melketype du drikker kommer ann på målsetningen din og hvor mye fett du vil ha i kostholdet. Fett fra melk har vist seg å være gunstig for muskelbygging og inneholder også CLA som har i visse studier vist å kunne ha positiv effekt på fettforbrenning. Men skal du redusere fettet i kostholdet er kanskje ikke helmelk det mest gunstige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er vell sagt, men personlig drikker jeg bare skummet, enkelt og greit fordi skummet melk smaker best og å helle i seg H-melk føles ut som fløte..

Men som oddis sir, det kommer ann på hva du er ute etter. Dersom du deffer f.eks og er ute etter et lavt kaloriinntak så er jo ikke H-melk så gunstig som Skummet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til trådstarter. Hvilken melketype du drikker kommer ann på målsetningen din og hvor mye fett du vil ha i kostholdet. Fett fra melk har vist seg å være gunstig for muskelbygging og inneholder også CLA som har i visse studier vist å kunne ha positiv effekt på fettforbrenning. Men skal du redusere fettet i kostholdet er kanskje ikke helmelk det mest gunstige.

Går for bygge mest mulig muskler. Dessuten drikker jeg maks 2 dl melk hver dag så såå mye har vel de ekstra kaloriene noe å si om man spiser sunt ellers.

Og tusen takk for alle svar:) blitt litt klokere idag også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste er vell sagt, men personlig drikker jeg bare skummet, enkelt og greit fordi skummet melk smaker best og å helle i seg H-melk føles ut som fløte..

Men som oddis sir, det kommer ann på hva du er ute etter. Dersom du deffer f.eks og er ute etter et lavt kaloriinntak så er jo ikke H-melk så gunstig som Skummet.

Det er en vanesak. Jeg vokste opp med skummamelk og nå etter jeg har blitt vant med H-melk kunne jeg aaaldri tenke meg å drikke skummamelk igjen, det smaker jo oppvaskvann :p

Til trådstarter: Skal man velge en melk så burde man drikke helmelk rett og slett fordi melkefettet har så mange gunstige effekter på kroppen. Litt mer kalorier, men pga fettet så metter melken mer sånn at man summa summarium drikker omtrent samme energi H-melk som lettmelk.

Edit: Ser du skal bygge muskler, og da er H-melk det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vanesak. Jeg vokste opp med skummamelk og nå etter jeg har blitt vant med H-melk kunne jeg aaaldri tenke meg å drikke skummamelk igjen, det smaker jo oppvaskvann :p

Til trådstarter: Skal man velge en melk så burde man drikke helmelk rett og slett fordi melkefettet har så mange gunstige effekter på kroppen. Litt mer kalorier, men pga fettet så metter melken mer sånn at man summa summarium drikker omtrent samme energi H-melk som lettmelk.

Edit: Ser du skal bygge muskler, og da er H-melk det beste alternativet.

Ja,er nok en vanesak, men personlig likte jeg best H-melk og Lettmelk, eller på den tiden drakk jeg svært lite, men når jeg begynte å drikke skummetmelk ble jeg hektet.

Er vell heller ikke noe problem å bygge muskler på skummet melk, men dersom man sliter med å komme i kalorioverskudd er jo det greit med H-melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har aldri kjørt en skikkelig GOMAD (4 liter melk hver dag i 25 dager), men har vært ganske nære. Må selvfølgelig gjøres før man dør :D

Har også vært farlig nære før. Opp 10-15 kg på 3.5 mnd og knebøy gikk fra 55kgx5 til 110kg 3x5 på samme periode. Ble litt pondus av det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...