Gå til innhold

Kan vaniljekesam ødelegge for vektnedgang?


Baieism

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk for svar. :) Jeg spiser mellom 1200 og 1400kcal hver dag.

Du må nesten svare på hva du veier, hvor høy du er, HVA du spiser og hvor mye du trener også. Men så generelt sett så gjør ikke to spiseskjeer vaniljekesam noe stor forskjell fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiser man cottage cheese med syltetøy uten sukker,eller med nøtter ,bær eller frukt ;) er sukker i den kesamen så jeg ville holdt meg til cheese,masse proteiner ;)

Nei, fordi CC smaker ikke bra i forhold :p

Dessuten inneholder både den originale og den magre bare 5% sukker, noe som faktisk ikke er ille i det hele tatt, siden det utgjør 6,25 kcal i sukker for den originale og 3,75 kcal for den magre pr hundre gram.

1 ss vaniljekesam utgjør 19 kcal for den orginale og 11 for den magre, to utgjør altså 38 eller 22 kcal.

Åiåiåi så mye.

Cottage cheese 12,7 gram protein

Mager vaniljekesam 8,6 gram protein

Vaniljekesam - 6 komma noe gram protein

Mager kesam 12 gram protein.

Ahh, løsningen er enkel: Vaniljeprotein i mager kesam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en halv boks med vaniljekesam hver dag, til dessert. Men, jeg bruker ikke vanlig vaniljekesam. Har en kropp som responderer fryktelig dårlig på sukker, så jeg kjøper vanlig mager kesam. I denne blander jeg inn sukrinmelis og vaniljepulver. Smaker tilnærmet likt, også rører jeg det inn i en stor bolle med varme skogsbær. Mmm!

Men til ditt bruk tror jeg ikke det er de to spiseskjeene som utgjør store forskjellen på om du går ned i vekt eller ikke. Alt har en sammenheng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for oss som teller kalorier ;)

Rettelse: Ikke for de som teller kalorier, har et mål og mening med å gjøre det, er motivert for å holde seg til planen uavhengig av sult/metthetssignaler osv. Du skjønte hva jeg mente.

Mange slankekurer har kaloritelling som et sentralt element, men likevel gir de ikke gode resultater på store grupper. Andre slankekurer med en annen innfallsvinkel, på hvilken mat man velger å spise, gir bedre resultater på store grupper. Du finner så klart suksesstilfeller og fiaskoer i alle gruppene.

Det handler forøvrig ikke om den boksen med vaniljekesam, men om hvilken mat man spiser mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd ikke lage en ny tråd, men er fint hvis noen kan svare meg her.

Jeg gjorde tabba å kjøpe vanlig kesam i stedet for mager. Jeg ser at det er mye mer fett i denne. Er dette dårlig eller bra fett? Jeg er rimelig fucking udugelig på sånne ting, så beklager hvis detta er retardspørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd ikke lage en ny tråd, men er fint hvis noen kan svare meg her.

Jeg gjorde tabba å kjøpe vanlig kesam i stedet for mager. Jeg ser at det er mye mer fett i denne. Er dette dårlig eller bra fett? Jeg er rimelig fucking udugelig på sånne ting, så beklager hvis detta er retardspørsmål

Har du tenkt til å dekke hele ditt daglige fettbehov med kesam? Hvis ikke, så er det neppe noe problem hvilke fettsyrer som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke egentlig tenkt så langt. I dag har jeg kjørt havregryn i skummamelk, et par shakes, 300 gram laks og noe salat, paprika, løk etc. Er vel strengt tatt bare laksen som bidrar der? Men detta er egentlig ikke det jeg stussa over. Jeg lurer bare på hva slags fett man finner i den vanlige kesamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...