Gå til innhold

Anbefales det å finne en klubb?


Opheliia

Anbefalte innlegg

Dere som er aktive med dette her, vil dere anbefale å ta kontakt med en klubb? Jeg har egentlig ikke noen ønsker om å drive med dette så seriøst at jeg står plutselig midt oppi en konkurranse, men kunnskapen kan man vel ha behov for, selv om man "kun" gjør det for moro skyld? Eller hva tenker dere?

Kan man ta kontakt med en klubb selv om man er langt ifra nærheten til å kunne måles med de som faktisk konkurrerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som er aktive med dette her, vil dere anbefale å ta kontakt med en klubb? Jeg har egentlig ikke noen ønsker om å drive med dette så seriøst at jeg står plutselig midt oppi en konkurranse, men kunnskapen kan man vel ha behov for, selv om man "kun" gjør det for moro skyld? Eller hva tenker dere?

Kan man ta kontakt med en klubb selv om man er langt ifra nærheten til å kunne måles med de som faktisk konkurrerer?

Ta deg en tur på Kaliber en dag da vell :) Kan garantere hvis du følger det de sier at du vil oppnå ditt livs form :) Enten du vil stille eller ei. Flexgym har vell ikke aktive folk lengere.

Det er mange på gymet som får utnytta den kunnskapen folk sitter på, her er de hjelpsomme som bare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på Kaliber en dag da vell :) Kan garantere hvis du følger det de sier at du vil oppnå ditt livs form :) Enten du vil stille eller ei. Flexgym har vell ikke aktive folk lengere.

Det er mange på gymet som får utnytta den kunnskapen folk sitter på, her er de hjelpsomme som bare det:)

Ja, jeg har lenge hatt lyst til å joine kaliber..men jeg har ikke råd :-( Det blir alt for dyrt å trene 2 steder (og siden jeg bor veldig nært Impulse+er bundet). *sukk*

Hvis jeg får bedre råd etterhvert gjør jeg definitivt det! Når jeg tenker meg om så koster det vel ting hvis en skal være med i noe klubb også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos kaliber får du gratis kostholds og treningsveiledning :) Og det av toppen ;) De vet hva de snakker om.

Du kan alltids gå inn på nettsiden og høre med de om du får tips og triks, kanskje kosthold/trening. Og så går det jo an å ta en prøvetime. De har begynt å ha åpent på lørdager også nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos kaliber får du gratis kostholds og treningsveiledning :) Og det av toppen ;) De vet hva de snakker om.

Du kan alltids gå inn på nettsiden og høre med de om du får tips og triks, kanskje kosthold/trening. Og så går det jo an å ta en prøvetime. De har begynt å ha åpent på lørdager også nå :)

Skader ikke å iallefall prøve :) Etterhvert kan jeg jo vurdere å bytte studio (jeg får jo ikke med meg kjæresten på trening mer enn 1-2 ganger pr uke allikevel:p:meh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vil jeg si at det er litt forskjell på om man ønsker å finne en klubb for å trene for å bli sterk eller for å stille i fitness/kroppsbygging. Det er to vidt forskjellige miljøer med litt ulike grunnverdier og syn på ting får å si det på en fin måte. Skal du bli sterk ville jeg gått til en styrkeløftklubb, skulle jeg stått på scenen ville jeg nok rettet meg mer mot de treningssentrene som sikter på det. Nå skal jeg ikke slenge ut mine holdninger til bygging, men ha fornuften i bakhodet når du vandrer rundt der. Tviler ikke på at kaliber og de andre gymmene er fine steder å trene med mye kompetanse om man ønsker å stille kontra å sose rundt på sats/elixia uten mål og mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var litt fordomsfullt til å komme fra en moderator. Har du vært på Kaliber i det siste (eller i det hele tatt)?

Vi har faktisk ganske mange sterke utøvere. Kanskje ikke helt i norgestoppen i styrkeløftøvelsene(da det er veldig få som gidder å bruke energi på drakttrening). I tillegg er vi flere som også ønsker å være litt allsidige, og trene hele kroppen jevnt, og kanskje ha litt utholdenhet i tillegg.

Er selvfølgelig baseøvelser som er hovedfokuset for de fleste, men selv om en ikke er villig til å ofre alt for en makspers vil jeg påstå at vi har en del sterke folk, samt kompetansen til å hjelpe folk til å bli sterkere.

Med fare for å virke like fordomsfull som deg så tror jeg de fleste fitnessutøvere lever et mye mer gunstig liv helsemessig enn de fleste styrkeløftere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det nylig stått kaliber trykt over 20 sider i dagens næringsliv og andre media knyttet til største dopingbeslaget i Norges historie og da er det vel kanskje naturlig å påpeke at ikke alt har rent mel i posen på det senteret. Vet ikke om du leste avslutningsvis, men kan godt komme med en repitisjon: "Tviler ikke på at kaliber og de andre gymmene er fine steder å trene med mye kompetanse om man ønsker å stille kontra å sose rundt på sats/elixia uten mål og mening." Her sa jeg nettopp at det er mye kompetanse på et slikt samlested fremfor et vanlig treningssenter, og hvis du leser mellom linjene fatter du kanskje at god kompetanse innehaver blant annet sterke utøvere og mennesker som dedikerer mye til treningen, og overhode ikke noe negativt. Jeg bare gjorde det klart at man skal ha fornuften i bakhodet som er ganske naturlig etter de store mediesakene rundt blant annet kaliber som hovedgym.

Du som drar linjer om hvor fordomsfull jeg er, ikke noe jeg har skrevet. Så vil si innlegget ditt stiller seg mye mer fordomsfullt enn hva jeg skrev, men så vil vel aldri styrkeløftere og fitnessbransjen være helt bestevenner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det nylig stått kaliber trykt over 20 sider i dagens næringsliv og andre media knyttet til største dopingbeslaget i Norges historie og da er det vel kanskje naturlig å påpeke at ikke alt har rent mel i posen på det senteret. Vet ikke om du leste avslutningsvis, men kan godt komme med en repitisjon: "Tviler ikke på at kaliber og de andre gymmene er fine steder å trene med mye kompetanse om man ønsker å stille kontra å sose rundt på sats/elixia uten mål og mening." Her sa jeg nettopp at det er mye kompetanse på et slikt samlested fremfor et vanlig treningssenter, og hvis du leser mellom linjene fatter du kanskje at god kompetanse innehaver blant annet sterke utøvere og mennesker som dedikerer mye til treningen, og overhode ikke noe negativt. Jeg bare gjorde det klart at man skal ha fornuften i bakhodet som er ganske naturlig etter de store mediesakene rundt blant annet kaliber som hovedgym.

Du som drar linjer om hvor fordomsfull jeg er, ikke noe jeg har skrevet. Så vil si innlegget ditt stiller seg mye mer fordomsfullt enn hva jeg skrev, men så vil vel aldri styrkeløftere og fitnessbransjen være helt bestevenner ;)

Å være fordomsfull innebærer at man baserer sine holdninger på hvordan media fremstiller en sak eller rykter hørt av andre, og ikke på førstehånds erfaringer. Det var vel nettopp dette du gjorde i innlegget ditt, ergo vil jeg si det var fordomsfullt.

Når det gjelder spørsmålet om helse; Jeg kjenner personlig et representativt utvalg(over 15) både styrkeløftere og fitnessutøvere, og min erfaring er at fitnessutøverne har et mye større fokus på et sunt kosthold, samt ulike former for kondisjonstrening. Dette må vel kunne knyttes til en bedre helse.

Når det gjelder fettprosent, vil jeg også påstå at det er bedre (for en mann) å ligge jevnt på 10-15%, og å kutte seg ned til 7-8% en gang i året enn å ligge jevnt over 20. Sier ikke at dette er tilfellet blant styrkeløftere, men tallene er et estimat basert på de jeg har kjennskap til.

Uansett, dette blir en annen diskusjon, som ikke hører hjemme her, og jeg har ingen intensjoner om å dra den videre.

Takk for meningsutvekslingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så strikt kosthold, kan man vel si..

Hva legger du i dårligere helse? De er nok ikke like rippet for fett som fitnessutøvere er i sesong, men det betyr ikke at det er sunnere å være rippet enn å ha et lite spekklag.

Jeg spurte egentlig bare basert på hva som ble sagt over her, at fitnessutøvere har sunnere helse. Men jeg ser ikke den helt, sånn egentlig, for de går jo for det første veldig opp og ned i vekt alt etter om de er off-season eller on-season. Og etter som jeg har lært så er det ikke like mye opp og ned i vekt blant styrkeløftere. Og kostholdet kan man vel styre selv, om det skal være sunt eller ei. Jeg vil nå si at mitt kosthold er rimelig okei og i høy grad ligner på det de andre loggfører her inne (de som trener for å kunne stå på scenen som bf-utøvere). Så da kan det ikke automatisk gi meg "dårligere helse" bare fordi jeg har lyst å kunne kalle meg selv for styrkeløfter. Jeg er med på den at mange som vil øke i styrke og ikke i fett% ikke nødvendigvis kun spiser kjøtt og grønnsaker, men tillater seg ting som pizza, pasta o.l i større mengder enn bf-utøvere :p Men man kan vel drive med styrkeløft uten å spise slik? Jeg tåler jo ikke en gang den maten..så det er ikke ofte jeg spiser slikt (jeg blir jo grisedårlig).

Jeg bare lufter tankene, så ble litt rotete :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men egentlig så lurte jeg bare på om det var anbefalt å ta kontakt med en klubb..for å komme seg videre :p. Jeg tror at hvis det skal diskuteres hvem som er sunnest osv så kan det opprettes egen tråd :) Og jeg har egentlig fått svar på det jeg lurte på, men hvis flere har noe å si så kan dere gjerne svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men egentlig så lurte jeg bare på om det var anbefalt å ta kontakt med en klubb..for å komme seg videre :p. Jeg tror at hvis det skal diskuteres hvem som er sunnest osv så kan det opprettes egen tråd :) Og jeg har egentlig fått svar på det jeg lurte på, men hvis flere har noe å si så kan dere gjerne svare!

Hvis det er sterkere i de tre store (knebøy, benkpress, markløft) du ønsker å bli vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en styrkeløftklubb :) Da vil du få et bra program å trene etter og ikke minst mye teknikkhjelp og gode støttespillere. Dette er uavhengig av om du ønsker å konkurrere eller ikke.

Får legge til at vi styrkeløftere er ikke en homogen gruppe og det er veldig mange av oss som er friske og raske og har god helse. At noen velger å veie 150 kg er også helt greit, men da er det et valg de har tatt til tross for eventuelle følger det vil ha for helsen. Jeg dømmer i alle fall ingen for å følge sin lidenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt svar på spørsmålet ditt: Ja, ta kontakt!

Hvis du vil trene styrkeløft i Trondheim bør du enten trene på KK-67 eller Nidarø treningssenter. Jeg vil ikke anbefale kaliber til ren styrkeløft. Det er et bra treningssenter, men miljøet er mer fitnessorientert og det er ikke like mye kunnskap om styrkeløftstrening eller teknikk. Da snakker jeg av erfaring. Utstyret er også mer tilrettelagt for styrkeløftstrening på Nidarø/KK.

Du må ikke konkurrere bare fordi du vil trene styrkeløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Men egentlig så lurte jeg bare på om det var anbefalt å ta kontakt med en klubb..for å komme seg videre :p. Jeg tror at hvis det skal diskuteres hvem som er sunnest osv så kan det opprettes egen tråd :) Og jeg har egentlig fått svar på det jeg lurte på, men hvis flere har noe å si så kan dere gjerne svare!

Hei Opheliia!

Jeg gidder ikke å kommentere på alt det andre som ble skrevet her, men du er hjertlig velkommen å stikke innom KK-67! Vi er en styrkeløftklubb som holder til på Lade(i kjelleren til Voldsminne barnehage). Vi har folk med forskjellige ambisjoner som trener hos oss, alt fra utøvere på landslaget til folk som kun har lyst til å trene skikkelig styrke på en real plass :)

Som du sikkert skjønner så holder jeg til på KK-67, så om du lurer på noe bare spørr meg på pm eller her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...