Gå til innhold

Proteinkilder


Johanne87

Anbefalte innlegg

Det har noe med at jeg gikk på en veldig høyfett diett. Spiste max 10g karbo og all slags fett. Bacen osv.. For fler år siden.

Gikk først ned noen kg, men etterhvert gikk det omvendt og appelsinhuden kom brått og brutalt. Min søster har opplevd det samme.

Holder meg derfor unna denne typen fett. Men hver kropp er forskjellig, men dette funket desverre ikke for meg :D

Fiskekaker er godt ja! Bare å varme i mikroen det:D Det var et godt tips på internatet!

Og du har uten noe som helst begrunnelse valgt å skylde dette på mettet fett. Jeg vil tro du hadde et ganske ubalansert forhold mellom omega-3 og omega-6 og at dette heller har skylden.

Greit nok at du ikke trivdes på høyfettkosthold, men å skylde det på mettet fett blir for dumt, for det har du absolutt ikke noe grunnlag for å påstå. Du kunne like gjerne skyldt det på økt inntak av jern, lavere inntak av c-vitamin eller rett og slett en type protein... Jeg har nevnt en årsak som er mer sannsynlig, og kan ta en til. Du kan ha fått i deg en del uheldige stoffer som er lagret i fettet.

Uansett, når du begynte å gå opp i vekt så har du spist mer enn du forbrente, og dette alene kan være årsaken til appelsinhuden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit når man er i farta, eller ta med på turer:

http://www.discount-supplements.co.uk/sports-supplements-whey-protein-wildwest-beef-jerky-nuggets-all-natural-12-x-25g-bag-s-

Ikke kjempebillig, men mye billigere fra england enn hjemme ihvertfall. De sender også fraktfritt.

Disse inneholder litt sukker og litt natriumnitritt, så jeg vil ikke anbefale å basere kostholdet på de, men som en sunnere snacks og raskt måltid av og til er de kjempegreie å ha liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Øhh - joda. Løk, evt purreløk og noe som hefter det hele sammen, mao egg. En skje eller to eller tre med mel går også i blandingen, potetmel. Da snakker jeg om en stooor porsjon, nok til 4 og rester som fryses i tillegg...

bytter du ut potetmel med bakepro - så vil du få en mer proteinrik fiskekake :) (har ikke prøvd det selv, men det skal jeg jaggu gjøre)

fiskekaker er fantastisk godt. Er det ikke også viktig å bruke fersk fisk til fiskekaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har uten noe som helst begrunnelse valgt å skylde dette på mettet fett. Jeg vil tro du hadde et ganske ubalansert forhold mellom omega-3 og omega-6 og at dette heller har skylden.

Greit nok at du ikke trivdes på høyfettkosthold, men å skylde det på mettet fett blir for dumt, for det har du absolutt ikke noe grunnlag for å påstå. Du kunne like gjerne skyldt det på økt inntak av jern, lavere inntak av c-vitamin eller rett og slett en type protein... Jeg har nevnt en årsak som er mer sannsynlig, og kan ta en til. Du kan ha fått i deg en del uheldige stoffer som er lagret i fettet.

Uansett, når du begynte å gå opp i vekt så har du spist mer enn du forbrente, og dette alene kan være årsaken til appelsinhuden.

Er det en sammenheng mellom appelsinhud og for mye omega 6 ifht omega 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en sammenheng mellom appelsinhud og for mye omega 6 ifht omega 3?

Jeg vet ikke om det er en direkte sammenheng her, men det er nærliggende å tro det, da en ubalanse i eikosanoidproduksjonen vil påvirke de fleste prosesser i kroppen. Det er hvertfall langt mer sannsynlig enn at mettet fett har skylden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...