Gå til innhold

Proteinkilder


Johanne87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CC er vel klassikeren ? Men alt av ost har mye protein og varierende innhold av fett. Jeg er ost-o-man, og kan ete det hele tida. Kjøper gjerne 10 forskjellige på en gang, og senest i dag, hadde jeg Brie på middagen min. ( røkt skinke, soppstuing med løk og fløte, gratinert blomkål & brokkoli med sennep og ost over, samt kålrabistappe....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke en diett der jeg har i meg mye karb iaf. Ikke helt kontroll på grammet, men godt under 50gram dagen iaf. blir vel 200kcal det sånn ca. Ingen brød, pasta, ris, poteter eller juice. Ingen søtsaker eller is, ingen sjokolade eller snop ellers. Litt frukt, mye grønnsaker ( holder igjen på carborike, kjører det jeg orker ete av carbofattige. )Trodde lavfettdietter var helt UT jeg.. omtrent som leggvarmere og hockeysveis. Max en ølboks i uka ( strafferunde i trening FØR jeg tillater meg å nyte den )

Går sykt mye i kjøtt, og ost. Er en kjøttspisende mann, så det går fint.

Trodde lavfettdietter var helt UT jeg.. omtrent som leggvarmere og hockeysveis

Men så fikk jeg lese om dietten din, og se frisyra til Asle....:D

PS - vil slå et ekstra slag for BLOMKÅLEN, en undervurdert mat"plante " Egnet både i supper, salater, gratenger og på sikkert 7 andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Blomkål er utrolig godt! Har forsøkt meg på lavkarbo, men er ikke noe for meg altså. Blir så sliten og får ikke nok ut av treningen.

Dessuten er jeg karboavhengi. Er ikke noe gld i kjøtt, men må prøve å få i meg noe. Men er veldig i mot å spise mettet fett. Dette har fått meg til å få masse appelsinhud tidligere. var ikke noe godt for min kropp i alle fall.

Er derimot veldig bra med lav karbo og gunstig sunt fett tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge forsøkte du lavkarbo ? jeg ble så dårlig første uka, at jeg trodde jeg sku daue. Holdt på å ringe sekretæren vår, som har hjertestarte-maskina på kontoret sitt fler ganger.....:)

Etter at karboen var helt ute av systemet, vil jeg si jeg aldri har hatt mer energi, klarer faktisk ikke kjøre meg helt tom.

Mettet fett mener jeg ikke så mye om nå, har nok ting på lista jeg skal unngå. Får jeg fler ting der, kommer jeg til å ete tastaturet mitt til sist.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på ketoyse i fler måneder. Det gikk veldig bra til å begynne med. Etter en stund gikk det omvendt.

For noen måneder siden gikk jeg på max 50 g karbo og sunt fett. Dette var topp, men jeg var så sliten og sulten.

Prøvde i en måned, men følte at jeg ikke fikk noe ut av treningen. Var bare helt skjelven og klarte nesten ikke de siste øvelsene.

Jobber veldig hardt når jeg trener, så da er det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Blomkål er utrolig godt! Har forsøkt meg på lavkarbo, men er ikke noe for meg altså. Blir så sliten og får ikke nok ut av treningen.

Dessuten er jeg karboavhengi. Er ikke noe gld i kjøtt, men må prøve å få i meg noe. Men er veldig i mot å spise mettet fett. Dette har fått meg til å få masse appelsinhud tidligere. var ikke noe godt for min kropp i alle fall.

Er derimot veldig bra med lav karbo og gunstig sunt fett tror jeg...

Du skriver at du er veldig imot å spise mettet fett. Hvorfor det? Har mettet fett fått deg til å få appelsinhund? Hvordan i all verden kan du vite hva som har forårsaket dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til gode proteinkilder når man ikke har mulighet til å steke kjøtt eller koke egg?

Utenom proteinshake da :D

Blir fort litt mye karbo :D

CC

Mager Kesam

Skyr

Tunfisk

Grove fiskekaker. Jeg liker Rema sine (inneholder litt karbs n stuff da)

Skinkepålegg (svin og kylling/kalkun)

Roastbiff

Tørrfisk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noe med at jeg gikk på en veldig høyfett diett. Spiste max 10g karbo og all slags fett. Bacen osv.. For fler år siden.

Gikk først ned noen kg, men etterhvert gikk det omvendt og appelsinhuden kom brått og brutalt. Min søster har opplevd det samme.

Holder meg derfor unna denne typen fett. Men hver kropp er forskjellig, men dette funket desverre ikke for meg :D

Fiskekaker er godt ja! Bare å varme i mikroen det:D Det var et godt tips på internatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bare ikke fiskekakene ferdig. De består av ca alt annet enn fisk, og til slutt er de dyppet i fiskekraft for å SMAKE som fiskekaker. Vi lager våre egne av lakse og hvitfiskfilet, som kjøres i mixeren. 10 ggr bedre, og antagelig 200ggr sunnere. Dessverre lite forenelig med å kjøpe for å varme i microen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...