Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Supert!

Vurderer å kickstarte nyåret med en liten PSMF kur, bare for å komme inn i gode rutiner igjen etter all julematen ;)

Greit å ha planlagt litt på forhånd iallefall :)

Veldig greit å ha planlagt hele uken egentlig. For min del hjalp det i hvert fall at jeg stort sett hadde laget maten dagen i forveien. På den måten slipper man å tenkte ut hva man skal spise, for da har man plutselig lyst på ALT. Jeg fulgte matplanen min slavisk slik at jeg slapp å tenke ut "hva jeg skal spise nå". Gikk egentlig ganske på autopilot når det gjelder maten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BØR er vel helt feil ord, du KAN er rett tilnærming. Det første måltidet du spiser på hviledager er høyt protein/lavkarb og lite fet. Avslutt med et måltid med litt mer karb og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier ikke å trene fastende, men har gjort det nå i ferien siden jeg ikke har skole.

Hvis du trener fastende bør du innta BCAA for å motvirke katabolisme. Om du ikke trener fastende har du nok aminosyrer i blodet ditt allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Vil ta opp ett lite tema her inne.

Jeg har fulgt IF i ca 3 år nå. Jeg er "sterk" og "slank" ( under 10% fett, nærmere 8 for tiden ).

Men det jeg sliter med er følgende:

1. Det kreves å holde styrke + pluss lav fettprosent over tid

2. Fokuset er for min del litt over det jeg ønsker å ha på mat og trening for tiden og har vært det i lang tid.

Så til dere som HOLDER UNDER 10% i lengden, hvordan gjør dere det OG hvordan føles det på kroppen/humøret etc?

Cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å teste ut PF etter å ha lest mye rundt

Jeg er 182cm og veier 77kg

Jeg var egentlig på et bulke programmet fra før, men har forstått at jeg fint kan bulke for det.

Jeg jobber fra 13-19. Så i den tida vil jeg helst faste (pga dårlig og usunt mat på jobben, orker ikke å ta med matpakke :p)

Jeg vil følge den planen som er laget for tidlig trening. Som vil bli noe slikt

6-7: 10g BCAA + 1 frukt

7-8: Trening

8: 10g BCAA

9: 10g BCAA

11: Første måltidet (2 bokser med tunfisk i olje og en stor omelett med grønnsaker og 5 egg) et par skyr og knekkebrød.

13-19: Jobb

20: Andre måltid (150g Havregryn med proteinpulver, avokado + et par andre ting :p)

22: Sove-tid (ZMA før jeg legger meg)

Jeg er nå vant til 10 timers søvn, men dette må nå vike for 8 timers søvn, noe som kommer til å bli litt vanskelig for kroppen min.

Det jeg lurer på er om dette programmet er greit? spiser jeg sånn ca nok proteiner og riktig type mat til riktige tider (ville blande pf med det å spise karbohydratene senere på kvelden, leste en artikkel om det på FB også)

Også jobber jeg en dag i uka tidlig fra 7-15 (den dagen trener jeg ikke)

Noen forslag til hvordan jeg kan spise den dagen?

Jeg tenkte måltid 1 kl 6 med 20gBCAA og måltid 2 til fast tid med 10g BCAA

er dette greit?

Kan også nevne at jeg har boksetrening 2 ganger i uka fra 20.00 til ca 21, er det da bedre for meg å ha måltid nr 2 kl 21 alle dager? tror ikke jeg kan klare å trene boksing på full mage :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil nok fungere fint :) Men "problemet" er at det vil ikke være periodisk faste (hvis du vil følge leangains-versjonen med ca. 16 timers faste og 8 timers spisevindu), ettersom du bryter fasten etter kun 10 timer rett før trening. 10 g BCAA klokken 8 er heller ikke nødvendig når du uansett tar 10 g klokken 9 (i følge Martin B.).

Forøvrig virket det som lite mat for en kar på 77 kg, men jeg antar porsjonene er litt større enn det jeg fikk inntrykk av :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette er planen som er lagt ut på leangains

6 AM: 5-15 minutes pre-workout: 10 g BCAA.

6-7 AM: Training.

8 AM: 10 g BCAA.

10 AM: 10 g BCAA

12-1 PM: The "real" post-workout meal (largest meal of the day). Start of the 8 hour feeding-window.

8-9 PM: Last meal before the fast.

Den er jo veldig lik min den da? første måltid 12-13 og andre 20-21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår men hvis jeg inntar vann, BCAA eller Whey så brytes ikke fasten? Eller brytes fasten av whey også?

Whey = avbrutt faste

BCAA i moderate doser = ikke avbrutt på samme måten

Om du på død og liv skal trene fastende, så går det ut over fasten for å unngå å bli katabol. Kan du ikke flytte treningsøkten? Ellers er det jo ingen ting som tilsier at du *må* ha spisevinduet på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har super lyst å prøve dette fra mandag av har ca 10 kg jeg vil ha av :o

Sliter Med å få i meg nok mat ellers og ligger som regel på 900 til 1200kalorier. Trener så å si hver dag bortsett fra søndag. Jobber åtte til fire og har ingen problem m å ikke spise på jobb;) er som regel ikke sulten før middagstider anyway.

Men hva er anbefalt spisevindu da? Trener forresten fra 1900 og utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...