Gå til innhold

Med eller uten sko på baseøvelser?


ooo

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig anbefalt? er det bare smak og behag, eller finnes det gode argumenter for eller mot å bruke sko under eksempelvis knebøy og mark?

starta treningen uten sko, da treneren min foretrakk det..men har etterhvert forsøkt med vanlige løpesko, da de er oppbygde bak og dermed gir en følelse av at det er lettere å komme dypt ned i bøy enn uten. Dersom en er stiv i anklene anbefales det av noen å stå på vektskiver under hælene, da tenker jeg joggesko gjør litt samme nytten? andre igjen mener sko ikke er bra, for da står du mindre stabilt og har mindre kontakt med underlaget.

Synspunkter på dette ?[ATTACH]9097[/ATTACH]

post-4477-14440831007423_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge Eric Cressy burde man kjøre uten sko på markløft. Grunnen er for at mange sko har litt for høye heler, og på markløft så skal tyngden ligge bak på hælen. Video for gjennomgang av markløft her:

14240397

(passord: deadlift)

Selv er jeg plattfot, og trenger spesialsåler i skoene mine. Derfor blir det sko når jeg kjører knebøy, og jeg synes det fungerer veldig fint for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett så mange få vondt i føttene sine av forskjellige grunner og hørt så mye banning (inklusive fra egen munn) at jeg kjører alltid med sko. Har helt flate sko uten fjæring, men de er såpass tykke at man både kan tråkke på ting og snuble i ting uten å få vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører alltid knebøy uten sko.. markløft noen gang uten.. overpronerer så liker best å ha sko på,siden jeg har spesialsåle i skoene. Men tar av når jeg kjører knebøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...