Gå til innhold

Sunnere utvalg av kaker


Tineh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg må kanskje finne ut hvordan muffinsen holder seg, om de er like gode etter å ha vært nedfryst.....

.....men det vanskelig, de forsvinner liksom bare....

Matorige? Hva er det? Aldri hørt om! :confused::D

OM du finner en løsning bestiller jeg en hel kartong! da skal det bli MATORGIE.. Det er akkurat hva det står ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Disse pleier slå ann...

'Eplekakemuffins m/vaniljekrem'

eplemuffins.jpg

Forvarm ovn til ca 180 grader.

Kutt opp ca 100 g eple (ett medium grønt) i biter ca 1 cm, putt i pose med ca 15 g sukrin og to toppa ts kanel, rist slik at eplene dekkes.

Lag fyll:

Eldorado vaniljesaus uten sukker, kokt opp med snaut 1,5 dl vann Kjøl av og bland med 100g vaniljeskyr. Putt i sprøytepose.

Røre del 1:

100 g egg (2 små)

15 g sukrin melis (2 ss)

40 g kokosmel (ca 4 toppa ss)

2 g fiberhusk (en liten ts)

40 g proteinpulver ( 20 g Nectar Vanilla Bean og 20g Dalblad toffee)

60 g skyr vanilje (ca 3 toppa ss)

1 ts malt vaniljestang

1 toppa ts kanel.

1 ts kardemomme

1 knivsodd salt

1 ts bakepulver

25 g rosiner, grovhakkes

Ca 1 dl veske

Egg og sukrin piskes til eggedosis, bland så i resten av det tørre, skyr og veske.

Røre del 2:

180 g eggehvite ( ca 6 hviter)

Piskes stivt.

Bland de to rørene forsiktig sammen.

Fordel røra i 8 store muffinsformer. Fordel halvparten av eplebitene i formene, dytt de godt ned.Sprøyt fyll/vaniljekrem ned i røra, i toppen heller enn bunnen, det synker litt nedover under steking.Fordel så resten av eplene i toppen av muffinsene.

Stekes ca 17 min. midt i ovnen.

Total:

16 g fett

93 g proteiner

61 g karbohydrater

Sånn ca.

Ca pr. muffins:

2 g fett

12 g protein

8 g karbohydrater

mangeeplemuffins.jpg

Åå, hallo!! N-A-M! Dårlig gjort med slike fristelser :) Gjett om jeg skal prøve meg på disse i helgen a - bare uten epler (liker ikke det i bakst) :) Mmm.. *Gledeseg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på brownies idag! Ble ganske fornøyd, eneste jeg sliter med når jeg baker er at alt blir litt "skumaktig" i konsistensen, noen som vet hva det kommer av? Har mistanke om at det er eggehvitene?

Uansett, oppskrift:

2 egg

Sukrin

4 eggehviter (Det går heeelt fint med bare en eller to også, bare jeg som surra litt)

15g Vita hjertego' smør

Kaffe

15g 100% kakaopulver

20g sjokolade-proteinpulver

120g Mager kesam

40g Mandelmel

Kanel

Salt

Sett ovnen på 180g, pisk eggedosis av eggene og sukrinen, bland tørrvarene (Mandelmel, proteinpulver, 10g bakekakao) og pisk sammen med eggene. Smelt smør sammen med 5g bakekakao og litt kaffe, og tilsett det i røra sammen med kesamen. Stivpisk de to eggehvitene med litt salt og vend forsiktig inn i røra til slutt. Inn i ovnen i ca. 35 minutter, nytes best avkjøt synes jeg :)

Hele kaka inneholder rundt 570kcal, 25g fett, 70g protein og 12g karbo. Du kan spise hele herligheten selv, med andre ord! Det skal jeg :-D Har ikke det tilgjengelig for hånd, men tror det kan bli helt maaaaaagisk med f.eks. mager vanilje-kesam og lune bringebær ved siden av. Fikk vann i munn nå, må gå og ta meg et stykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på brownies idag! Ble ganske fornøyd, eneste jeg sliter med når jeg baker er at alt blir litt "skumaktig" i konsistensen, noen som vet hva det kommer av? Har mistanke om at det er eggehvitene?

Uansett, oppskrift:

2 egg

Sukrin

4 eggehviter (Det går heeelt fint med bare en eller to også, bare jeg som surra litt)

15g Vita hjertego' smør

Kaffe

15g 100% kakaopulver

20g sjokolade-proteinpulver

120g Mager kesam

40g Mandelmel

Kanel

Salt

Sett ovnen på 180g, pisk eggedosis av eggene og sukrinen, bland tørrvarene (Mandelmel, proteinpulver, 10g bakekakao) og pisk sammen med eggene. Smelt smør sammen med 5g bakekakao og litt kaffe, og tilsett det i røra sammen med kesamen. Stivpisk de to eggehvitene med litt salt og vend forsiktig inn i røra til slutt. Inn i ovnen i ca. 35 minutter, nytes best avkjøt synes jeg :)

Hele kaka inneholder rundt 570kcal, 25g fett, 70g protein og 12g karbo. Du kan spise hele herligheten selv, med andre ord! Det skal jeg :-D Har ikke det tilgjengelig for hånd, men tror det kan bli helt maaaaaagisk med f.eks. mager vanilje-kesam og lune bringebær ved siden av. Fikk vann i munn nå, må gå og ta meg et stykke til...

Du har nok helt rett i din mistanke, for jeg tror nok det er de stivpiskede eggehvitene som er årsaken. Marshmallows lages av eggehviter og sukker - og jeg regner med at kaken har litt den sammen konsistensen til tross for at den inneholder mange andre ingredienser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...