Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

okei, her kommer det :oops:

40 kg fordelt på 156cm, begynte med "reabiliterings trening" i begynnelsen av høsten 2011 og her er noen Max løft:

Markløft 40 kg x 10 reps MEN med god teknikk!

DYPE Knebøy 30 kg x 5 reps NY REKORD IDAG: 45 KILO 3sett x 3 reps. !!!!! :D Jenta er STOR fornøyd++++

Er på vei mot en bedre vei, opp i vekt, opp i muskelmasse og økt styrke :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 160cm, 55 kg.3 sett med 8-12 rep.

Knebøy 60-80kg

Markløft 60-75kg

Benpress (1 ben) 50-65kg

Gående utfall 30-45kg

Frivending m skulderpress 35-45kg

Benkpress 35-50kg

Kettlebell sving med begge hender 24kg/20 rep

Militærpress 25-30kg

Dette er vel ikke bare baseøvelser, men de jeg liker kjøre gjennom vanligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 1,66 cm og ca 63 kg. Elsker baseøvelser og løfter mye tungt, type 4x4 og 4x5 :)

Benkpress: 40-47 kg

Knebøy: 70-90 kg

Strake markløft: 60-80 kg

Rackpulls (mangler litt mobilitet enda): 70-90 kg

Hipthrust: 50-60 kg

Stangroing: 45-55 kg

Nedtrekk: 40-45 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 160cm, 55 kg. 3 sett med 8-12 rep. Knebøy 60-80kg Markløft 60-75kg Benpress (1 ben) 50-65kg Gående utfall 30-45kg Frivending m skulderpress 35-45kg Benkpress 35-50kg Kettlebell sving med begge hender 24kg/20 rep Militærpress 25-30kg

Satan, jente! Hvordan klarer du å ta nesten hele egenvekt i benkpress? -Gi meg de hemmelige triksene dine er du snill! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å ta så mye i nedtrekk? Jeg er relativt fersk, men er ikke sååååå svak, men jeg klarer ikke mer enn 8(!) i nedtrekk:oops: Men det apparatet som jeg tar nedtrekk i går ikke lenger enn til 20 heller, og mange av dere tar jo mye mer enn dette??? Jeg skjønner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer dere å ta så mye i nedtrekk? Jeg er relativt fersk, men er ikke sååååå svak, men jeg klarer ikke mer enn 8(!) i nedtrekk:oops: Men det apparatet som jeg tar nedtrekk i går ikke lenger enn til 20 heller, og mange av dere tar jo mye mer enn dette??? Jeg skjønner ingenting.

Ut ifra det du skriver så høres det ut som det ikke er kilo? Aldri sett nedtrekk app. som går til bare 20kg. Og det kan iallefall ikke være pund. Er ganske sikker på at det ikke er kilo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det du skriver så høres det ut som det ikke er kilo? Aldri sett nedtrekk app. som går til bare 20kg. Og det kan iallefall ikke være pund. Er ganske sikker på at det ikke er kilo :)

Hm, ja det var det jeg også begynte å lure på... Den går bare fra 1-20, men jeg har aldri sett at noen av de sterkeste gutta har hatt den på 20 heller, så det kan jo ikke være kilo. Det er et sånt apparat som dette omtrent, altså et med 3 "stasjoner" - en for lår, en for benkpress og en for nedtrekk/roing. Eneste muligheten for å gjøre nedtrekk på treningsrommet her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent styrke 2-3 ganger i uka i 2 måneder nå, og det har gått fort framover :)

Nå virker det som det har stagnert litt - ihvertfall på bein, men her er sånn det ligger an nå:

Kjører 6-8 reps x 3

Knebøy: 55kg

Strake Markløft: 65kg

Markløft: 55kg

Benk: 30kg

Skråbenk bryst: 10kg hantel

Nedtrekk: 35kg

Hipthrust: 45kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja det var det jeg også begynte å lure på... Den går bare fra 1-20, men jeg har aldri sett at noen av de sterkeste gutta har hatt den på 20 heller, så det kan jo ikke være kilo. Det er et sånt apparat som dette omtrent, altså et med 3 "stasjoner" - en for lår, en for benkpress og en for nedtrekk/roing. Eneste muligheten for å gjøre nedtrekk på treningsrommet her...

Du kan jo spørre de som jobber der, eller noen av gutta, de har sikkert peiling :) Eller vet du hva slags merke det er på apparatet? Blir sikkert litt gøyere for deg også når du vet hvor mange kilo du faktisk drar på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre de som jobber der, eller noen av gutta, de har sikkert peiling :) Eller vet du hva slags merke det er på apparatet? Blir sikkert litt gøyere for deg også når du vet hvor mange kilo du faktisk drar på :D

Ja, det er litt lite motiverende å ikke vite hvor mye det faktisk er... Selv om det selvsagt er fremgangen som er viktigst så er det kjekt å vite når jeg leser denne tråde her f.eks.;) Det er et Life Fitness-apparat. Jeg får spørre noen av gutta:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent styrke i 2 år nå, men det er kun de siste 10 månedene hvor jeg har trent mer seriøst og med vekter. 174 høy og veier rundt 68kg.

Benkpress: 3x45kg

Knebøy: (helt ned) 37,5kg. sliter en smule med teknikken her

Strake markløft: 15x50kg

Biceps curl: 12kgs manualer x5

Rows med hammer strengt maskin: 30 kg på hver arm x8

Nedtrekk: 50kgx8

Dips på benk: 12xKV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej! Litt OT, men har kjapt spørsmål som jeg håper å få svar på her etter en diskusjon med en kompis; når man skriver at man tar for eksempel 50 kg i mark eller knebøy, vil det si det man legger på stanga, eller er stanga med i de 50 kg? (For selve stanga er vel 20 kg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med en slik tråd! Kjekt å kunne sammenligne seg litt, og vite hva folk faktisk tar på trening .. og ikke det syyke løftet folk kun har greid en gang i livet ;)

Selv er jeg 162 cm høy, og veier rundt 57 kg. Begynte å trene tung styrke for litt over 4 mnd. siden.. etter å ha trent i apparater og vært med på saltimer på senteret i 2 år :)

Benkpress med stang: rundt 30 kg (3x5 reps). Med manualer: 10-12 kg (5-8x3 reps)

Militærpress med stang 20 kg (3x5)

Knebøy, dype 50kg (4x6 / 3x8)

Markløft: 55kg (3x6)

Nedtrekk bredt grep 40-45 kg (3x 6-8)

Dips (3x 4-8)

Arnoldpress: 8-9 kg (3x6-8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej! Litt OT, men har kjapt spørsmål som jeg håper å få svar på her etter en diskusjon med en kompis; når man skriver at man tar for eksempel 50 kg i mark eller knebøy, vil det si det man legger på stanga, eller er stanga med i de 50 kg? (For selve stanga er vel 20 kg..)

Stanga er med. Man løfter den også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga er med. Man løfter den også:)

Takk for svar! Er ny på forumet (selv om jeg har vært hangaround her lenge nok til å lest gjennom en del tråder og masse artikler), skal se om jeg får lagt inn vekt på baseøvelsene etterhvert her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, her kommer det :oops:

40 kg fordelt på 156cm, begynte med "reabiliterings trening" i begynnelsen av høsten 2011 og her er noen Max løft:

Markløft 40 kg x 10 reps MEN med god teknikk!

DYPE Knebøy 30 kg x 5 reps NY REKORD IDAG: 45 KILO 3sett x 3 reps. !!!!! :D Jenta er STOR fornøyd++++

Er på vei mot en bedre vei, opp i vekt, opp i muskelmasse og økt styrke :thumbsup:

NB: Hadde DYPE knebøy, med GOD teknikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan, jente! Hvordan klarer du å ta nesten hele egenvekt i benkpress? -Gi meg de hemmelige triksene dine er du snill! :thumbsup:

Tusen takk :)

Lærte ikke være redd for å løfte tungt og startet med skikkelig styrketrening for ca 1,5 år siden. Startet på 25 kg i benkpress (øker hver gang med rep eller vekt) så vil si at fremgang alltd vil komme om man jobber mot et mål :) Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 158 høy og ca 50 kg tung. Er ganske ny med styrketrening (begynte i slutten av januar i år), og fokuserer derfor mye på teknikk. Trener med 10 reps.

Knebøy: 60 kg

Markløft: 55 kg

Fremoverbøyd roing: 28-30 kg

Bicepscurl: 8-9 kg

Benk: 30+ kg

Skulderpress: 20 kg

Franskpress: ca 15 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...