Gå til innhold

Få høre dommen;)


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Metal_Barbie: Jeg respekterer ønsket ditt om ikke å leve ketogent, altså, det passer nok ikke for alle. Min intensjon var å dele MIN erfaring, og hva som har virket for meg. Nå som jeg er ferdigslanket spiser jeg noe mer grønnsaker, nøtter og bær og jeg vil tippe jeg ligger på mellom 30 og 70 g kh pr. dag. Ikke på noe tidspunkt har jeg spist bacon til alle måltider eller to pakker smør hver dag - men rikelig med naturlig proteinrik mat der fettet inngår som en naturlig del. Jeg blir så lei meg når folk skriver om "lavkarbohysteriet" - jeg spiser jo helt vanlig mat - mat som er nærings- og energitett og som gir meg overskudd i hverdagen. Men igjen - dette er min personlige erfaring.

Jeg blir også lei meg når så mange stiller spørsmålstegn ved om du logger maten din riktig - på meg virker det som du har stålkontroll. Men Vegard Lysne har helt rett når han sier at sammensetningen av maten og næringsgruppene også spiller en rolle. Du har også fått barn for ikke så lenge siden, dette påvirker mange prosesser i kroppen, selv etter at svangerskapet er "overstått". Ammer du ennå? Jeg greide ikke å gå ned i vekt så lenge jeg ammet - på tross av at dette får kiloene til å rase av mange andre kvinner. Hvordan var blodsukkeret ditt når du var gravid? Har legen din sjekket deg for mulig metabolsk syndrom (insulinresistens/diabetes2)? Sjekket stoffskiftet? Dersom man ikke går ned på "vanlig" måte (spis mindre, tren mer) er det verdt å undersøke disse tingene - iallefall om man ikke vil kutte på karbohydratene :)

Jeg tror at inntaket er d som har vært feil,og det har jeg jo innsett ved denne tråden,så senker det nå og da tror jeg jo at jeg har god kontroll,men jeg prøver ikke å si at jeg gjør alt rett fordet,for da hadde jeg jo tydeligvis ikke vært her?;) Jeg sier ikke at lavkarbo er feil for alle,jeg mener det er feil for meg og prøver ikke å støte noen i det hele tatt.

Men ja jeg har sjekket alt som er å sjekke og jeg ammer ikke. Jeg har jo også skrevet at jeg har kommet fremt til det jeg vil gjøre nå og det har jeg jo sannsynligvis ikke gjort hvis jeg ikke hadde skrevet denne tråden heller,så jeg er veldig takknemmelig for alle gode svar her. :)

Synes det er kjempefint at du deler med meg også!:)

Det eneste jeg synes blir unødvendig er å starte diskusjoner og nesten krangler her inne...da synes jeg de som er ute etter det kan gå i en annen tråd,for jeg er ikke her for å krangle,jeg er her for å få hjelp og råd på veien nedover i vekt:) og jeg sier det ikke for å støte noen,dette er d jeg mener og føler rundt akkurat dette.

Jeg synes også dette ble en (unnskyld fransken) helvetes lang tråd :p Jeg trodde ikke så mange skulle blir så engasjert:P På en måte kan jeg ta det veldig negativt,noe som sikkert blir feil,men det er en reaksjon som mange kanskje ikke tenker over;) Eller jeg kan tenke positivt,og det gjør jeg jo også i tillegg til den lille andre tanken :p Men i det store og hele så har jeg fått mye ut av dette og håper at dere ser at ting som ble skrevet her ikke gikk inn ene øret(øyet?!) og ut det andre;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah she said it:p

satt nå å tenkte: "skal jeg eller skal jeg ikke skrive det", meeen du skrev det:D

Helt ening med hva sån 90% av alle skriver her inne

KALORIER INN ---> kALORIER UT

jeg vil jo ikke være frekk jeg heller, jeg har "vært" der du er, spiser rett, trener masse, men går ikke ned i vekt. MEN jeg spiste for mye i helgene..

Hvis jeg var deg, så ville jeg satt meg en plan. Ikke prøve masse forskjellige ting hele tiden. Eks, du tenker nå at du skal prøve å ligge på 1500kcal daglig. Da må du også gjøre det, og selvfølgelig kan du også da ha en spise dag i helgen, med en utskeielse på kanskje 1000kcal uten at det skulle skade deg.

OG en ting som er viktig å tenke på, FOLK ER FORSKJELLIGE, så ikke ta all fokus etter hva en kalkulator sa du skulle ligge på i kcal for å gå ned, man merker fort om det ikke hjelper, altså at det kalculatoren sier kanskje er for mye kcal.

Er jo noen faktorer man må tenker på når man regner ut hva man forbrenner og ikke, eller hvor man må gjøre endringer. Eks, har du en stillesittende jobb (som meg, sitter i 8timer hver dag på jobb) + at du kanskje liker å se på tv eller noe annet som er mindre aktivt når du kommer hjem? (det gjør jeg, ingenting får meg mer avslappet enn å se på serie/film etter en hard dag på jobb), man kan si man trener 1 time til dagen, og pluttselig blir man kjempe aktiv, men om man ellers er stillesittende, så trenger man i teorien heller ikke 2000kcal hver dag:) (Jeg ander jo ikke hva du driver med i din hverdag:))

570236-8-1271197267776.jpg

Takk for innspill:) Skal tenke på det du skriver:) Jeg har forresten to små barn så jeg sitter ikke mye i ro:PJeg er hjemme med begge på dagtid enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ hvor er bildene? så ikke at det var noen i start posten?

Quote fra førsteposten:

" Tok vekk bildene,hvis noen ønsker å se dem så får de si ifra,heehe,n samboer her so ikke likte at jeg var så lettkledd på internett:p"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele tråden her, og ikke får å være frekk eller såre noen. Men virker som at du er litt deffensiv, uansett hva man skriver, har jo du enten prøvd det eller har en annen god forklaring på det. Blei bare litt oppgitt av å lese alt dette:p . Prøv å forstå det viktigste og essensiele av det folk skriver her. I bunn og grunn er rådene her ganske så like...

Jeg har jo ikke vært deffensiv med vilje ivertfall.har tatt til meg alt som er skrevet her,både positivt og negativt og jeg skriver at jeg setter pris på det og jeg har valgt meg noen råd jeg likte bedre enn andre men det må være lov. Jeg har også sagt at jeg forstår hva 90% her prøver å si og deretter har jeg gjort en forandring fra og med i dag. Synes ikke jeg akkurat har gitt deg noen grunn til å bli oppgitt,men det får være min mening. Når jeg skriver jeg har prøvd det,gjort det,ferdig med det så må jo det være mitt valg,det å jo du og alle de andre bare akspetere. Jeg kommer ikke til å prøve ti forskjellige ting bare for å ikke virke som jeg er deffensiv eller for å ikke såre noen ved å ikke følge deres råd. jeg må velge noe,det har jeg gjort. Synes også du må prøve å bruke litt skjønn når du leser denne tråden for dette er noe jeg har lagt ut i tro om å få hjelp og støtte og ikke for å bli overkjørt. Det er en ganske sårbare ting å skulle legge ut halvnakne bilder av seg sjøl på et forum. Og når jeg da kommer her å sier,hjelp meg vær så snill,så er det fordi jeg har overgitt meg og er åpen for d meste av hjelp og råd fra dere her inne. Og det har jeg fått og det er jeg kjempe glad for:) Og da synes jeg ikke akkurat at d er på sin plass å skrive det du gjør bare fordi du ikke synes jeg valgte å høre på rett perosn i følge deg? Når det er sagt så tror jeg ikke du mener noe vondt ved det ,men jeg tror ikke du tenkte så nøye over det du skrev før du postet det:) Men det er greit,men jeg har tatt avgjørelsen nå og jeg har allerede begynt på mitt nye og bedre liv og jeg har planer om å greie dette nå;) Så hva med å heller komme med et "stå på" kanskje nnoen råd alla det hun over her skrev som kan komme godt med istedetfor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke vært deffensiv med vilje ivertfall.har tatt til meg alt som er skrevet her,både positivt og negativt og jeg skriver at jeg setter pris på det og jeg har valgt meg noen råd jeg likte bedre enn andre men det må være lov. Jeg har også sagt at jeg forstår hva 90% her prøver å si og deretter har jeg gjort en forandring fra og med i dag. Synes ikke jeg akkurat har gitt deg noen grunn til å bli oppgitt,men det får være min mening. Når jeg skriver jeg har prøvd det,gjort det,ferdig med det så må jo det være mitt valg,det å jo du og alle de andre bare akspetere. Jeg kommer ikke til å prøve ti forskjellige ting bare for å ikke virke som jeg er deffensiv eller for å ikke såre noen ved å ikke følge deres råd. jeg må velge noe,det har jeg gjort. Synes også du må prøve å bruke litt skjønn når du leser denne tråden for dette er noe jeg har lagt ut i tro om å få hjelp og støtte og ikke for å bli overkjørt. Det er en ganske sårbare ting å skulle legge ut halvnakne bilder av seg sjøl på et forum. Og når jeg da kommer her å sier,hjelp meg vær så snill,så er det fordi jeg har overgitt meg og er åpen for d meste av hjelp og råd fra dere her inne. Og det har jeg fått og det er jeg kjempe glad for:) Og da synes jeg ikke akkurat at d er på sin plass å skrive det du gjør bare fordi du ikke synes jeg valgte å høre på rett perosn i følge deg? Når det er sagt så tror jeg ikke du mener noe vondt ved det ,men jeg tror ikke du tenkte så nøye over det du skrev før du postet det:) Men det er greit,men jeg har tatt avgjørelsen nå og jeg har allerede begynt på mitt nye og bedre liv og jeg har planer om å greie dette nå;) Så hva med å heller komme med et "stå på" kanskje nnoen råd alla det hun over her skrev som kan komme godt med istedetfor;)

Okei, jeg tror du missfortod meg litt. Mente ikke å overkjøre deg eller mene det ene og det andre. Jeg bare poengterte at du gjør det "litt vanskelig" å hjelpe deg, da du svarer litt deffensivt.. Men enough said.. ;) however.. Jeg mener ærlig og oppriktig når jeg sier, håper du finner din vei og tar med deg mye god kunnskap!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippet fra en av artiklene mine:

For å dekke behovene for alle mikronæringsstoffene, er det en god plan å spise variert.Likevel er det et par matvaregrupper og enkeltmatvarer som skiller seg ut som ekstra gode valg, både pga innhold og biotilgjengelighet (hvor lett næringsstoffene absorberes i tarmen).

Grønnsaker

Grønnsaker er den første matvaregruppen jeg vil trekke fram. Disse er veldig næringstette, og inneholder mye av både vitaminer og mineraler.Store mengder grønnsaker bør inngå i kostholdet hver eneste dag!

Egg

Egg er kanskje det nærmeste vi kommer en komplett matvare, og inneholder både høykvalitetsprotein, og de aller fleste vitaminer og mineraler. Les mer om egg her.

Sjømat

Sjømat er, i tillegg til å være en god kilde til essensielle fettsyrer og bra protein, også rike på mange mineraler siden det finnes mya av disse i sjøvann.

Kjøtt

Kjøtt er, som sjømat, en god kilde til protein, men også rikt på vitaminer og mineraler. For de aller mest hardcore (og alle andre) så inneholder innmat spesielt mye mikronæringsstoffer, og bør egentlig inngå i kostholdet med jevne mellomrom.

Nøtter og frø

Dette er gode kilder til mange mineraler, umettet fett og E-vitamin.

Om du inntar mat fra gruppene ovenfor daglig, og samtidig varierer matvarene med jevne mellomrom, er du med stor sannsynlighet på trygg grunn når det gjelder mikronæringsstoffer!

Klippet fra en av de andre artiklene mine:

1. Velg så ren mat som mulig

Dette er etter min mening det viktigste punktet i kostomleggingen.

Fokuset må flyttes vekk fra ferdigmat og over på rene råvarer. Maten skal være mest mulig slik du finner den i naturen.

I praksis betyr dette at du spiser mat som kjøtt, fisk, egg, frukt, grønnsaker, bær, nøtter, frø og meieriprodukter. Det du først og fremst reduserer inntaket av er ferdigmat og halvfabrikata.

Sukker er hovedfiende nummer en i ethvert kosthold, og alle anbefaler å redusere forbruket av tilsatt sukker. Et godt alternativ er sukrin, som består av den naturlige sukkeralkoholen erythritol, og nå har også stevia, en søt plante som blant annet har vært det vanligste søtningsmiddelet i Japan, nylig blitt tillatt i Norge.

2. Reduser inntaket av korn

Korn er den største kilden til karbohydrater i et vestlig kosthold, og ved å redusere inntaket av dette tar du et langt steg i retning et lavkarbokosthold. Mye tyder på at en del korntyper har en del negative effekter på helsen, og Pål Jåbekk skriver en del om akkurat det i denne bloggposten.

Det er mange måter å redusere inntaket av brød, og du trenger ikke nødvendigvis å kutte det helt ut. Du kan f.eks. skjære tynnere skiver, og øke mengden pålegg. Dette er en fin måte å gjøre det på dersom du ønsker å redusere inntaket gradvis.

Om du fra før har flere brødmåltider om dagen, kan du begynne å bytte ut ett og ett måltid med alternativer. Det er mange gode alternativer, f.eks. egg i alle mulige varianter, meieriprodukter med frukt/bær oppi eller man kan bake egne brød/knekkebrød basert på nøtter og frø.

3. Øk inntaket av frukt, grønnsaker og bær

Joda, frukt og grønnsaker er karbohydrater, men det er ingen som har snakket om å kutte ut alle karbohydrater fra kostholdet! Disse matvaregruppene er næringsrike og inneholder ikke mye energi.Dette betyr at du i de fleste tilfeller kan spise ganske store mengder av disse, uten at du får i deg så veldig mye karbohydrater.

Grønnsaker kan du i alle tilfeller spise ubegrenset av. Hvor mye frukt og bær du vil spise blir mest opp til deg selv, og avhenger litt av hvor streng du vil være. Som tommelfingerregel kan du spise mer frukt jo mer aktiv du er.

4. Reduser de klassiske karbohydratkildene i middagen: pasta, ris og potet.

Tradisjonelt sett inneholder middagsmåltidet en solid porsjon pasta, ris eller potet. Her er det lett å redusere mengden og erstatte det med ekstra grønnsaker, og du trenger kanskje ikke disse matvarene til middag hver dag. Pasta er et kornprodukt, så dette bør du uansett redusere jmf. punkt 2.

Når det kommer til potet er saken en litt annen, siden potet per definisjon er en rotfrukt/grønnsak. Potet inneholder ganske mye karbohydrat i form av stivelse, som er lange kjeder av glukosemolekyler. Her blir tankegangen litt som med frukt: Jo mer aktiv du er, jo mer potet kan du spise, da glukosen først og fremst vil gå til å fylle opp glykogenlagrene dine. Mer om dette kommer lenger nede!

5. Velg de feteste meieriproduktene

Meieriprodukter er en stor del av det norske kostholdet, men anbefalingene fra myndighetenes side er å velge de magreste typene. Dette begrunnes med at melkefett i stor grad er mettet, og at man lenge har trodd at det er en sammenheng mellom mettet fett og hjertesykdom. Bevisgrunnlaget for denne påstanden er faktisk utrolig svakt, og utifra det vi vet i dag er det ingen grunn til å være redd for naturlig fett.

Når du reduserer inntaket av karbohydrater, bør du øke inntaket av fett noe for å dekke energibehovene i løpet av dagen. Meieriprodukter er en god kilde til fett og energi, men dette betinger at du velger de feteste typene.

Du vil merke at disse metter bedre enn de magre produktene, og at du ikke vil ha behov for å spise/drikke like mye for å bli mett, og i tillegg smaker maten mye bedre når man bruker ekte fløte og smør!

Syns du dette høres ut som en fornuftig tilnærming til kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del,det er sunn mat,men jeg holder meg vekke fra hel produkter ,spesielt melkeprodukter,de har utrolig mye kalorier iforhold til lett produkter og jeg kommer til å sulte ihjel;)fløte og smør og helmelk feks er jo bare fett og feil type fett,og det vil gi meg mye mindre mat fra 1500 kcal eller md lett produkter:) Men alt d er jo sunn mat,jeg har aldri påstått annet. Men jeg må ha litt mer karbohydrater enn d der,jeg kan ikke risikere helsa mi og gå i golvet mens jeg har ansvar for to små barn. Jeg tør ikke begi meg utpå noe mer som har med lavkarbo å gjøre.Og jeg vet ikke om du har barn men man trenger litt energi da,hehehe;DJeg tror bare ikke på lavkarbo,og har dårlig erfaring med det,beklager:) Ellers,hvis du bytter helproduktene med lette og legger til LITT mar karber ivertfall,så har du jo mitt kosthold. jeg har aldri sagt at jeg ikke spiste fornuftig? problemet mitt var bare at jeg fikk tydeligvis litt for mye kalorier. Spiller jo ingen rolle om det er for mye sunne kcal,for vekta pekte ikke ned uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til ¨spise helt vanlig mat,bare bruke fornuft og ikke spise for mye kalorier,da dette tydeligvis er noe som har ødelagt for meg:)Sukker er selvfølgelig ikke en del av kostholdet,men det har d ikke akkurat vært heller:) Jeg vet ikke hva dere mener med redusere mengde karbo i kosten,men jeg har alleede redusert det,så hvis jeg skulle rredusert mer hadde det jo ikke bblitt igjen noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med feil type fett? Det er ingenting som tilsier at melkefett er ugunstig. Tvert imot er det veldig mye forskning som viser at melkefett har svært mange gunstige helseeffekter.

Når studier viser at de som spiser mest fett ender opp med å spise mindre energi og likevel spiser seg mett, så blir din kommentar om at du vil sulte ihjel helt ulogisk.

Altså, om du baserer hva som er et sunt kosthold på dine egne subjektive oppfatninger eller antagelser om hva du ser for deg vil skje, så kan jeg ikke hjelpe deg dessverre, og det kan heller ingen andre.

Om du har bestemt deg for å gjøre det på din måte, så er det bare å spise mindre og mindre helt til vekten går nedover da. Jeg kan med stor sikkerhet si at dette ikke står i stil med det andre du sier om at du trenger energi til barna og helsen din, men om du er overbevist om at det er veien å gå så får du gjøre det sånn.

Lykke til i alle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første... Lavkarbo betyr ikke null karbo, det kan være alt fra 5 - 150 gram karbo om dagen....... Hvor 5g er virkelig lite og 150 gram er faktisk ganske mye....

Et kosthold blir IKKE lavkarbo av å kutte ut matvarer som inneholder korn, altså brødmat. Du kan fortsatt spise ris og poteter, bare reduser mengden fra kanskje 2 poteter til 1, litt mindre prosjoner ris osv.

Matvarer som inneholder MASSE karbohydrater er frukt, og hva skreiv Vegard over her, jo "Øk inntaket av frukt, grønnsaker og bær"

Hvis du er så hysterisk for å ikke spise karbohydrater, så ta deg en frukt til hvert måltid!

En annen ting du skriver som jeg reagerer på, er at du påstår at helmelk inneholder feil type fett! Helmelk er den beste melkevarianten du kan velge nettopp pga det BRA fettet den inneholder, sett bort ifra om man drikker 2 liter av det om dagen.

Oppsummering:

- Lavkarbo betyr ikke nødvendigvis null karbo (alt fra 5g - 150g)

- Reduser mengdene ris/potet

- Spis mer frukt, grønnsaker og bær istedet for kornvarer

- Drikk helmelk, fettet gjør deg bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første... Lavkarbo betyr ikke null karbo, det kan være alt fra 5 - 150 gram karbo om dagen....... Hvor 5g er virkelig lite og 150 gram er faktisk ganske mye....

Et kosthold blir IKKE lavkarbo av å kutte ut matvarer som inneholder korn, altså brødmat. Du kan fortsatt spise ris og poteter, bare reduser mengden fra kanskje 2 poteter til 1, litt mindre prosjoner ris osv.

Matvarer som inneholder MASSE karbohydrater er frukt, og hva skreiv Vegard over her, jo "Øk inntaket av frukt, grønnsaker og bær"

Hvis du er så hysterisk for å ikke spise karbohydrater, så ta deg en frukt til hvert måltid!

En annen ting du skriver som jeg reagerer på, er at du påstår at helmelk inneholder feil type fett! Helmelk er den beste melkevarianten du kan velge nettopp pga det BRA fettet den inneholder, sett bort ifra om man drikker 2 liter av det om dagen.

Oppsummering:

- Lavkarbo betyr ikke nødvendigvis null karbo (alt fra 5g - 150g)

- Reduser mengdene ris/potet

- Spis mer frukt, grønnsaker og bær istedet for kornvarer

- Drikk helmelk, fettet gjør deg bra

Jeg skjønner ikke hva som gjør at alle har inntrykk av at jeg spiser s mye karbohydrater heller jeg..:/ Jeg har jo skrevet hva jeg spiser? Je spiser nesten ikke ris pasta eller potet? jeg spiser havregrøt ja,men det er ikke hver dag,jeg spiser ikke brød,men knekkebrød. jeg spisr masse grønnsaker,salat og frukt. Bær er så som så da det koster mye penger å drive å kjøpe inn bær.

Helt drøyt regnet,spiser jeg omtrendt 100-150 gram karbo om dagen i følge diett.no.jeg påstår jo ingenting men jeg har forklart hva grunnen til at jeg ikke drikker helmelk,spiser helprodukter generellt.Det er fordi det utgjør mer kalorier:) Jeg kommer ikke til å drikke helmelk som en vane nettopp pga det.Jeg har aldri påstått at jeg er hysterik for å ikke spise karbohydrater,det var nå din påstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med feil type fett? Det er ingenting som tilsier at melkefett er ugunstig. Tvert imot er det veldig mye forskning som viser at melkefett har svært mange gunstige helseeffekter.

Når studier viser at de som spiser mest fett ender opp med å spise mindre energi og likevel spiser seg mett, så blir din kommentar om at du vil sulte ihjel helt ulogisk.

Altså, om du baserer hva som er et sunt kosthold på dine egne subjektive oppfatninger eller antagelser om hva du ser for deg vil skje, så kan jeg ikke hjelpe deg dessverre, og det kan heller ingen andre.

Om du har bestemt deg for å gjøre det på din måte, så er det bare å spise mindre og mindre helt til vekten går nedover da. Jeg kan med stor sikkerhet si at dette ikke står i stil med det andre du sier om at du trenger energi til barna og helsen din, men om du er overbevist om at det er veien å gå så får du gjøre det sånn.

Lykke til i alle tilfeller.

Okei,okei,jeg mente ikke å såre helmelka:p Men det er ikke derfor jeg heller drikker annen melk.

Jeg skal nok øke på fettet og holde karbene på et behagelig minumum,dvs ca 100-150 gram,dette er det jeg ligger på når jeg spiser riktig mengde kcal,altså,15-1600,ivertfall ifølge diett.no.

Jeg har ikke bestemt meg for å gjøre det på min måte! jeg har jo tat imot masse råd her og utifra det laget et opplegg.;)

Jeg synes dere har hjulpet meg masse jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skreiv innlegget mitt som respons på de siste postene, og du skreiv jo selv i en tidligere post at du ikke tror på lavkarbo osv..Så jeg følte trangen til å forklare hva generell lavkarbo egentlig dreier seg om.

Men du sier at du ikke vil bruke helmelk f.eks fordi det gir mer energi.. Hva med å heller kutte litt en annen plass slik at du kan bruke helmelk? Dette er kun et eksempel.

Man må prøve seg litt fram for å finne det optimale kostholdet man selv føler man fungerer best på. Når man har gjort det, så kan man justere mengden kalorier ut ifra om man vil redusere kroppsvekt eller om man vil øke.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes heller ikke man skal være for redd for å kjøre litt hardt om man ikke for de resultatene man ønsker. Det gjelder både trening og kosthold. Man merker fort på kroppen når man må la den få litt overskudd igjen:) Går man ikke ned i vekt, spis mindre. Prøvd deg frem. Har man enn del å gå på så hvorfor ikke kutte mest mulig i perioder? Spis heller litt mer protein enn vanlig siden dette er anti-katabolt. Da vil musklene holde seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei,jeg får i meg omlag sånn: karbo 19% fett 39% protein 41% =fett 72.2 gram karbo 79.6 gram protein 172 gram pr dag. Det er selvfølgelig litt avvik fra dag til dag men dette er sånn ca når jeg loggførte maten som jeg har tenkt å holde meg til fremover:) På karbo kan det være veldig forskjellig ettersom at jeg spiser havregrøt noen dager og da er d en del mer karbo ca 30 gram mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skreiv innlegget mitt som respons på de siste postene, og du skreiv jo selv i en tidligere post at du ikke tror på lavkarbo osv..Så jeg følte trangen til å forklare hva generell lavkarbo egentlig dreier seg om.

Men du sier at du ikke vil bruke helmelk f.eks fordi det gir mer energi.. Hva med å heller kutte litt en annen plass slik at du kan bruke helmelk? Dette er kun et eksempel.

Man må prøve seg litt fram for å finne det optimale kostholdet man selv føler man fungerer best på. Når man har gjort det, så kan man justere mengden kalorier ut ifra om man vil redusere kroppsvekt eller om man vil øke.

Lykke til :)

Jeg er klar over hva det dreier seg om,tro meg,jeg har prøvd,men det er ikke noe som passer for alle.nå er jeg ikke så høy på karbo i kosten uansett,så ser ikke det som et problem. Jeg kan godt drikke helmelk innimellom ja,men jeg tror da det r mange andre måter å få i seg det gode fettet på. Jeg er litt lei av å prøve meg frem jeg..hehe..for å være helt ærlig..så har jeg prøvd og feilet nå i en evighet føler jeg..nå vil jeg ikke prøve mer nå vil jeg gjøre det..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes heller ikke man skal være for redd for å kjøre litt hardt om man ikke for de resultatene man ønsker. Det gjelder både trening og kosthold. Man merker fort på kroppen når man må la den få litt overskudd igjen:) Går man ikke ned i vekt, spis mindre. Prøvd deg frem. Har man enn del å gå på så hvorfor ikke kutte mest mulig i perioder? Spis heller litt mer protein enn vanlig siden dette er anti-katabolt. Da vil musklene holde seg:)

Hvorfor ikke kutte mest mulig i perioder...joda..men man skal leve også:)heheh:D jeg spiser utrolig mye proteiner synes jeg,men jeg skal alltids få i meg mer,jeg må bare kjøpe meg noe pulver først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...