Gå til innhold

Diskriminering på treningssenter - The Daily Show


David

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sykt tidi! Bør sees. Planet Fitness er helt.. out of this world. Konseptet deres er jo genialt mtp. å tjene penger, men for folk som faktisk vil trene.. styr unna!

På mitt treningssenter diskriminerer de også litt. Hvis en gutt (gjerne med litt muskler) trener med singlet i vektavdelingen, så er det et no-no, og det er gjerne noen som sier i fra. (det er ikke lov til å bruke singlet i vektavdelingen) Det er derimot ingen som har kjeftet på meg når jeg har brukt singlet i styrkeavdelingen. Muahaha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunk alarmen og Planet Fitness sin tilnærming til kundene sine er absolutt seriøst. Her er en gammel repotasje:

I tillegg så kan du se hvordan planet fitness liker å fremme stereotyper i reklamene sine.

http://www.youtube.com/watch?v=3FGZvFZdVbk

http://www.youtube.com/watch?v=Gs8uYH6QJZ4

http://www.youtube.com/watch?v=EmU5rZG439Y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i h, det er seriøst ja

Ikke stort bedre med Elixia sin policy. Setter alltid pris på å bli puttet i bås med bolere

Når det gjelder fjerning av manualer fra 40 – 50 kg er det gjort etter anbefalinger fra Produktsjef for Personlig Trening, som et ledd i kampen mot doping. Dette har ikke vært et problem på Lillehammer, men vi er jo også en del av kjeden. Slik jeg har forstått det skal det ikke lenger være noe senter med manualer over 40 kg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder fjerning av manualer fra 40 – 50 kg er det gjort etter anbefalinger fra Produktsjef for Personlig Trening, som et ledd i kampen mot doping. Dette har ikke vært et problem på Lillehammer, men vi er jo også en del av kjeden. Slik jeg har forstått det skal det ikke lenger være noe senter med manualer over 40 kg.

Hørtes drøyt ut. Skal man nekte folk å ta mer enn 200 kg i knebøy også da? (kanskje de faktisk gjør det også, så den nyeste stanga de har kjøpt inn der jeg trener har maksvekt på 180 kg :confused:)

Ikke det at manualer over 40 kg er veldig aktuelle for meg foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforsto jeg, eller er det sentre i Norge som forbyr menn å trene i singlet, mens kvinner får lov? Man bruker steroider om man trener med manualer over førti kilo?

Uten at dette skal bli en dopingdebatt - HVORFOR må de bry seg om hva folk har på seg og hvor tunge vekter man trener med? HVORFOR? Tror de at man på denne måten luker ut alle som bruker steroider? Hva med husmødrene på mølla som har bestilt slankepiller på nett fra Kina og de syltynne saltimejentene som knasker stimulanter? Er man automatisk en boler (forøvrig det latterligste ordet ever) fordi man går i singlet og trener tungt? Hva er man redd for dersom man slipper sånne ville beist inn på Elixia? Roidrage? At de skal skremme hvermannsen ut fra vektrommet?

Jeg fatter det bare ikke. Spiller det noen rolle what so ever HVEM som trener ved siden av deg i frivektsområdet? Så vidt jeg vet så smitter ikke steroidene, singleten eller musklene over på de andre i rommet.

Jeg har venner som ikke bruker steroider som trener i tights og singlet, og jeg vet om et par stykker som bruker steroider som trener i tskjorte - og tør vedde mye på at de fleste Elixianere hadde tatt feil om de skulle pekt ut hvem som var slem og hvem som er snill.

Jeg er overbevist om at verden hadde blitt et himla mye bedre sted om man sluttet å anta, dømme og bry seg så mye om hva de andre gjør.

" Man skal ikke plage andre.

Man skal være grei og snill.

Og for øvrig kan man gjøre hva man vil."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir provosert når jeg leser sånt. Er helt sykt. På senteret jeg nettopp har begynt på er det hengt opp plakater rundt om at vi gutter ikke kan bruke singlet. Men damene derimot......

Det har jeg lagt merke til på mitt senter også! Nå bruker ikke jeg singlet når jeg trener, men det er helt på trynet og veldig diskriminerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dette med singlet til en viss grad, men prinsipielt synes jeg det er teit med slike føringer. Problemet er nok at 99 av 100 mennesker skjønner dette med personlig hygiene, folkeskikk osv, men det er den 1% som ødelegger for alle andre, derfor velger sentre heller å forby ting osv. F.eks singlet, er ikke et problem før han med de gapene kvisene blør ned hele apparatet og forventer at nestemann skal drive å finne fram engangshansker og antibac. Så er nok pga et lite antall mennesker som ikke helt tar et hint som gjør at slike plakater finnes.

Jeg var engang innom et treningsenter som hadde en plakat som lød "Intimbarbering ikke tilatt!" Noe jeg reagerte på, ettersom strengt tatt så skal det ikke være nødvendig å opplyse om slikt, bør si seg selv, men de så seg sikkert nødt etter en eller annen med innovervendte sosiale antenner hadde bestemt seg for å stusse skogsnissen sin midt i garderoben eller dusjen. Dessverre er det slike som gjør at sentre hele tiden ser seg nødt til å stramme inn på det ene og det andre. (Ikke at jeg mener intimbarbering bør være tilatt, men jeg mener det bør si seg selv at det er upassende å dermed slippe slike forbudsplakater over alt! Det bør å si seg selv at gjørmete utesko, stinkende treningsklær osv bør vaskes før bruk i et inneområde blant andre mennesker)

Jeg har også eksempler på folk som har vasket treningstøyet sitt i vasken, barbert hodet så det er hår over alt, og sittet med klær på i badstua. Alle slike ting er små ting som gjør at jeg mister håpet litt og litt for framtiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fjerning av manualer fra 40 – 50 kg er det gjort etter anbefalinger fra Produktsjef for Personlig Trening, som et ledd i kampen mot doping. Dette har ikke vært et problem på Lillehammer, men vi er jo også en del av kjeden. Slik jeg har forstått det skal det ikke lenger være noe senter med manualer over 40 kg.

Viktig å følge anbefalingen fra produktsjef for personlig trening. Det er som commander in chief of the us army å regne :)

Men å sette en kilosgrense for "doping" blir bare latterlig, spesielt mht at 40kg er ikke spesielt mye for noen som har trent aktivt over lengre tid. Men men, de blir i allefall kvitt de dedikerte så det er mer plass til støttemedlemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dette med singlet til en viss grad, men prinsipielt synes jeg det er teit med slike føringer. Problemet er nok at 99 av 100 mennesker skjønner dette med personlig hygiene, folkeskikk osv, men det er den 1% som ødelegger for alle andre, derfor velger sentre heller å forby ting osv. F.eks singlet, er ikke et problem før han med de gapene kvisene blør ned hele apparatet og forventer at nestemann skal drive å finne fram engangshansker og antibac. Så er nok pga et lite antall mennesker som ikke helt tar et hint som gjør at slike plakater finnes.

Jeg var engang innom et treningsenter som hadde en plakat som lød "Intimbarbering ikke tilatt!" Noe jeg reagerte på, ettersom strengt tatt så skal det ikke være nødvendig å opplyse om slikt, bør si seg selv, men de så seg sikkert nødt etter en eller annen med innovervendte sosiale antenner hadde bestemt seg for å stusse skogsnissen sin midt i garderoben eller dusjen. Dessverre er det slike som gjør at sentre hele tiden ser seg nødt til å stramme inn på det ene og det andre. (Ikke at jeg mener intimbarbering bør være tilatt, men jeg mener det bør si seg selv at det er upassende å dermed slippe slike forbudsplakater over alt! Det bør å si seg selv at gjørmete utesko, stinkende treningsklær osv bør vaskes før bruk i et inneområde blant andre mennesker)

Jeg har også eksempler på folk som har vasket treningstøyet sitt i vasken, barbert hodet så det er hår over alt, og sittet med klær på i badstua. Alle slike ting er små ting som gjør at jeg mister håpet litt og litt for framtiden....

Skjønner at det er litt av hvert der ut, og noen folk har jo ikke antenner i det hele tatt. Skulle vært en plakat i garderoben der jeg trener som sa "skifting av mens-bind skal gjøres på toalettet"....var faktisk ei dame som gjorde dette midt i garderoben....Ekkelt.:eek:

Men det at damer får ha singlet og ikke menn, synes jeg høres litt rart ut...men hva vet jeg?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er litt av hvert der ut, og noen folk har jo ikke antenner i det hele tatt. Skulle vært en plakat i garderoben der jeg trener som sa "skifting av mens-bind skal gjøres på toalettet"....var faktisk ei dame som gjorde dette midt i garderoben....Ekkelt.:eek:

Men det at damer får ha singlet og ikke menn, synes jeg høres litt rart ut...men hva vet jeg?....

Er glad jeg slipper den plakaten i herregarderoben i allefall, er det ingenting som er privat for folk lengre?

Men det med at jenter får bruke singlet og gutter ikke tror jeg til syvende og sist har rot i at en gymeier ønsker mest mulig kunder, da ønsker han ikke å støte fra seg hobbymosjonister, førstegangstrimmere og jenter ved at guttaboys sprader rundt i singlet. Ja, for noen er dette litt "skummelt" og føler seg utilpass. Men personlig så synes jeg at enten må alle eller ingen.

Nå skal det også sies at dette med singlet er en ting, men noen tror jo bare for de har singlet så er hele studioet deres personlige posing-room. Er litt slitsomt når han på 16 år og 60 kilo står å drar opp singletten mellom hvert sett for å sjekke magerutene når man sitter på benken sin å samler seg imellom settene. Men da er vi tilbake med dette at noen få ødelegger for veldig mange andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...