Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

I anledning sommerdeff '15 vurderer jeg å investere i et armbånd for å måle kaloriforbruket.

Vet Tiwas her inne har en lenger tråd om dette som spesifikt gjaldt K1 performance, Core-armbånd. Vet noen om det er nye, gode og lett tilgjengelig produkter på denne fronten som regner kaloriforbruket presist?

Fortsetter under...

Hvis du vil ta det helt ut kan jeg anbefale Polar V800 eller M400.. Dette er nok litt mer i kategorien pulsklokker, men de begge måler aktivitet gjennom dagen og forbrenning. Nå er jeg best kjent med V800 fordi det er den jeg har, men den er ihvertfall vanntett, og du kan bruke pulsklokka til når du svømmer også, noe jeg vet M400 ikke kan. Ellers er jeg meget fornøyd, men jeg hadde nok heller kjøpt M400 om det ikke hadde vært for at V800 var på tilbud den dagen.

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg har Fitbit HR Charge, og er veldig fornøyd. Opplever at den viser puls ganske korrekt, stegtelleren er i hvertfall spot on, og det gir meg en god indikasjon på hvor mange kalorier jeg brenner i løpet av dagen og synes at tallet den kommer med virker ganske pålitelig. Jeg liker også veldig godt at den tracker søvn :) Dessuten stort pluss for god og brukervennlig app der en kan være venner med de en kjenner og konkurere mot hverandre. Utrolig motiverende :)

Eneste minuset er at den ikke er skikkelig vanntett (bare "splashproof"), så en får ikke brukt den når en svømmer. Siden jeg svømmer en gang i uka blir det litt kjipt å ha 1,5-2 timer vist som "inaktivitet" mens en egentlig har vært veldig aktiv. Men det får bare være :)

• 2 uker senere...

hvordan fungere det hvis jeg ikke har en nyere fanzy tlf som type iphone der fitbit charge HR ikke får sendt alt data som er lagret på klokken til mobilen ?

må jeg da inn til huset og så laster det seg ned på nettbrettet automatisk ??

takker for alle svar

• 4 uker senere...

Annonse

Dro på meg min splitter nye fitbit charge 00.30 i natt. Av en eller annen grunn startet den på 450 forbrente kcal, 0 skritt og 0 km siden jeg lå i sengen. Da jeg våknet 10.00 (hadde ikke beveget meg ut av senga) registrerte båndet 90 skritt og 700 meter. I løpet av natta hadde kaloriene steget til 1300. Og nei, jeg har ikke for vane å gå i søvne.

Er dette noe jeg må regne med, eller tar det bare litt tid for båndet å kjøre seg inn?

Jeg har brukt en fitbit surge i 2-3 måneder nå, og jeg syns den registrerer veldig bra. Jeg har sjekket den opp mot når jeg går, og hvis en har registrert skrittlengden så viser den helt korrekt. Den er kansje litt overivrig når jeg kjører bil og lignende. Fitbit forsvarer seg med at brukerne skal få cred for at de er i bevegelse. Kansje du skal se på innstillingene på skrittlengden din, om den er for lav? Og om sleep sensitivity er satt på sensitive og ikke normal. Du skal ta lange skritt for å gå 700 meter på 90 skritt, haha :p Det er nok derfor kaloriene er så høye.

Du skriver du har charge og ikke charge HR, denne vil uansett ikke ha samme nøyaktige kalorimåling imed den ikke får tatt hensyn til pulsen din. På surge må jeg trekke fra 20% for å få riktig resultat for meg, 100% blir det aldri uansett.

• 1 måned senere...

hei ,

noen der ute som har peiling på fitbit charge hr ?

fikk fitbit charge hr i posten idag og da jeg skrudde klokken på og koblet meg opp til www.fitbit.com via pc så viste det seg at den har vært aktiv ??

Hvordan er det mulig og få dette bort ? evt ta ein restart hvis det er mulig ^^

takker for alle svar ,

hei ,

noen der ute som har peiling på fitbit charge hr ?

fikk fitbit charge hr i posten idag og da jeg skrudde klokken på og koblet meg opp til www.fitbit.com via pc så viste det seg at den har vært aktiv ??

Hvordan er det mulig og få dette bort ? evt ta ein restart hvis det er mulig ^^

takker for alle svar ,

Jeg har det. Første dagen er den litt teit og gjør et "anslag" av hvor mye du har beveget deg. Den begynner på null igjen i morgen og alltid etter det. Null stress.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...