Jump to content

Ejliss

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

  1. Da er det fredag igjen. Denne uka har jeg gått ned 0.3kg, ligger nå på 75.3. Det er jeg veldig fornøyd med imed jeg ikke har vært alt for flink med kostholdet, så ble jeg egentlig overraska. Merker kiloene sitter godt nå som jeg nærmer meg normalvektig, BMI på 25.5 nå, kun en halv poeng unna å ikke være overvektig Trening denne uka ble intervaller i motbakke, 15km fjelltur, en økt styrketrening hjemme og en 30min wannabe løping. 4 økter er 2 mer enn jeg har satt meg mål som at jeg må gjøre! Vet ikke om jeg kan kalle det løping da jeg ikke løper sammenhengende enda. Ryggen trenger å vennes til belastningen pga en prolapsoperasjon tidligere i år, så jeg tørr ikke gi alt helt enda.
  2. Målebånd er en fordel bruke syns jeg. Når vekten stå stille, kan det jo hende at målene går ned for det Smeller opplever vi hele tiden. Jeg har jobbet lenge med disse selv. Jeg er ikke såpass hard at jeg nekter meg de, da gir jeg bare opp, jeg skal jo leve også! Og for meg er et helt strikt kosthold helt utelukket. Tidligere kunne smellene mine vare lenge. Hjernen min tenkte slik at jeg hadde jo allerede spist opp en hel sjokolade, da har jeg jo feilet og kan like gjerne spise smågodt også. Dagen etter var jeg da så misfornøyd med meg selv at jeg spise resten av smågodtposen. Og slik kunne det fortsette. Jeg hadde en "smell" selv i går. Vi var på harrytur og mann og barn måtte jo selvfølgelig få litt smågodt. Jeg plukket med meg litt jeg også og spiste det i bilen på vei tilbake. Forskjellen nå og da er at jeg spiste opp de 150g med smågodt uten dårlig samvittighet. Før hadde jeg sikkert lett spist en halv kilo og fortsatt helt til det var tomt i alle skap. JA til kontrollerte smeller!
  3. Hei igjen. I dag er fredag og min måledag! Jeg har tydeligvis mistet mye vannvekt denne uka, det er alltid stas å se så store endringer på vekta selv om jeg vet det bare er vann. 01.08.15 07.08.15 77.7kg 75.6kg -2.1kg I tillegg har jeg krympet 10cm på 4 målesteder. Måler bryst, midje, under navlen og hofter. Hvordan går det med dere?
  4. Foreløpig har jeg gått sakte ned fra 86 kg til 74.5 som jeg lå på for fire uker siden. (172 cm høy) Etter ferien var vekta på 77.7, så de første kiloene håper jeg går fort. Målet er å fortsette å spise sunt og i underskudd på et vanlig kosthold. Og fortsette å holde meg i aktivitet. Jeg har ikke mulighet til å dra på treningsenter, så treningen blir gåturer og fjellturer samt noe styrketrening hjemme. Også har jeg lyst til å lære meg å løpe, men tar det veldig forsiktig pga en prolapsoperasjon jeg hadde i korsryggen i mars. Jeg har hatt veiedag på fredager og kommer til å fortsette med det. Poster nedgang vekt og cm her. Allerede merker jeg at det er godt å få orden på maten igjen, den daglige hodepinen som kommer så fort jeg spiser sukker/fett-bombene vær dag begynner å avta.
  5. Hei! Jeg skal fortsette min livsstilsendring denne høsten. Etter tre uker ferie nå som sklei mer og mer ut er jeg nå klar for siste etappe. Har kun jobbet alene med dette før, så jeg håper jeg kan bli motivert av å henge meg på her
  6. Jeg føler jeg har det på samme måten. Vekta raser ikke akkurat nedover på meg, men på de siste 5 kiloene ser jeg ingen forskjell på målebåndet. (Totalt -11kg, nå normalvektig) Måler mange forskjellige plasser, men ingen nedgang. Meen, jeg merker jo at klærne sitter løsere, så noe må da skje
  7. Jeg har brukt en fitbit surge i 2-3 måneder nå, og jeg syns den registrerer veldig bra. Jeg har sjekket den opp mot når jeg går, og hvis en har registrert skrittlengden så viser den helt korrekt. Den er kansje litt overivrig når jeg kjører bil og lignende. Fitbit forsvarer seg med at brukerne skal få cred for at de er i bevegelse. Kansje du skal se på innstillingene på skrittlengden din, om den er for lav? Og om sleep sensitivity er satt på sensitive og ikke normal. Du skal ta lange skritt for å gå 700 meter på 90 skritt, haha Det er nok derfor kaloriene er så høye. Du skriver du har charge og ikke charge HR, denne vil uansett ikke ha samme nøyaktige kalorimåling imed den ikke får tatt hensyn til pulsen din. På surge må jeg trekke fra 20% for å få riktig resultat for meg, 100% blir det aldri uansett.
  8. 50g havregryn, en ss Chia-frø og 2dl skummet kulturmelk. Vær eneste morgen i arbeidsuka!
×
×
  • Create New...