Gå til innhold

Godte syk


Katarina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er nok ikke bare deg nei..;)

Men det jeg gjør for å prøve å holde meg vekke fra å spise feks favoritten -200grams melkesjokolade(som går ned på under en time hvis jeg begynner), er å kjøpe den mørkeste sjokoladen jeg finner (70,85 %).Smaker ikke like godt,så da holder det med en bit.

Syns det er greit å ha det liggende i skapet,en slik plate kan jeg gjerne ha liggende i opptil 3 uker før den er borte.

Slipper å få en følelse av "panikk" når jeg vet jeg har det.

Har funket bra for en sjokolade eeelsker som meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Minelly. Noen ganger glipper det, og så lenge det ikke skjer hele tiden er det ingen stor krise. Det du *kan* gjøre om du vil er å kjøpe mørk sjokolade - bra innspill :)

Jeg pleide å ha en mørk kokesjokolade i kjøleskapet og ta en rute om dagen. Om man lar den smelte på tunga er det *nesten* like godt som å spise en hel sjokolade ;) Om du liker kaffe kan du til og med ha den i munnen mens du drikker :D

Men ikke stress...stresset er verre for kroppen din i lengden enn den ene sjokoladen. Bare ikke spise sjokolade hver dag så er det i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger er det bare en absolutt nødvendighet med sjokolade... Jeg pleier å kjøpe meg en liten Eventyrsjokolade de gangene suget blir for stort. Den er liten, smaker helt likt som en stor melkesjokoladeplate, og du spiser "en hel plate". Jeg blir i hvertfall tilfredsstilt av den.

Også er det veldig viktig å spise seg inn mot eventyrslottet, rundt rammen, liksom! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det bare en absolutt nødvendighet med sjokolade... Jeg pleier å kjøpe meg en liten Eventyrsjokolade de gangene suget blir for stort. Den er liten, smaker helt likt som en stor melkesjokoladeplate, og du spiser "en hel plate". Jeg blir i hvertfall tilfredsstilt av den.

Også er det veldig viktig å spise seg inn mot eventyrslottet, rundt rammen, liksom! :blush:

Åh, sååå enig! Det er digg! : D *minner fra gamle dager..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min løsning på godtesyke har blitt: spis godteri :whistling:

Alternativ nr 2, som faktisk har fungert, er hardpiska eggehviter eller eggedosis med sukrin. Demper søtsuger, proteinrikt, og blir kvalm om jeg spiser for mye.

Og for de som ikke vil virke for opptatt av mat og kalorier, og ikke har råd til å kjøpe sukrin og skjule det for mor og far... Da et vi sjokkis! Hihihih. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig viktig å fokusere på det faktum at man skal huske på å leve. Man skal også huske på at det ikke finnes noen matvarer som er så usunne at man overhodet ikke kan unne seg litt av og til.

Det er ikke maten som gjør deg feit, det er mengdene :thumbsup:

Ja sant det, men noen ganger blir jeg oppgitt over meg selv...vet jo at det er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...