Gå til innhold

Insekter som proteinkilde?


Rødhette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg har råd til å kjøpe stort sett det jeg har lyst på av kjøtt og fisk, så kan jeg ikke se EN god grunn til å starte å spise insekter!

I dag spiste jeg en fantastisk hvalbiff til middag, og til kveldsmat skal jeg spise en hvalbiff til!

Insekter ...pffffhhhhhnnnghhhh:wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser definitivt ikke godt ut, og et godt måltid må også tiltale øynene.

Sunt, sikkert. Men det er også maten jeg spiser pr dato, så ingen grunn til å bytte.

Bærekraftig, muligens. Det er også et av argumentene jeg slås i hodet med fra vegetar-bekjente. Jeg spiser ikke vegansk av den grunn, så jeg ser heller ingen grunn til å bytte til insekter.

Som næringsmiddel om jeg befant meg i nød, ja. I min overflodshverdag, nei.

Men for all del, idealister og andre må gjerne gumle biller, mark og åmer alt de orker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser definitivt ikke godt ut, og et godt måltid må også tiltale øynene.

Sunt, sikkert. Men det er også maten jeg spiser pr dato, så ingen grunn til å bytte.

Bærekraftig, muligens. Det er også et av argumentene jeg slås i hodet med fra vegetar-bekjente. Jeg spiser ikke vegansk av den grunn, så jeg ser heller ingen grunn til å bytte til insekter.

Som næringsmiddel om jeg befant meg i nød, ja. I min overflodshverdag, nei.

Men for all del, idealister og andre må gjerne gumle biller, mark og åmer alt de orker

Ingenting med idealisme å gjøre for min del, jeg bare digger smaken :)

Pluss at jeg er oppdratt med at det ikke er lov med drittunge-tendenser som å rynke på nesen og si "liker ikke" uten å ha prøvd eller "æsj det ser ekkelt ut" og ikke ville smake nye ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...