Gå til innhold

Rødhette

Medlemmer
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Det er vanlig at insekters "mage" (tarmkanal / trakt er mer riktig) tømmes i form av sulting før de "slaktes", dette gjelder spesielt gresshopper Har smakt hele sirisser, og de har faktisk nesten samme konsistens som french fries-chipsen!
  2. Kunne du tenkt deg å spise insekter i fremtiden, hvis du visste at det var svært næringsrikt (masse proteiner, fiber, omega-3, sink, jern, kalsium etc. etc.) og i tillegg bærekraftig og miljøvennlig? F.eks. en insektsshake eller proteinbar så man ikke så at det var insekter eller hele insekter på pastaretten din etter trening? http://www.vox.com/2014/4/30/5664782/insects For min del tror jeg at jeg kunne klart det om det var tildekket... kanskje til nød noe sprøstekt. Hva med dere?
  3. Sånn sporadisk, men begynt nesten på nytt nå. morbeline.blogspot.no
  4. Om litt over tre måneder skal jeg løpe halvmaraton for aller første gang (hjelp..)! Dette er en drøm jeg har hatt i mange år, og endelig har jeg tenkt å realisere den. Litt av problemet er dog at jeg har i løpet av våren blitt mer og mer glad i styrketrening (damn you, Fitnessbloggen! ) og har i det siste begynt å droppe kardiotreningen med unnskyldningen at det "ødelegger for muskelbygging". Dette er også litt fordi jeg prøver å vende hodet til å ikke vil ha en slank (les syltynn) kropp som jentetankegang ofte er, men heller en mer definert (og slank) kropp. Samtidig sliter jeg med
  5. Kakaopulver er jo det som er igjen etter at kakaobønnene er blitt presset slik at kakaosmøret skiller seg ut. Det er med andre ord helt naturlig (bør være). Det er først når man skal lage sjokolade at man blander kakaomassen (samme som kakaopulver, bare flytende) sammen med kakaosmøret igjen - og tilsetter sukker, tørrmelk, emulgator etc.
  6. Klarte 15 strake denne uka, og var skikkelig stolt - helt til jeg svippet innom denne tråden
  7. Rødhette

    Hoppetau!

    Har gått til anskaffelse av barndommens leketøy, og prøvd meg litt. Det skal jo visstnok være svært bra kondisjonstrening, samt bra for leggmusklene (?). Sliter derimot med å vite hvor lenge / hvor mye er nok, da det er for meg en helt ny treningsform. Har hovedsaklig brukt det 10-15 minutter som oppvarming til styrketrening. Er det tiden man skal måle? Antall hopp i strekk x sett (litt a la styrketrening?) ? Det er med andre ord vanskelig, utrolig nok, og ikke minst kan det fort bli litt kjedelig uten å gjøre annet enn å.. Hoppe. Er det noen her med gode erfaringer med hoppetau? Kans
  8. Jeg trener masse styrketrening Og så lenge både hodet og kroppen fungerer så føler jeg at det er greit å ligge på. Som jeg skrev i første tråden så er tallene mine litt 'lurete'. Jeg har vært nede på 53 før uten å se beina mine stikke ut for å si det slik Litt former vil jeg jo beholde. Det som her var spørsmålet var hvor ille det faktisk er med "dritt" i kostholdet (og evt hvor mye) uten at det ødelegger, da det er helt umulig for meg å la vær å spise noe som helst sjokolade noen uker til Men, takk for noen gode svar, trass delte meninger
  9. Ja jeg skrev litt lite informasjon her Når det går med 200g så blir det over 1400, men i gjennomsnitt ligger jeg der, slik at noen dager er det også under.
  10. Hehe, det høres ut som en plan men allerede forsøkt - uten hell! Kan spise godteri til jeg kaster opp og fortsette å spise etterpå..
  11. Hei! Dette er sikkert livsfarlig å spørre om blandt alle dere som er så flinke til å holde dere til en streng diett! Det har seg nemlig slik at jeg har nærmest ubegrenset tilgang til sjokolade på arbeid hver eneste dag. Dette innebærer omtrent 8 timer hvor det ikke bare er å "la vær å kjøpe" søtsakene eller "gjemme i et skap", men 8 timer der det lukter sjokolade, og synet av sjokolade. Det betyr at jeg får i meg litt hver eneste dag, og så fort helgen kommer så er det blitt en vane - og jeg spiser litt da også. Til tross for dette klarer jeg å holde meg på et kalorinntak under 1400, da
  12. Takk for gode svar! Spesielt angående kondisjonstreningen. Har forsøkt å lese rundt så mye jeg kan på dette, men ditt svar LeanMachine virker rimelig logisk. Og skal prøve meg på variasjonene dine en dag, Mr P, det er greit å ikke bli for vant psykisk til øvelser.. Foreløpig har jeg forsøkt å kjenne etter på kroppen om jeg kan kjøre visse øvelser på samme dag, eller to dager etter hverandre, men tror jeg skal høre på deg og splitte det opp Ja, jeg glemte visst å si at jeg er 171 cm høy. Kostholdet er til tider vanskelig for meg til å kontrollere. Dels fordi det ikke er ofte jeg får lo
  13. Hei! Om cirka 10 uker er det plutselig sommer og en enorm motivasjon til å legge seg i selen for å trene. Jeg har trent kontinuerlig (styrketrening, tredemølle og langrenn) siden nyttår, men ikke helt konsekvent alltid. Jeg har smått begynt å se resultater (hurra), blandt annet har jeg gått ned fra 60 kg og ingen muskler, til rundt 56 og antydninger til muskler i både armer og ben. Allikevel trakter jeg etter litt smalere lår (er dermed typisk jentete og redd for å trene knebøy, men elsker bulgarsk utfall og markløft og har klart 45 x 8 x 3 så langt på sistnevnte). Jeg øker vekten når vekt
×
×
  • Opprett ny...