Gå til innhold

Tråden for "julebulking"


Gjest =xXx=

Anbefalte innlegg

Mulig dette er en tråd som allerede eksisterer. Da kan den bare stoppes/slettes;)

Men godfolk, julen er en gastronomisk høytid. Mye essensielt fett som fortæres.… Selv har jeg klart å bruke huet litt og lagt opp til bulking i julen. Starten med reversed dieting for noen mnd siden. Siste makrokontroll før juleklokkene klang var på ca 2600 loggede kcal. Det er vel et par hundre over der i tillegg. Skal bli sterkere. Siste helg/uke før jul ble det økning i inntaket, og når Sølvguttene sang på juleaften ble det ekte juleøl til ribba. Planlagt kald ribbe for de neste fire dagene, sylte, sild, lefse, ost, brød, marsipan, sjokkis og litt mer øl/vin og kanskje en dram i moderate mengder (jeg drikker ikke til vanlig). Pinnekjøtt, rakfisk, lutefisk, viltgryte og poteter skal også konsumeres. Naboen har en sånn en søt liten gneldrette sak på fire bein som skiter i hagen min. Kanskje blir det Sofus suppe også… Bikja er i hagen min og skiter i skrivende stund :(

Overspise blir vel litt feil å si, men en tilnærmet konstant tygging på et eller annet blir det fort. Spennende å se hvordan dette påvirker styrken. Skal trene i hele julen :)

Hva med dere, hva skal dere "bulke" i?

PS! Iphone gir en del knoting, derfor en og annen skriveleif. Noe gikk sikkert gatl med så mange ord… ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor høyt blir kaloriinntaket egentlig?

Jeg tar høyde for en del kalorier, men usikker på om det blir så mye som jeg egentlig tror/frykter.

I går var det selvsagt et overstadig julemåltid med masse julebrus, etterfulgt av tvist, marsipankake og noen få småkaker.

Frokost i dag var forholdsvis kjedelig. Brødskivefrokost med melk, egg, ost, sild, osv. Spiste meg behagelig mett. Nå nettopp spiste jeg en boks med kesam, ananasjuice og nøtter. Senere blir det ribberester.

Må prøve å få opp inntaket litt i dag, men redd det blir for lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høyt blir kaloriinntaket egentlig?

Jeg tar høyde for en del kalorier, men usikker på om det blir så mye som jeg egentlig tror/frykter.

I går var det selvsagt et overstadig julemåltid med masse julebrus, etterfulgt av tvist, marsipankake og noen få småkaker.

Frokost i dag var forholdsvis kjedelig. Brødskivefrokost med melk, egg, ost, sild, osv. Spiste meg behagelig mett. Nå nettopp spiste jeg en boks med kesam, ananasjuice og nøtter. Senere blir det ribberester.

Må prøve å få opp inntaket litt i dag, men redd det blir for lavt.

Kjør på min venn, nyt jula;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulket meg opp til 88 kilo i fjor. Nå har jeg satt en øvre grense på 82 kilo til 1 februar.

Som tidligere tjukkas så sliter jeg mentalt med å legge på meg. Føler meg stappmett og feit hele tiden. Jeg ser kroppen har utrolig godt av litt ekstra mat, og om morgenen så ser kroppen overraskende bra ut. Da rister jeg på hode, og sier til meg selv, hold stø kurs, dette blir bra. Når kvelden kommer derimot, får jeg lyst til å kutte ut et måltid fordi jeg føler meg stappmett og feit.:(

Jeg skal spise kvelds i dag, selv om jeg ikke helt føler for det. Vil ha gains!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som dere. Tidligere tynnfeit, gikk for six-packen, men det ble skinnhpack. Gikk fra rundt 85 til 68 (hadde ikke vekt, fikk sjokk da jeg skaffet meg ei). Da var det å eta. Føler det tyter og disser. Noe har blitt til fett, men jeg kjører på. Prøver 78-80 kg før jeg vurderer status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har gjort akkuratt det samme, gått opp 2,5 kg på bare to dager! men regner med mye er vann. Er øm i hele kroppen, og vondt i nedre del av rygg. Men har endelig på mange år sluppet taket og bare gitt blanke. Som du sier er det mellom nyttår og jul det teller. :) Noen som kan forklare hvorfor man blir så øm i kroppen etter et heftig og unormalt høyt inntak av mat?

Stressreaksjon, (på samme måte som en fysisk overbelastning i et ligament feks)er også høyt/unormalt inntak av mat(salt, sukker og tilsetningsstoffer spesielt) noe som kroppen må kompensere litt for - økt vannretensjon er en av de = øm i huden/ledd

Hodepine og dehydrering etc er også en reaksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god forklaring :) det forklarer hvorfor jeg konstant følte meg tørr i munnen før jeg la meg igår, hadde også tidenes nattsvette, det er vel også en del av denne stressreaksjonen tenker jeg :p

Ligger med sommerdyne og begge vindua åpne. Og badevåndkle. Nattesvette sa de???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den typiske "pølsa" over nedre abs har samla vann som faen nå her, og mistenker at jeg har gått opp en halvkilo/kilo fett ila en måned :p

Usikker. Får se. Gikk opp fra 81.5 til 83.0 nå :D FML.

Bah! Måledag i dag, gått opp 2,5 kg på ei uke, 4,7 på to uker. JULEBULKING!! Så er sikkert mye vann… håper jeg…

I dag var det pinekjøtt, juleøl, hjemmelaget iskake og brystsmerter…;) trente i dag, styrken kommer seg, må bare finne eintreningsbukse som passer til i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...