Gå til innhold

Tråden for "julebulking"


Gjest =xXx=

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regner ikke med dere har skeiet så veldig ut heller? :sneaky:

Spist annen mat enn jeg pleier, og færre måltider - totalt mindre kalorier. Blir fort sånn når en bor hjemme igjen hos noen med helt annen døgnrytme og livsstil

"Godis" etc er jeg svært lite interessert i uansett jul eller ei, men svigermor sin ostekake var knall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg har klart å "cheate" systemet. På julaften gikk jeg helt bananas og spiste rundt 7000k + og 1 juledag rundt 3-4000k, så i teorien skulle jeg gått opp rundt 1 kg. Sammenliknet med vekten på julaften, og vekten i dag morres er vektforskjellen på 300 gram. Da jeg veide meg dagen etter julaften var jeg 4 kg tyngre, og 2. juledag gikk jeg ned 2 kg, men nå plutselig viser en total vektøkning på ikke mer enn 300 gram. Sprøtt!

Spørs om ikke det bare var mye vannsamming i kroppen en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Husk at når du spiser veldig mye en dag, øker TEF også (den termogene effekten av mat), så det er ikke så 'ille' som man ofte tror det er. Og, rett meg om jeg tar feil her, så tror jeg ikke at kroppen får lagret så mye fett(typ opp mot en kg)på så kort tid.. :) Det kan også ende at du, tredje juledag, spiste mindre enn normalt og at det dermed har jevnet seg mer ut - mange er dessuten mer aktive i julen osv osv. Mye som spiller inn på en eventuell vektoppgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om jeg har klart å "cheate" systemet. På julaften gikk jeg helt bananas og spiste rundt 7000k + og 1 juledag rundt 3-4000k, så i teorien skulle jeg gått opp rundt 1 kg. Sammenliknet med vekten på julaften, og vekten i dag morres er vektforskjellen på 300 gram. Da jeg veide meg dagen etter julaften var jeg 4 kg tyngre, og 2. juledag gikk jeg ned 2 kg, men nå plutselig viser en total vektøkning på ikke mer enn 300 gram. Sprøtt!

Du veier jo ikke kaloriene du har spist, men hva maten og væsken som er i kroppen din veier(i tillegg til alt annet selvsagt) - de eneste tingene som varierer med flere kg fra dag til dag og det en enklest kan manipulere vekten med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ambisjoner om å komme meg opp på 125, men endte med å gå ned til 119. Nedtur ass :yuck: Satser på at det smeller når man får kommet igang med treninga igjen.

Pingle :ssss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme følelsen, TEW.

Tror man er mer sensitiv for vektoppgang (innbilt eller ekte) når man alt er ganske slank. Synes den tidligere slakke buksen min strammet fælt i dag. :(

Det er nødt til å være innbilt. Slanke folk tåler jo gjerne kalorioverskudd bedre enn tjukke, men en evt vektoppgang syns nok bedre i speilet. Mulig at tjukke folk ikke merker at de går opp i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nødt til å være innbilt. Slanke folk tåler jo gjerne kalorioverskudd bedre enn tjukke, men en evt vektoppgang syns nok bedre i speilet. Mulig at tjukke folk ikke merker at de går opp i vekt?

Jeg er ikke så sikkert på om det kun er innbilt, men jeg tenker at en god del av det må være vann. Har nå vært i "normal" modus og til og med underskudd bare i to dager og merker alt at jeg føler meg slankere.

Men det er nok også som du sier at en vektoppgang er langt tydeligere når man er slank. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 50:

71,8 kg

84 cm liv

Økte kcal inntak

Uke 51:

74 kg

87 cm liv

Relativt samme kcal inntak, men et stk julebord…

Uke 52:

76,5 kg

87 cm liv

3 treninger denne uken, plenty julebulking;)

Uke 1:

75,9 kg

89,5 cm liv

Plenty julebulking denne uken også. Ingen trening. Kiloene gikk ned, livvidden opp. Rutene på magen er borte. Ca 17,5% fett. Nattesvette og stiv/støl i kroppen.

Avslutter julebulkingen denne helga med julebaksten til svigermor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...