Gå til innhold

Sko til styrketrening


Elliot

Anbefalte innlegg

Trente bøy her om dagen og fikk litt vondt i ankelen på høyre fot. Jeg mistenker at det kan komme av at skoene mine ikke er stabile nok? Jeg bruker nike free sko. Er de regnet som bra til styrketrening? Eller er de for ustabile? Vurderer å byttte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri brukt nike free, men er vell veldig mye demping, og da også ustabile, jeg bruker styrkeløft sko, som jeg synes er mye bedre for bøy, ellers er converse og veldig brukbare, styrkeløftsko er bedre om du sliter med ankelmobilitet, pga. opphøyd hæl. Ellers ser her:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/sko-til-styrkel%C3%B8ft.26942/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Må si meg enig med hva fler har skrevet her. Enten vektløftingsko eller barbent. Foretrekker selv barbent, og dette har fungert bra etter min operasjon i ankel til nå.

Vet om flere som sverger til Converse sko til bøy pga av stabilitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converse kan fungere fint, men har vanskelig for å se for meg at de kan måle seg med dedikerte bøysko.

Jo, bedre en "bøysko", bøysko gjør at du lener deg framover, det fikser ikke roten til problemet, som er at du har for stram muskulatur, hvis du må lene deg framover for å komme dypt nok.

Converse sko blir akkurat som å stå barbent, bare at de hjelper å stabilisere ankelen, og de kan bli brukt uavhengig om du overpronerer etc bare ved a legge inn en inleggssåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, bedre en "bøysko", bøysko gjør at du lener deg framover, det fikser ikke roten til problemet, som er at du har for stram muskulatur, hvis du må lene deg framover for å komme dypt nok.

Converse sko blir akkurat som å stå barbent, bare at de hjelper å stabilisere ankelen, og de kan bli brukt uavhengig om du overpronerer etc bare ved a legge inn en inleggssåle.

Mja, nå har jeg ikke sagt noe som helst om et eventuelt problem heller, jeg siktet heller til stroppene, som reduserer bevegelse innad i skoen, og at sålen i en bøysko er hardere og bedre/mer spesifikk rettet mot tunge løft enn i en converse, noe som antakeligvis får konsekvenser for skoens levetid også.

Enkelte mennesker har antropometri som gjør at å bøye uten fremoverlening blir svært tricky, særlig de med lange lårbein.

At bøyen blir bedre med elevert hæl er jo bare en skikkelig bonus<2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...