Jump to content

Apothic

Members
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Apothic

  1. Ser bra, men husk at PPL er mer rettet mot økt muskelvolum, ikke styrke. Det jeg har kjørt i over 2 år er PPL-rest-PPL-rest-PPL-rest etc etc og har fungert bra, det er ikke for my volum det du har hvis du spiser riktig og får nok søvn, bare husk å ta en deload uke sånn hver 8-12 uke eller før hvis du kjenner at kroppen trenger det. Ser du kjører markløft og knebøy dagen etter, prøv det gjere men for min del er det veldig ukomfortabelt hvertfall.
  2. Vil ikke gi deg noen effekt i det hele tatt.
  3. Nå skrev jeg "populære idretter", tenker da ikke ski, gidder ikke spekulere der. Uansett, hva hadde det hatt med saken om at jeg hadde sett Marit Bjørgen trene???? Lol, bytt ut den setningen med Alberto Contador istedenfor, å se hvor latterlig den setningen din blir. Samme hvor hardt å bra de trener, så har jo det ingenting med saken å gjøre, for å være best blant dopere, så må du dope deg selv. Middels talent og dop vil alltid slå stort talent uten dop, samme hvor hardt man trener. Nordmenn har alltid vært naive, noe som kanskje har sammenheng med at Norge generelt er veldig antidoping, blir en norsk utøver tatt så er det å slakte totalt, men se på andre nasjoner hvor ingen bryr seg i det hele tatt. Ta for eksempel han syklisten som vant mennene sitt sykkelritt i siste OL. Hvis jeg ikke husker feil, så hadde han sonet en dopingdom. Er det virkelig noen som tror at han er ren nå å vant gull? :D
  4. Folk er utrolige naive når det kommer til doping i idrett. ALLE som vinner en populær idrett som er styrke/utholdenhets relatert i f eks OL er DOPET, du er et nek om du tror noe annet. De som vinner er de som kommer gjennom testene uten å gi utslag. Det vil alltid være noen som bruker prestasjonsfremmede midler, å på de høye nivåene er det ikke mulig å slå noen som bruker det hvis du selv er rein. Det skal ikke mye til for å gå gjennom de testene hvis du vet hva du gjør uten at det gir utslag. Så til han fyren i artikkelen. Det er ikke rart ungdommer begynner med doping når det er personer som han der som fronter antidoping Norge. Han gjorde alt feil, det blir helt latterlig å gi anabole steroider skylden når han brukte alt annet også. Hørte selv på et av de propaganda foredragene til antidoping norge når jeg gikk på videregående. Jeg vil påstå at veldig mange som trener innen styrke har på et eller annet tidspunkt lest seg opp om steroider er slik som de har blitt fortalt. Når man så finner ut at det er utrolig mye svada som blir servert under slike foredrag, er det jo ikke rart at mange begynner med det. Nå er ikke jeg for bruk, jeg bare nevner at det er utrolig mye misinformasjon som florerer når det kommer til steroider. Hadde skolen gjort dette på en respektabel måte, så hadde de invitert leger som har spesialisert seg på dette for å gi en objektiv vinkling på dette, å fortalt om alle sider ved det, noe som antidoping norge ikke gjør. For utdanning skal jo være basert på prinsippet om at du skal lære hvordan du skal tenke, ikke hva du skal tenke.
  5. Nei, men 1.3 DMAA (dette er KRAFTIGE saker) var ment å brukes som en stimulant under styrke relatert trening. Når du kjører harde intervaller stresses hjertet ditt allerede. Har du en udiagnosert hjertefeil du ikke vet om å bruker en så kraftig stimulant, så kan det gå til dundas..... det ene rapportete dødsfallet var en/ei (husker ikke) som hadde brukt jack3d orginal.... for et MARATON....... Så kan man jo argumentere hvor "farlig" det er med en fornuftig dose og ikke alt for mange ganger.... Den eneste grunnen til at det ble ulovlig var vel kun fordi det hadde en relativt lik kjemisk struktur som amfetamin?
  6. Du er jo en av grunnene til at vi ikke kan ha fine ting.... 1.3 DMAA skal ALDRI brukes under kondisjonstrening.
  7. Veldig interessert i å se kilder på dette. For å få stort metabolsk stress så er jo failure helt nødvendig.
  8. Ikke vær veldig kritisk til Norge sine latterlige grenseverdier. Maks lovlig D3 dosering i Norge er vel ca 800IU (correct me if I'm wrong). Noe som sier sitt.
  9. Nå snakket jeg om GMO generelt. Sa jeg noe om at produsentene var de som hadde "bevist det"?, nei. Så klart ikke all GMO er bra, men ikke ta ALT under en kam. http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_rice et veldig godt eksempel hvor GMO er positivt.
  10. Det virker som nå for tiden så er alle redd for alt som er syntetisk/GMO, whatever. Det er ikke slik. Så klart, KAN du få i deg nok utenom, så er jo det best. Jeg har tatt blodprøver før jeg tok vitamin D og etter, og etter jeg tok 5000 hver dag i vinter har jeg fått mye bedre nivåer. Det sies at det skal hjelpe på energinivåer etc etc, men kan ikke si jeg har merket dette. Det blir jo litt som med omega 3, man merker ikke fysisk (ikke jeg hvertfall) at det gjør noe, men du vet at det gjør noe.
  11. 5000 IU hver dag i mørketiden. Ville kjøpt eget D3 tilskudd (fra englands f eks).
  12. biceps med rett stang dreper håndleddet. Beste er med frivekter, ikke stående brobicepscurl, men sittende med armene ut til siden. Denne kan gjøres i vanlig variant eller hammer curls. Her får du full strekk på hele bicepsen.
  13. Jo, bedre en "bøysko", bøysko gjør at du lener deg framover, det fikser ikke roten til problemet, som er at du har for stram muskulatur, hvis du må lene deg framover for å komme dypt nok. Converse sko blir akkurat som å stå barbent, bare at de hjelper å stabilisere ankelen, og de kan bli brukt uavhengig om du overpronerer etc bare ved a legge inn en inleggssåle.
  14. Helt latterlig at det skal være så vanskelig å få TRT behandling hvis man trenger det. Har full forståelse hvorfor mange velger å gjøre dette på egenhånd uten å gå gjennom lege, når kunnskapsnivået hos leger på dette emnet er så dårlig.
  15. fra hvem da? utrente personer?
  16. 21 år. Total testosteron: 21 (referanse 8-35) Fri testosteron: 7,9 (referanse 2,3-9,9) Målte en del andre ting også, ganske latterlig at det er "helt normalt" når man har referanseområder som går fra 20-300, og du ligger på 21 f eks.
  17. vær forsiktig så folk ikke tror du driver med crossfit.
  18. Andre som har prøvd kombinasjonen melatonin, ZMA og L-theanin? Prøvde dette i går kveld og har aldri hatt så bra søvn før.
  19. Push - Pull- Legs - Rest - Push - Pull - Legs er et ganske vanlig treningsprogram, den eneste forskjellen utifra ditt program da er at man vil kjøre skuldre sammen med bryst og triceps på push dagen, og kjøre beina for seg selv (inkludert legger). Bare kjenn etter på kroppen, så lenge du får progresjon og nok mat og ikke kjører deg heeeelt ut hver økt så går det jo greit.
  20. *sigh* kan vi ikke bare få opp en sticky på forumet... 5g hver dag hele året, ingen "cycling".
  21. Hvorfor det? Folk klarer vel å finne informasjon om hva de inneholder?
  22. Da er det ikke en muscle up, men en kipping muscle up.
  23. Det som irriterer meg mest er folk som driver med crossfit som utelater ordet "kipping" når de snakker om f eks "pull ups". Et bedre ord for det hadde vel vært "bar swings" som i filmen til InfinityEldintensity. Jeg har ingenting i mot at folk kaster bort tiden sin på crossfit though, mindre folk på de vanlige treningssentrene, slipper også folk som skryter av at de tok ørten knebøy med krum rygg på 1 minutt.
  24. Akkurat fått prøve Cellucor C4 nå, og vil si at den er bedre en whiteflood med tanke på smak og uvellhet i magen :)p). Får ganske bra pump av den, så det kan godt hende du ikke trenger å kjøpe et non stim pump produkt hvis du er vandt til å gjøre det. Og husk å kjøp PWOs utenfor norges grenser hvis du vil ha noen effekt.
  25. 21 år - Trent ulike idretter i alle år, men trent bodybuilding i 1,5 år. 172cm høy og veier ca 74kg. Ca 8-9 i fett %. Har hatt fokus på styrke og litt masse denne perioden, men vil snart gå over til fokus på masse. Dag 1 - Bryst/biceps Incline dumbbell press 4 sett 5-6 reps 3 min pause Incline chest press apparat 3 sett 6-8 reps 2 min pause Low cable flies og mid cable flies rett etter hverandre 3 sett 6-8 reps low cable og rett etterpå 6-8 reps mid cable flies. 2 min pause etter begge øvelsene er utført Benkpress eller vanlig chest press maskin 3 sett 6-8 reps 2 min pause Sittende concentration curls 3 sett 6-8 reps 2 min pause Consentration curls hvor jeg står og lener meg over pute 3-4 sett 6-8 reps 1,5 min pause Hammer curls med stang 3 sett 6-8 reps 1,5 min pause Droppset consentration curls i maskin 3 sett ca 6-8 reps i hvert dropset Dag 2 - Rygg/triceps Pull ups med vekter 4 sett 5-6 reps 3 min pause Stående roing med fokus på å dra langs låret for å isolere lats 3 sett 7-8 reps 2 min pause Deadlifts 3 sett 6-8 reps 2-3 min pause Optional: noen ganger 1 arms roing med dumbbells 3 sett 7-10 reps 2 min pause Smal benk 3 sett 6-8 reps 2 min pause fransk press 3 sett 6-8 reps 2 min pause 1 arms overhead tricep extensions 4 (siste er dropset) sett 6-8 reps 1,5 min pause Dag 3 - Skuldre/traps Dumbbell shoulder press sittende 4 sett 5-6 reps 3 min pause Shoulder press i "skrå" maskin 3 sett 6-8 reps 2 min pause Side laterals 3 sett 6-8 reps 2 min pause Bakside skuldre i kabel 3 sett 6-8 reps 2 min pause Shrugs med barbell 4 sett 8-10 reps 2 min pause Shrugs i kabelmaskin 3 sett 8-10 reps 2 min pause Dag 4 - Legs Squats 4 sett 5-6 reps 3 min pause Benpress 3 sett 6-8 reps 2 min pause Leg extensions 3 sett 6-8 reps 2 min pause Motsatte av leg extensions (bakside lår) 3 sett 6-8 reps 2 min pause Tåhev i smith maskin 4 sett 8-10 reps 1 min pause "Tåhev" i benpress maskin 4 sett 8-10 reps 1 min pause Slik kan en uke da se ut: Mandag: Chest/bi Tirsdag: Back/tri Onsdag: rest Torsdag: Shouldes/traps Fredag: Legs Lørdag: rest Søndag: Reset (altså chest/bi igjen) Så du kan si jeg trener samme muskler hver 6 dag. Noen ganger kjører jeg 3 dager på rad, dette tar jeg utifra formfølelse, men tar da aldri chest/bi, rygg/tri og skuldre/traps, legs må imellom for at jeg skal ta en 3 dagers. Trener også for armer og legger ekstra. Dette putter jeg inn på slutten av økter, slik at jeg får det hvert fall 2 ganger i uka. (Kjører legger fast på leg days, så putter jeg inn legger som ekstra på slutten av andre økter slik at jeg hvert fall får det 2 ganger i uka.) Hver økt varer fra ca 1t 20 min til 2 t imer - tar pre workout hvis dette skulle ha noe å si. For armer: Wrist curls 4 sett 10 reps 1 min pause "motsatt" wrist curls 4 sett 10 reps 1 min pause Legger Tåhev i smith maskin 4 sett 8-10 reps 1 min pause "Tåhev" i benpress maskin 4 sett 8-10 reps 1 min pause All kritikk tas i mot
×
×
  • Create New...