Gå til innhold

Fotball lår


cc12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er fotballår? Det finnes vel ikke mange fotballspillerer med store lår kanskje ved unntak av George Elokobi og Bradislav Ivanovic.

ok da.. jeg er altså dame så får vel ikke så store "fotball lår" men de blir større og det er jeg ikke helt fornøyd med... så lurer derfor på om det er noe annet jeg kan trene i tillegg for at lårene skal holde sine "kvinnelige" former...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man får store lår og legger av utholdenhetsidrett er en myte. Lårene kan selvsagt vokse, men det er minimalt sammenlignet med om man trener tung styrke.

Det viktigste er derimot at man ikke spiser for mye. Musklene vokser ikke noe særlig hvis man ikke gir dem et overskudd av energi.

Takk for svar, vokse gjør de selvom det er minimalt, men det merkes på klærene.. jeg får vel bar jogge litt vedsidenav ( det var slik jeg trente lårene "vekk" igjen )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, vokse gjør de selvom det er minimalt, men det merkes på klærene.. jeg får vel bar jogge litt vedsidenav ( det var slik jeg trente lårene "vekk" igjen )

Wut? Du fikk store lår av å løpe etter en ball, men trente vekk de store lårene ved å løpe (ikke etter en ball)? Som sagt her, løping påvirker ikke muskelmassen i beina nevneverdig med mindre du er helt utrent, så du trenger ikke være redd for å få store lår. Forholdet mellom kalorier inn vs. kalorier brukt er noe du heller bør konsentrere deg om mtp. om du går opp/ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen har mer muskler i underkroppen enn andre. Det er en veldig sterk genetisk komponent her. Du ser noen med de panserleggene uten at de noen gang har trent underkropp. Også har man de som vokser bare de ser på en brødskive og et styrkeapparat. Motsatt har du sånne som meg :-)

Men det er nok en liten myte-greie også.. Litt avhengig av hvordan forklarer seg og hva man egentlig mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wut? Du fikk store lår av å løpe etter en ball, men trente vekk de store lårene ved å løpe (ikke etter en ball)? Som sagt her, løping påvirker ikke muskelmassen i beina nevneverdig med mindre du er helt utrent, så du trenger ikke være redd for å få store lår. Forholdet mellom kalorier inn vs. kalorier brukt er noe du heller bør konsentrere deg om mtp. om du går opp/ned i vekt.

Jogging og fotball er to forskjelllige ting.... må også sies at de gikk sikkert tilbake av seg selv i og med at jeg bare jogget og trente cardio i ca 1 1/2 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jogging og fotball er to forskjelllige ting.... må også sies at de gikk sikkert tilbake av seg selv i og med at jeg bare jogget og trente cardio i ca 1 1/2 år..

Hvordan er det egentlig to ting? Er det liksom det at man løper litt fortere på ene stedet og saktere når man jogger og at pga farten så mister man "fotball-lårene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg si er mere løpe lår, å en veeldig lav fett%. Ikke den type fotball-lår jeg tenker på i allefall.

Ja, så tenkte mer på at "fotball lår" finnes ikke! Mye er gentisk bestemt og man får ikke store lår av å spille fotball! Innen fotball er det like mange som har store lår som "løpe" lår og like mange håndballspillere har store lår som tynnere lår. "Fotabllår" finns ikke, og man trenger ikke få store lår av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen definere hva som er fotballår? De har jo akkurat samme musklene i låret som alle andre, men litt større enn gjennomsnittet og ikke like store som kroppsbyggerlår? Eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...