Gå til innhold

Dopingens bakside...


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er selv veldig klar over hva som skiller en bygger og en gjennomsnittlig boler. Var mer som et svar til de som synes han var liten til å ha bola i 10 år.

Er veldig enig i at folk flest vil få mer ut av noen timer med PT enn å bruke samme sum på bol. Bol er ikke noe vidundermiddel som gir en stakkar kroppen til Arnold med mindre du er villig til å jobbe døgnet rundt i mange mange år for å få den, og så også for å opprettholde den. Men selv når man legger alt til rette for å få mest mulig ut av det, så kan genene være kjipe og sørge for at man rett og slett ikke er Arnold materiale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv veldig klar over hva som skiller en bygger og en gjennomsnittlig boler. Var mer som et svar til de som synes han var liten til å ha bola i 10 år.

Er veldig enig i at folk flest vil få mer ut av noen timer med PT enn å bruke samme sum på bol. Bol er ikke noe vidundermiddel som gir en stakkar kroppen til Arnold med mindre du er villig til å jobbe døgnet rundt i mange mange år for å få den, og så også for å opprettholde den. Men selv når man legger alt til rette for å få mest mulig ut av det, så kan genene være kjipe og sørge for at man rett og slett ikke er Arnold materiale :)

Jupp. Noe jeg oppdaget at jeg ikke :bigtears:var etter mange år med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Måtte gifta meg med kai greene isåfall, sånn at jeg fortsatt kunne følt meg som dama i forholdet :) ikke noe fare for å bli overfalt og forsøkt voldtatt etter en tur på byen iallefall!

Kommer an på, om du er utkledd som en Grapefruit på Helloween så er du ikke trygg...fra Kai :wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel neppe tilfeldig at for mange er steroider portalen videre til narkotiske stoffer. Veldig mange.

Dette. Blir høna eller egget problematikken? Hva kom først: de psykiske problemene som fører til missbruk, eller missbruk som fører til psykiske problemer.

Eller formulert for de som ALTID drar opp "ja, men han tok andre narkotiske stoffer også.. ikke rart han BLE fucka"

Hva kom først: "anabole steroider som førte til missbruk og psykiske lidelser" eller "missbruk og psykiske lidelser som førte til anabole steroider"

Det er ikke enten eller. Å tro noe annet er i beste fall naivt. Å tro at Anabole steroider er trygt er også naivt. Det er som å tro at all medisin er trygt. Naivt. At èn boler vet hva han gjør, og kan leve fint med det resten av livet, vil ikke si at de 99 andre burde klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne ser/så han ut som den gjennomsnittlige bolern, er et fåtall som blir svære som bodybuildere. Noen greier ikke å få til en slik muskelmasse som han i artikkelen engang.

Genetikk, genetikk, genetikk.

Det er for øvrig interessant å se slike historier, for det virker som det alltid er snakk om worst case scenarios som brukes som eksempler. Typisk en ung fyr som vil bli stor & sterk fort som faen, og hiver innpå uvettig store doser med ymse droger. Så baller det på seg, for han havner jo inn i et kriminelt miljø for å skaffe seg doping og det blir ymse stimulanter og diverse andre droger i tillegg. Slippery slope, det der.

I mine øyne er dette først og fremst et argument for tilgang på kvalitetssikret informasjon om doping + revurdering av forbudet. Noen mennesker vil gå på en smell uansett legal status og tilgang på informasjon. Da er det bedre at disse får hjelp av profesjonelle i helsevesenet enn at de skal slite med gjeld til (semi)organiserte kriminelle og straff i rettsvesenet.

Når vi også vet at doping produsert på svartemarkedet inneholder helseskadelige kontaminanter og tungmetaller, så kan det virke som forbudet i seg selv er en stor problematisk faktor. Jeg fatter ikke at folk vil kjøre i seg steroider de ikke har peiling på hvor kommer fra eller hva det egentlig inneholder. Legg til broscience ang. bruk av steroider, og fordømming fra samfunnet pga. uvitenhet så har vi en oppskrift på katastrofe for en del brukere.

Er steroider forresten så helseskadelig som vi skal ha det til? De kan opplagt misbrukes, høye doseringer, cocktailmix av ulike droger. Det betyr ikke at de ikke kan brukes vettugt. Jeg forsvarer det ikke, men det er mulig. Se ca. 24:00 - 31:00:

Og sånn for the record så har jeg aldri brukt doping. Det er bare å se på vomma mi og de svake løftene mine som bevis. Etter å ha satt meg litt mer inn i emnet det siste året så har jeg endret oppfatning om doping, fra utelukkende negativt á la Dunning-Kruger og mot et mer nyansert syn. Det er viktig å finne fakta framfor skremselspropaganda på den ene siden og glorifisering på den andre. Sannheten ligger som oftest et sted i mellom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, genetikk har mye å si for hvor stor og muskuløs du er i stand til å bli, men du blir aldri svær om du ikke jobber like hardt som om du ikke skulle ha dopa deg. Bol hjelper deg å få fart på sakene, men det hjelper deg ikke med å spise og trene rett. Sitter man bare i sofaen og spiser bab og drikker øl når man boler, så ser man bare ut som en vannballong, uansett om man har genene til å kunne bli den neste Arnold eller ikke.

Hvor farlig bol er vil man alltid diskutere. Men legemiddel er generelt gansk farlig, og man bør ha respekt for hva man putter i kroppen. Hvor mange tenker egentlig over hva man putter i seg hver gang man tar en smertestillende? Ppiller kan gi noen kvinner slag ogeller blodpropp, andre merker ingen bivirkninger. Antidepressiva kan føre til selvmord, selv om det skal hjelpe en bort fra slike tanker, andre reseptbelagte legemidler kan ta livet av deg om du ikke tåler det eller får litt for mye eller blader med feile legemidler. Dermed bør man heller ikke ta lett på noe som muligens er laget i garasjen til noen som bare er ute etter pengene dine. Og ikke minst lese lese lese masse om doping, positive og alle de negative tingene, å lese om bivirkninger er livsviktig! Og er det noen tilfeller av lever, nyre og eller hjerteproblemer i familie og slekt, så er du en forbanna idiot om du begynner å bole, med mindre du ikke bryr deg om du meget sannsynlig er i enda større fare for de problemene enn du er uten bol. Andre kan derimot trykke umenneskelig store mengder i mange mange år uten noen særlig problemer knyttet til det.

Skremselspropagandaen vi hører har veldig ofte kontakt med virkeligheten, det er ofte noens virkelighet. Men de metodene de bruker synes jeg er rævva, du lærer svært lite om hva som egentlig skjer med hode og kropp i møte med dopet, og hva som skjer når det er på vei ut. Alkohol fikk man vite nesten alt om, men dop, nei du blir narkoman og dør. Men hvorfor blir man narkoman og dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...