Gå til innhold

Legeforeningens president: Har ikke spist kylling i hele høst


Anbefalte innlegg

But, but but....

Fisken er full av tungmetaller og ymse medikamenter som følge av en hard lusekur. Kyr er fulle av Jacob Kreutzfeldt og annet gøy. Kyllingen må jeg nå nok amputere en fot eller sannsynligvis dø hvis jeg spiser. Sau og rein tar opp radioaktivitet fremdeles etter Tjernobyl en gang på 80 tallet. Melken har Tine pasteurisert i hel (Eller noe i den duren der)

Står igjen med svin... et dyr som liker å velte seg i sin egen avføring... og den er sikkert medisinert herfra til nortura..

Hva f¤¤¤ skal spises da?

Du må nok bli vegetarianer.

Men så er det jo de fæle sprøytemidlene og genmodifiseringen da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok bli vegetarianer.

Men så er det jo de fæle sprøytemidlene og genmodifiseringen da :(

Genmodifisering er det jo ingen grunn til å være bekymret over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bli vegetarianer.

Men så er det jo de fæle sprøytemidlene og genmodifiseringen da :(

Nå vet jeg ikke om du er ironisk med sprøyemidlene og GMO, men veggiser slipper ikke unna de heller. Produksjon av frukt og grønnsaker går også utover dyreliv på flere måter, om det er slike årsaker til at man unngår kjøtt. http://www.iflscience.com/plants-and-animals/ordering-vegetarian-meal-there-s-more-animal-blood-your-hands

Er det overhodet mulig å spise "etisk forsvarlig"? Jeg har kommet fram til at det er det ikke. Men det er ikke svart/hvitt. Vi kan gjøre noen valg. Jeg vil ikke betale for produksjon der pris er den viktigste faktoren framfor trygghet (smitte, resistente bakterier) og dyrevelferd.

Og hva med kortreist mat? Det er jo trendy som faen, men det er kanskje ikke så mye å vinne på at selve transporten er kort: http://www.vl.no/verden/kortreist-mat-ikke-alltid-mest-milj%C3%B8vennlig-1.21665

Jeg ser dog fram til å spise insektkjøtt. Seriøst. Masse protein, og i blindtester så scorer de overraskende bra. Hvem vet, kanskje jeg tar meg en alge+insektshake før trening om noen år? Nedover i matkjeden FTW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ironisk, og ikke akkurat noen vegetarianer selv. :) Storforbruker av First Price-kylling, bukker nok under av en eller annen uskyldig infeksjon om noen år pga. antibiotikaresistens.

Tror ikke man slipper unna noe av det som fløger med moderne industriell matvareproduksjon, med mindre man flytter inn i hippie-kollektiv og starter å dyrke maten sin selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med kortreist mat? Det er jo trendy som faen, men det er kanskje ikke så mye å vinne på at selve transporten er kort: http://www.vl.no/verden/kortreist-mat-ikke-alltid-mest-miljøvennlig-1.21665

Jeg ser dog fram til å spise insektkjøtt. Seriøst. Masse protein, og i blindtester så scorer de overraskende bra. Hvem vet, kanskje jeg tar meg en alge+insektshake før trening om noen år? Nedover i matkjeden FTW.

Det mest etiske hadde vell muligens vært å gjort ende på seg selv før mitt globale footprint blir for stort?

Anyway.. er endel i Asia, og på tang/tare er de langt fremme. Det smaker faktisk ikke så verst heller.

Bugs? Well... Der har jeg et stykke igjen tror jeg. Men jeg vil tro at mine barnebarn får endel insekt i kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg høres ut som den største drittsekken her, men bryr meg ikke akkurat om de ''etiske grunnene'' til å ikke spise kylling eller annen type kjøtt.

Hallo, sånt må du ikke si vet du! Det viktigste i dag er ikke hva du gjør, men hva du føler og mener.

Så hvis du er oppriktig bekymret for dyrenes velferd, global oppvarming, sultne barn i Afrika, osv, osv. Ja da kan du bare fortsette som alle andre med god samvittighet.

Er tanken som teller vet du!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, sånt må du ikke si vet du! Det viktigste i dag er ikke hva du gjør, men hva du føler og mener.

Så hvis du er oppriktig bekymret for dyrenes velferd, global oppvarming, sultne barn i Afrika, osv, osv. Ja da kan du bare fortsette som alle andre med god samvittighet.

Er tanken som teller vet du!

:D

jeg er mer der hvor jeg tenker mer på meg selv (selvdigger? er ikke det lov da?) :D , og tar alle andre som det kommer. orker ikke å være bekymret for alt og alle andre, det tar for mye tid! Men skjønner hva du mener her!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser kylling. Liker det faktisk veldig godt.

Jeg liker dårlig den dårlige tilstanden rundt dette med resistente bakterier og dårlige forhold rundt kyllingholdet generelt. Men, å gå over til kun å spise Stange-kylling, kommer ikke til å skje enda for min del. Vel er det mer digg, men som forbrukere flest i verdens rikeste land, så er jeg prisbevisst

Jeg håper og tror at forbrukermakt i samarbeid med et gravende og pågående mediatrykk, kan skape vei i vellinga.

Straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...