Gå til innhold

Få bort "vannvekt" før fest


Slofs

Anbefalte innlegg

Ut av interesse - hvordan miste mest mulig vann/få kroppen til å se bra ut, på to dager?

Og nå snakker jeg ikke om typ faste, spise etter PSMF-prinsipper eller den slags råd - men hva slags type matvarer, drikke osv. som gjør at man får en liten whooosh-effekt før man skal på - ja la oss si julebord.

Sånn jeg har skjønt det:

Mye vann (men hvor mye?)

"Rene" (uprossesserte) matvarer

Lite salt

Innspill?

Innspillet mitt ville vært dette: Spis null karbs, KUN egg, fisk, kjøtt og fugl i 3 dager,samtidig som du drikker vanlig av vann - og kunn vann, ikke noe annet enn vann. Null kaffe, juice og lignende. 3 dager. Thats all. Dette er ikke farlig (ex`n min levde sånn i 3 år, jeg i 18 mnd mens jeg trente sinnsykt hardt, jeg løp ofte 2 mil fem ganger i uka og hadde pulsen langt over det som egentlig er mennesklig mulig). Men det kan være dørgende kjedelig i lang tid, og det tar ca 3 dager før alt eventuel overskudd av vann har sluppet. Mer enn 30 dager vil kunne utgjøre et betydelig fettap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja...saltet vil jo hjelpe kroppen å trekke vann inn i cellene og alkohol vil aktivere nyrene til tross for høyt aldosteron - begge deler fører til mindre underhudsvann og dermed STRANDFORM :D

Tjah, jeg venter spent på den obligatoriske "nå har jeg en synlig kul på magen fordi jeg faktisk spiste noe" posten i etterkant :)

Men dehydrert og lite mat før fest = en billig fest om ikke annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dehydrert og lite mat før fest = en billig fest om ikke annet ;)

Ja, tror ikke jeg hadde begitt meg inn på det. Selv uten alkohol kan man få problemer. Dehydrert og lite salt = lavt blodtrykk, enda lavere blodtrykk pluss mesteparten av blodet til magen = problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få lov til å skyte inn at salt er helt essensielt og at et høyt vanninntak sammen med lite salt kan føre til alvorlige elektrolyttubalanse? Det hjelper ikke å være den mest rippa av dem som ligger med intravenøs væske...

For ikke å snakke om at kroppen binder MER vann med for lite salt inntak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å skyte inn at salt er helt essensielt og at et høyt vanninntak sammen med lite salt kan føre til alvorlige elektrolyttubalanse? Det hjelper ikke å være den mest rippa av dem som ligger med intravenøs væske...

Det var derfor jeg anbefalte jevnlig oppfølging med medisinsk personell :)

Jeg var i grenseland av å måtte legges inn selv etter en av de kjipeste kuttene :cry:

Skulle helst se at ingen manipulerer vekt- og vannbalanse på den måten, men hvis folk insisterer er det i det minste greit å notere ned noen retningslinjer for hvordan det skal gjøres på "beste" måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg anbefalte jevnlig oppfølging med medisinsk personell :)

Jeg var i grenseland av å måtte legges inn selv etter en av de kjipeste kuttene :cry:

Skulle helst se at ingen manipulerer vekt- og vannbalanse på den måten, men hvis folk insisterer er det i det minste greit å notere ned noen retningslinjer for hvordan det skal gjøres på "beste" måte...

Joa, men som Sickalicious sier så er det mange av proffene som er litt mer oppdaterte som ikke anbefaler å kødde med salt - bare drikke som en kamel til siste slutt, ta en dry carb load siste kvelden og så spise noe med godt med salt i før konkurransen for å ikke krampe opp eller tisse seg ut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/mote/kamille/moteogskjonnhet/article1480887.ece

oppslag_shapewear_minimizing.jpg

Undertøyet som redder julebordet

Her er undertøyet som strammer, glatter, holder inn og løfter opp.

Julebordsesongen er allerede godt igang, og for de aller fleste av oss er dette en nokså pyntet affære – kroppnære kjoler og høye hæler er standard.

Det er for mange nettopp nå man innser at man kanskje burde ha vært litt mer standhaftig når det gjaldt det medlemsskapet på Sats i året som gikk...

For selv om vi roper hurra for alle former og fasonger, så finnes det situasjoner hvor de aller fleste av oss skulle ønske at magen hadde vært litt flatere, puppene litt høyere, eller rumpa hakket mindre.

Men fortvil ikke!

Du kan nemlig jukse deg til strammere kropp på 1-2-3 – uten hverken en cellulittkrem eller kirurgkniv i sikte. Alt du trenger er riktig undertøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lett å få en sånn tanke inn i hodet; jeg må gjøre sånn og sånn for å se bedre ut på den festen.. jeg har kjøpt meg stram-inn-underkjole, en kjole jeg trives i til å ha utenpå og gode sko og det er i bunn og grunn alt jeg trenger egentlig. For hvem i all verden innbiller jeg meg vil legge merke til om jeg har stresset livet av meg (og gjerne føler meg shitt på grunn av alt stresset) for å "se litt bedre ut"? Ikke en kjeft. Sikkert ikke jeg selv engang.

Nei, bort med sånne tanker. Selvtillit, god kroppsholdning og ikke minst godt humør er jo så mye mer sjarmerende enn å ha litt mindre vann i kroppen så musklene er mer synlige hvis noen skulle se ekstra godt etter?

Jeg satser ihvertfall på å ta meg et glass vin så jeg slapper av og smiler mer, så ordner det seg ;):p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å få en sånn tanke inn i hodet; jeg må gjøre sånn og sånn for å se bedre ut på den festen.. jeg har kjøpt meg stram-inn-underkjole, en kjole jeg trives i til å ha utenpå og gode sko og det er i bunn og grunn alt jeg trenger egentlig. For hvem i all verden innbiller jeg meg vil legge merke til om jeg har stresset livet av meg (og gjerne føler meg shitt på grunn av alt stresset) for å "se litt bedre ut"? Ikke en kjeft. Sikkert ikke jeg selv engang.

Nei, bort med sånne tanker. Selvtillit, god kroppsholdning og ikke minst godt humør er jo så mye mer sjarmerende enn å ha litt mindre vann i kroppen så musklene er mer synlige hvis noen skulle se ekstra godt etter?

Jeg satser ihvertfall på å ta meg et glass vin så jeg slapper av og smiler mer, så ordner det seg ;):p

Hehe, merker det er litt slitsomt å få sånne svar når alt jeg var ute etter var noen enkle tips om hvordan man kan slippe litt mer vann et par dager før en evt. fest. Jeg prøvde å presisere at dette var verken dødsviktig eller nødvendig, men at det var mer et spørsmål ut av interesse hvordan det kan gjøres. Jeg skjønner at kroppsfiksering gjør at man føler det er nødvendig å komme med sånne svar, men begynner å bli litt lei ass. Det var ikke dette jeg hadde i tankene da jeg startet tråden:

post-16617-14440992925736_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, merker det er litt slitsomt å få sånne svar når alt jeg var ute etter var noen enkle tips om hvordan man kan slippe litt mer vann et par dager før en evt. fest. Jeg prøvde å presisere at dette var verken dødsviktig eller nødvendig, men at det var mer et spørsmål ut av interesse hvordan det kan gjøres. Jeg skjønner at kroppsfiksering gjør at man føler det er nødvendig å komme med sånne svar, men begynner å bli litt lei ass. Det var ikke dette jeg hadde i tankene da jeg startet tråden:

[ATTACH=full]154512[/ATTACH]

Da er det enkle svaret, spis mindre karbs i dagene før så holder du mindre vann. Men ta høyde for at du nok tåler litt mindre alko. Kos deg på julebord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...