Gå til innhold

forslag til frokost/kvelds, for en som følger Biorytme?


iselinfolsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

til frokost spiser jeg alltid røkt laks og eggerøre

til kvelds moser jeg en banan, har i 50 gr havremel og 30gr sjokolade, 15min på 175gr i ovnen og får myke cookies med sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokostforslag:

1.Avocado og egg på knekkebrød (f.eks hjemmelaget frøknekkebrød)

2. Cottage cheese eller kesam med bær.

3. Eggerøre/omelett med skinke/laks til.

Kvelds:

1. Pannekaker laget av havregryn, cottage cheese og egg med banan og syltetøy på.

2. Havregrøt med sukrin, kanel og blåbær på.

3. Polentagrøt <3

4. Speltlomper med ost og skinke + grønnsaker

Åh, jeg ble sulten av denne tråden! **glede seg til frokost** :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere anbefalt carbomengde på en dag med egg til frokost dersom fordelingen er 40-50% carbs, 25% protein og det samme i fett? Jeg får ikke dette til å gå opp helt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere anbefalt carbomengde på en dag med egg til frokost dersom fordelingen er 40-50% carbs, 25% protein og det samme i fett? Jeg får ikke dette til å gå opp helt…

Jeg spiser liten frokost, og liten lunch, og desto mer til middag og kvelds. Min form for "faste", og det gjør det enkelt å være mett og god hele dagen. Men uavhengig av det, så er jeg ikke helt "nazi", så sørg for å få bra inntakk av fett og protein, også får resten bli karbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polentagrøt er grøt laget av polenta som igjen er en form for gryn laget av mais :)

Og er helt_magisk_ om du husker å la koke skiten lenge nok, og husker nok smør, melk og parmesan.

Polenta elsker smør like a fitnessbabe loves proteinfluff <3

Og! Termoirreversibel stivelse, så hvis du lager mer enn du trenger, hell det i en form og la stå i kjøleskapet over natta, så stivner det helt til, så du dagen etterpå kan kutte det i biter og steke gyllenbrunt i panne med smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og er helt_magisk_ om du husker å la koke skiten lenge nok, og husker nok smør, melk og parmesan.

Polenta elsker smør like a fitnessbabe loves proteinfluff <3

Og! Termoirreversibel stivelse, så hvis du lager mer enn du trenger, hell det i en form og la stå i kjøleskapet over natta, så stivner det helt til, så du dagen etterpå kan kutte det i biter og steke gyllenbrunt i panne med smør.

hehe, litt skeptisk til polenta altså xp

men proteinfluff hørtes bedre ut? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg laget omelett med kylling og masse smør som jeg spiser til frokost og lunsj.

Til middag og kvelds spiser jeg som regel det samme - blir ofte kylling og ris da jeg er litt lite oppfinsom (og ikke så avhengig av søte ting).

Jeg er også fan av mindre frokost og lunsj, og stor middag og kvelds :) Også spiser jeg også en del carbs rett før og etter trening for å få i meg litt ekstra kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...