Sexylubben83 Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 siden du kom hit for og få hjelp, så får du høre på den hjelpen du allerede har fått. du trener for og bygge muskler dvs du må godta att du legger på deg, muskler trenger mat for og vokse, det + hvertfall 8timer søvne HVER dag men siden du er 16 år så ville jeg bare kjørt på med fullkroppsprogrammet du allerede kjører, men husk, den første mnd hadde du noe som kalles"noobgainz" som gjør att du øker heftig for i øvelser osv, herfra og ut i evigheten tar det tid og bygge muskler. jeg var på trening idag, og der sto slike guttunger som er 2 år eldre enn deg og trena biceps. han ene hadde biceps på strl med låra mine(liten overdrivelse) og lår som håndledda mine så anbefaler deg heftig og kjøre bein like hardt som du kjører overkropp, og ikke glem den rygg delen. tror nok damene digger en godt trent 17åring te sommeren kontra en som ser ut til å ha runka konstant heile vintern... du har ikke feks begynt med creatin itilegg til proteinshake da? det kan jo være en løsning på att du føler du har fått litt mage:p evt får du bare innse att puberteten spiller deg ett puss og legger på litt valpefett fordi kroppen har begynt og forbrenne mer, slik att kroppen føler den kanskje må legge på litt ekstra( i dunno bare random tanker:D) uannsett, spis og kos deg, du kan jo spørre mora de om hu kan fikse litt ekstra god treningsvennlig mat de dagene du skal trene og lit magrere mat de dagene du ikke trener. hilsen en som ønsker han starta å trene i den aldern du er nå Kiira, Andreas87, Christian_B og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
espeenn98 Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 siden du kom hit for og få hjelp, så får du høre på den hjelpen du allerede har fått. du trener for og bygge muskler dvs du må godta att du legger på deg, muskler trenger mat for og vokse, det + hvertfall 8timer søvne HVER dag men siden du er 16 år så ville jeg bare kjørt på med fullkroppsprogrammet du allerede kjører, men husk, den første mnd hadde du noe som kalles"noobgainz" som gjør att du øker heftig for i øvelser osv, herfra og ut i evigheten tar det tid og bygge muskler. jeg var på trening idag, og der sto slike guttunger som er 2 år eldre enn deg og trena biceps. han ene hadde biceps på strl med låra mine(liten overdrivelse) og lår som håndledda mine så anbefaler deg heftig og kjøre bein like hardt som du kjører overkropp, og ikke glem den rygg delen. tror nok damene digger en godt trent 17åring te sommeren kontra en som ser ut til å ha runka konstant heile vintern... du har ikke feks begynt med creatin itilegg til proteinshake da? det kan jo være en løsning på att du føler du har fått litt mage:p evt får du bare innse att puberteten spiller deg ett puss og legger på litt valpefett fordi kroppen har begynt og forbrenne mer, slik att kroppen føler den kanskje må legge på litt ekstra( i dunno bare random tanker:D) uannsett, spis og kos deg, du kan jo spørre mora de om hu kan fikse litt ekstra god treningsvennlig mat de dagene du skal trene og lit magrere mat de dagene du ikke trener. hilsen en som ønsker han starta å trene i den aldern du er nå Hahaha, heftig svar! xD Sover ca 7 timer.. :S Har absolutt ikke glemt bena, fokuserer nesten mest på å øke i vekter i de forskjellige øvelsene da jeg syns det er morsomt å se at jeg blir sterkere, både i ben og overkropp. Foreløpig er rygg delen av treningen litt preget av ryggbrudd, men bortsett fra nedtrekk/pull ups og sittende kabel roing er det noen spesielle øvelser jeg burde ha med? Prøver å forbedre holdningen min samtidig som jeg vil ha stor og kraftig rygg etterhvert :cool: Har ikke begynt med kreatin nei. (Enda ) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hevih Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Bare jeg som reagerer på 60gram pulver og kun 2!! dl vann? Proteingrøt Aurelius og Andreas87 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sexylubben83 Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Hahaha, heftig svar! xD Sover ca 7 timer.. :S Har absolutt ikke glemt bena, fokuserer nesten mest på å øke i vekter i de forskjellige øvelsene da jeg syns det er morsomt å se at jeg blir sterkere, både i ben og overkropp. Foreløpig er rygg delen av treningen litt preget av ryggbrudd, men bortsett fra nedtrekk/pull ups og sittende kabel roing er det noen spesielle øvelser jeg burde ha med? Prøver å forbedre holdningen min samtidig som jeg vil ha stor og kraftig rygg etterhvert :cool: Har ikke begynt med kreatin nei. (Enda ) markløft mååå du bare ha med altså min favoritt om dagen men klart har du brekt ryggen? så er det vel kanskje en ide og sjekke om du kan gjøre markløft med legen elns jeg er nok ikke den beste til og svare mtp forskjellige øvelser osv, da jeg har hengt meg litt opp om dagen men en jævli øvelse som heter arnold press nydelig vond øvelse for skuldrene Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
espeenn98 Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 markløft mååå du bare ha med altså min favoritt om dagen men klart har du brekt ryggen? så er det vel kanskje en ide og sjekke om du kan gjøre markløft med legen elns jeg er nok ikke den beste til og svare mtp forskjellige øvelser osv, da jeg har hengt meg litt opp om dagen men en jævli øvelse som heter arnold press nydelig vond øvelse for skuldrene Eneste legen sa nei til var knebøy, men det var fram til 27.10 så nå har jeg egentlig lov til å trene hva jeg vil. Men hvordan skal jeg lære med teknikken? Det koster 500kr for pt time eller rundt der og det blir litt mye bare for å lære seg én øvelse, frister ikke så veldig å ta tak i folk midt i treningsøkten dems heller Skal prøve arnold press Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sexylubben83 Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 markløft er jo "lett" bare legg på lette bumper plates om de har, sånn att du får stanga opp av bakken, så forsøker du gjøre som på en eller anna kurant film på youtube, med rett rygg ikke bøye i ryggen(det kjenner man veldig veldig fort) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
espeenn98 Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 markløft er jo "lett" bare legg på lette bumper plates om de har, sånn att du får stanga opp av bakken, så forsøker du gjøre som på en eller anna kurant film på youtube, med rett rygg ikke bøye i ryggen(det kjenner man veldig veldig fort) Okei, Tusen takk! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Groenhaug Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Har du lyst til å lære baseløft som knebøy, mark og benk med skikkelig teknikk så ville jeg investert noe i det. Ingen av øvelsene er "enkle" og veldig mange som utfører øvelsene gjør dem feil. Ettersom du i tillegg har brukket ryggen din så er det nok ikke bare å gyve løs. Så få noen som kan det til å lære deg det. Aurelius, Amba, Eminator og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eminator Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Har du lyst til å lære baseløft som knebøy, mark og benk med skikkelig teknikk så ville jeg investert noe i det. Ingen av øvelsene er "enkle" og veldig mange som utfører øvelsene gjør dem feil. Ettersom du i tillegg har brukket ryggen din så er det nok ikke bare å gyve løs. Så få noen som kan det til å lære deg det. THIZ is very important- regel nr 1 om du skal kjøre benkpress,knebøy eller markløft- LÆR RIKTIG teknikk først så kan du øke vektene Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Eneste legen sa nei til var knebøy, men det var fram til 27.10 så nå har jeg egentlig lov til å trene hva jeg vil. Men hvordan skal jeg lære med teknikken? Det koster 500kr for pt time eller rundt der og det blir litt mye bare for å lære seg én øvelse, frister ikke så veldig å ta tak i folk midt i treningsøkten dems heller Skal prøve arnold press Ser den, frem til man blir litt trygg på gymmen og seg selv kan det lett bli skummelt å gå frem til vilt fremmede å spørre om råd/hjelp. Jeg vet ikke hvordan det står til med styrkeløftklubber/vektløftklubber ute i nærheten av deg/hva det er i Hamar/kvaliteten på PTene i Vormsund , men jeg er ihvertfall sikker på at folka i Oslo Styrkeløftklubb mer enn gjerne hjelper deg hvis du sender de en mail og spør om du kan stikke innom en dag(: Det skal sies at den Buff Dudes-videoen var overraskende bra, den og Rippetoes markløftvideo er greie å ha. Sexylubben83 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
espeenn98 Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Har du lyst til å lære baseløft som knebøy, mark og benk med skikkelig teknikk så ville jeg investert noe i det. Ingen av øvelsene er "enkle" og veldig mange som utfører øvelsene gjør dem feil. Ettersom du i tillegg har brukket ryggen din så er det nok ikke bare å gyve løs. Så få noen som kan det til å lære deg det. THIZ is very important- regel nr 1 om du skal kjøre benkpress,knebøy eller markløft- LÆR RIKTIG teknikk først så kan du øke vektene Benk har jeg i programmet fra før av. Fikk høre at jeg hadde perfekt benkpress teknikk når jeg var på obligatorisk PT time i starten av treninga, men på grunn av brukket rygg fikk jeg ikke lært meg markløft. Knebøy teknikken ble også bra etterhvert, men igjen - på grunn av vond rygg ble det ikke praktisert og jeg glemte hele greia... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
espeenn98 Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Ser den, frem til man blir litt trygg på gymmen og seg selv kan det lett bli skummelt å gå frem til vilt fremmede å spørre om råd/hjelp. Jeg vet ikke hvordan det står til med styrkeløftklubber/vektløftklubber ute i nærheten av deg/hva det er i Hamar/kvaliteten på PTene i Vormsund , men jeg er ihvertfall sikker på at folka i Oslo Styrkeløftklubb mer enn gjerne hjelper deg hvis du sender de en mail og spør om du kan stikke innom en dag(: Det skal sies at den Buff Dudes-videoen var overraskende bra, den og Rippetoes markløftvideo er greie å ha. Det er en styrkeklubb i nærheten av skolen min, den er helt nedslitt og ting går i stykker, men jeg "kjenner" han som styrer det så kanskje jeg stikker dit så han kan hjelpe meg, men tar det isåfall etter rygg-operasjonen så teknikken ikke blir feil når ryggen endres xD Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sexylubben83 Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Det skal sies at den Buff Dudes-videoen var overraskende bra, den og Rippetoes markløftvideo er greie å ha. ja var det jeg også syntes, de forklarte jo på en oversiktlig og grei måte, og med littebittegrann humor drysset over Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Protein pulver føcka opp alt heter tråden... og det ender med at (det samma gamla) ALLE må kjøre benk, mark og bøy. At dusinvis av bodbuildere har blitt grisedrigre UTEN å kjøre alle disse øvelsene er et faktum, men det blir "dysset" ned av en eller annen grunn. Jeg anbefaler iallefall trådstarter til å ta en titt på kostholdet igjen. Som noen sier, ikke skyld på pulveret. Om man trener hardt, og inntar en viss mengde ( som her, 3 shaker pr uke) så bør man øke i muskelmasse, ikke i fett. Tror ikke treningsopplegget kan være så på viddene at det gjør folk feite heller. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Protein pulver føcka opp alt heter tråden... og det ender med at (det samma gamla) ALLE må kjøre benk, mark og bøy. At dusinvis av bodbuildere har blitt grisedrigre UTEN å kjøre alle disse øvelsene er et faktum, men det blir "dysset" ned av en eller annen grunn. Jeg anbefaler iallefall trådstarter til å ta en titt på kostholdet igjen. Som noen sier, ikke skyld på pulveret. Om man trener hardt, og inntar en viss mengde ( som her, 3 shaker pr uke) så bør man øke i muskelmasse, ikke i fett. Tror ikke treningsopplegget kan være så på viddene at det gjør folk feite heller. Å sammenligne griseshvære bodybuildere med en ren gjennomsnittlig Ola Nordmann har lite for seg. Hovedsaklig fordi griseshvære bodybuildere bruker store doser steroider + andre vekststoffer og buskevekster. Altså er det hormonelle miljøet i de to utøverne vidt forskjellig. For ikke å nevne at griseshvære bodybuildere har genetikk som gjør de i stand til å i det hele tatt bli griseshvære bodybuildere, noe de aller fleste ikke har. Apples & oranges. Der bodybuildere kan kjøre 5-splitt med én muskelgruppe hver dag vil en ren utøver få betraktelig dårligere resultat med samme opplegg, nettopp pga. forskjeller i hormonelt miljø. Doperen er i mer eller mindre konstant anabol tilstand, og muskelproteinsyntesen varer betraktlig lengre etter en treningsøkt enn hos en ren utøver. Ren VS dopet er to forskjellige ting, og må følgelig vurderes deretter. Wooly, malenesofie, Aurelius og 10 andre 13 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Groenhaug Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Protein pulver føcka opp alt heter tråden... og det ender med at (det samma gamla) ALLE må kjøre benk, mark og bøy. At dusinvis av bodbuildere har blitt grisedrigre UTEN å kjøre alle disse øvelsene er et faktum, men det blir "dysset" ned av en eller annen grunn. Jeg anbefaler iallefall trådstarter til å ta en titt på kostholdet igjen. Som noen sier, ikke skyld på pulveret. Om man trener hardt, og inntar en viss mengde ( som her, 3 shaker pr uke) så bør man øke i muskelmasse, ikke i fett. Tror ikke treningsopplegget kan være så på viddene at det gjør folk feite heller. Det er ingen som har sagt at han MÅ kjøre benk, mark, bøy. Han spurte om en øvelse til for ryggen, han fikk svar: mark. Og så ble det bare presisert at skal disse øvelsene kjøres så burde han investere i teknikken. I tillegg er det ikke til å skyve under en stol at for Ola Nordmann så er de 3 øvelsene, + et par andre øvelser, de øvelsene som man jevnt over vil ha godt utbytte av. Som Tronaldo sier, det har ingenting for seg å sammenligne bodybuilder med ola nordmann. Andreas87, Interbellum og Aurelius 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Det er ingen som har sagt at han MÅ kjøre benk, mark, bøy. Han spurte om en øvelse til for ryggen, han fikk svar: mark. Og så ble det bare presisert at skal disse øvelsene kjøres så burde han investere i teknikken. I tillegg er det ikke til å skyve under en stol at for Ola Nordmann så er de 3 øvelsene, + et par andre øvelser, de øvelsene som man jevnt over vil ha godt utbytte av. Som Tronaldo sier, det har ingenting for seg å sammenligne bodybuilder med ola nordmann. Han er tålig ny, og spurte om det var noen flere øvelser i tillegg til de 2-3 han burde ha med, og mitt syn på det er et klart nei. De øvelsene han har bygger en bra rygg, og holder lenge. Bodybuilder eller ei, alle kan bygge opp anseelig muskulatur uten de tre baseøvelsene. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1084890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astriiiixxx Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Ser skjeldent byggere trene mark. Mange trener ikke bøy engang, men bruker beinpress isteden. Dermed vil jeg si at min erfaring er at de tre store ikke er kun for byggere. Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1085028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inger-Lise Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Mindre søvn fører til økt stress for kroppen og dårligere hormonbalanse--> økt kortisol-->økt fettlagring og økt vannmengde Husk at det finnes variasjoner Ikke alt er svart-hvitt. Jeg sover i gjennomsnittt 3 timer i døgnet (ja, vært til lege, utredning, søvnsenter, søvnmedisin, en mnd elektronisk overvåkning av søvn via sykehuset osv). Jeg har kronisk forhøyede stressnivå og hormonbalanse og et SVÆRT undervektig. Kroppen lagrer ikke fett av seg selv fordi kortisolnivåene eller stresset er høyt... Kanskje du blander årsak-virkning litt du og? Ikke meningen å kritisere deg altså, er jo en "vedtatt" og repetert sannhet du her kommer med. Likefullt er det et så bastant utsagn som jeg føler blir gjentatt Litt for mange ganger her på forumet, og fremstilles som st uansett næringsinntak så lagrer en fett ved lite søvn/mye stress. Som da selvfølgelig ikke er tilfelle, en må fremdeles spise i overskudd... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1085384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
WebPT Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Husk at det finnes variasjoner Ikke alt er svart-hvitt. Jeg sover i gjennomsnittt 3 timer i døgnet (ja, vært til lege, utredning, søvnsenter, søvnmedisin, en mnd elektronisk overvåkning av søvn via sykehuset osv). Jeg har kronisk forhøyede stressnivå og hormonbalanse og et SVÆRT undervektig. Kroppen lagrer ikke fett av seg selv fordi kortisolnivåene eller stresset er høyt... Kanskje du blander årsak-virkning litt du og? Ikke meningen å kritisere deg altså, er jo en "vedtatt" og repetert sannhet du her kommer med. Likefullt er det et så bastant utsagn som jeg føler blir gjentatt Litt for mange ganger her på forumet, og fremstilles som st uansett næringsinntak så lagrer en fett ved lite søvn/mye stress. Som da selvfølgelig ikke er tilfelle, en må fremdeles spise i overskudd... Har ikke sagt at uansett næringsinntak så lagres det fett ved forhøyet kortisol nivå. Har sagt at det øker fettlagringen. Det betyr ikke at du lagrer fett i underskudd, men det blir tyngre for kroppen å frigjøre fettet(altså, du vil enklere miste mer fett med lave/normale verdier enn med høye). Det som derimot er ett faktum, er at økte kortisol nivåer, gjør at ett eventuelt fett-tap pga underskudd ville vært mindre enn det kunne vært med lavere kortisolnivåer. Muskelsvinnet ville også blitt større. Og ved kaloriOVERskudd, vill fettlagringen bli større enn den ville vært med normale/lavere kortisolnivå. Selvfølgelig lagrer en ikke fett om man ikke spiser i overskudd her gjelder naturens lover om energi inn vs energi ut uansett. Vektøkning kan dog skje i underskudd pga mye vannlagring som en bi-effekt av høye kortisolnivåer og dårlig hormonbalanse. Og husk at det er snakk om over tid dette. Om en sover 3 timer en natt i uka så har det nok lite å si annet en at prestasjonen dagen etter kan gå ned pga lett utmatelse og trøtthet. Men om en konsekvent, over tid sover lite og har forhøyede nivåer av stresshormoner vil det helt klart ha en virkning på treningen og resultatene. -Netti- 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31876-proteinpulver-fucka-opp-alt-hjelp/page/2/#findComment-1085389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.