Gå til innhold

Hva er tabu?


Kørde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg spør om lepper eller pupper er hennes egne, blir det ofte stille. Er dette noe som kun nære venner har rett til å vite?

Mtp dop, så er også dette tabu. Kan ansiktsoperasjoner/silikon likestilles med doping?

Og blir det mer tabu når han bekjente naboen dør av hjertefeil før han er 50? Er det ikke akkurat da, du skal spørre pårørende om det er greit, å fortelle?

Er det tabu å si at du virker ganske tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som har fått alle typer spørsmål du beskriver vil jeg si at det aldri har falt i god jord og det skaper ganske rævva stemning som ikke direkte innleder videre prat.

Når det gjelder dødsfall og alvorlig sykdom i nære relasjoner er det veldig inviduelt hvordan de rundt ønsker å takle det og om de i det held tatt vil snakke om det. Når det gjelder rusmisbruk ble jeg spurt om dette tre ganger, hvor to av dem var av mennesker jeg knapt kjenner/ vet hvem er. Det er helt jævelig. Ikke fordi jeg synes det er "tabu", men rett og slett fordi jeg ikke visste hva den personen visste, hadde sett, hørt osv.

Når det gjelder spørsmål om noe er ekte skjønner jeg ikke hva slags behov du har. Nå var det nesa og puppene jeg fikk spørsmål om. Det er et ganske enkelt nei både begge de to, men følelsen du sitter igjen med er ganske rævva. Det er litt som hvis en fyr kommer bort å spørr "vil du pule?". Man blir kvalm, sur og litt forvirra. 99,99% ville slutta og snakke med deg.

Det blir nevnt av en jente ovenfor at jenter ofte vil at gutter skal tro vi er naturlig pene, hårløse osv. Det stemmer sikkert for en del, men jeg opplever at de fleste jenter er ganske åpne på at de farger håret, bruker sminke, fjerner uønsket hårvekst osv. Av folk jeg kjenner med fake hår, pupper, negler, brunfarge osv så er det ingen av de som er flaue over det eller skjuler det på noe måte.

Når du spør om det er kun nære venner som får vite sånt, så antar jeg at du bare er nygjerrig, hvilket Stilken hadde et godt innlegg. Det ekke viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...