Gå til innhold

Hybelmat


Astrid Hanssen

Anbefalte innlegg

dette høres jo fantastisk ut, nesten for godt til å være sant.:eek:

må sjekke om jeg finner noe på butikken etter jobb

Når de har 10kronersmarked pleier de å ha svinekjøttdeig(400g) til en tier,ihverfall, og jeg har sett frosne storpakker med sommerkoteletter til rundt 30-40-50 kr kiloet flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tunfisk er noe jeg føler man må "lære seg å like". Jeg tar fort en boks om dagen, uten at jeg syntes det er spessielt godt. Greia er å komme til det stadiet der det ikke smaker ekkelt heller. Syntes man tunfisk er godt er man sikret greit i fitnessverden fordi 300g på boks koster typ 6 kr firstprice og er fullt av proteiner :D

Ellers går det her i gården i Kyllingfilet, svinekjøtt, karbonadedeig (firsprice, 38kr per 400 gram, veldig fint kjøtt, god smak). Kjøper sånn 1kgs pose med ris som holder en stund.

Det jeg sliter mest med er saus, sliter med å finne noe billig alternativ her som er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som har tips til gode frokoster, lunsj, niste på skolen, kveldsmat?

Har ikke tilgang på micro eller kjøleskap på skolen. Og økonomien er ikke den beste nå som student. Bor også ilag med ei anna, og vi deler matutgifter, så har ikke helt muligheten til å spise kjøtt, fisk osv. til flere måltider om dagen.

Trener styrke. Målet er å bygge muskler, redusere fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, jeg ble helt målløs på hvor enkelt det egentlig er å spare penger haha :D

fra i morgen av når jeg stikker på kiwi, meny eller spar, skal jeg handle inn evig mye så eg kan lage meg middag, lunsj, frokost og mellommåltider til hele uken. ;) takk for tips!!

Skriv deg en plan for hva du vil spise neste uke, eller hva du vil ha til middag. Enklere å planlegge innkjøp, enklere å planlegge gjennomføring, kortere tid brukt på middag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet ikke om det alt er nevnt, men mitt tilskudd til tråden er pannekaker av havregryn. Fant oppskriften her på bloggen:

60 g havregryn

3 egg

Kanel og søtning (valgfritt)

Litt salt

Proteinpulver

Denne burde møte alle kriteriene for hybelmat. Enkelt å ta med i matboksen også. Jeg legger på et par skiver ost og kanskje litt sylte.

Må egentlig lese gjennom tråden ettersom jeg har brukt for mye cash på mat i det siste. Dyyyyyrt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...