Gå til innhold

Treningssenter med vektløftingsmuligheter


big-p

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det var kjekt å lage en oversikt over treningssenter i Norge hvor det er mulig å trene vektløfting dvs. rykk og støt med standard vektplater som kan slippes ned på bakken etter heavy støting.

Liste over baseløftvennlige gym finner man her

Olympisk vektløfting kan trenes hos følgende treningssenter:

Arendal

  • Crossfit Arendal
  • Kick
  • Athletica

Bergen

  • Vektertorget
  • Crossfit Bergen
  • Crossfit Bryggen
  • Crossfitsenteret
  • Crossfit Vest
  • AK Bjørgvin

Bodø

Elverum

Flaktveit

  • Flaktveit IK

Florø

  • Puls Treningssenter

Fredrikstad

Gjøvik

  • Gjøvik AK

Hamar

Hammerfest

Harstad

Haugesund

  • Haugesund VK

Hitra

  • Hitra VK

Kristiansand

  • Crossfit Kristiansand
  • Crossfit46

Larvik

  • Larvik AK

Mo i Rana

Molde

Moss

Namsos

Naustdal

  • Tambarskjelvar IL

Oslo

  • Elixia Colosseum
  • Elixia Bjørvika
  • Elixia Ryen
  • Elixia Ullevål
  • Magnat Senter
  • Crossfit Yggdrasil
  • CrossFit Sandefjord AS

Porsgrunn

  • Grenland AK

Sarpsborg

Skien

Spydeberg

  • Spydebergatletene

Stavanger

  • Elixia Hillevåg

Steinkjer

Tromsø

Trondheim

  • Atletklubben (Buran)
  • Nidelv vektløfting (Tempebanen)
  • Lade treningssenter
  • 3T Midtbyen

Tønsberg

  • IF-Tønsberg kameratene

Vigrestad

  • Vigrestad IL

Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si Elixia Hillevåg er muligens omtrent det dårligste senteret i Stavanger å drive med styrkeløft i :-P

Stavanger :

SiS Sportssenter (3 Benker, 10 racks, akkurat fått styrkeløft stang også)

Bjørns Gym (Styrkeløfter gym, med mange topputdøvere som instruktører)

Sandnes :

City Gym (Stiller utdøvere i fitness, styrkeløft e.c.t.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si Elixia Hillevåg er muligens omtrent det dårligste senteret i Stavanger å drive med styrkeløft i :-P

Stavanger :

SiS Sportssenter (3 Benker, 10 racks, akkurat fått styrkeløft stang også)

Bjørns Gym (Styrkeløfter gym, med mange topputdøvere som instruktører)

Sandnes :

City Gym (Stiller utdøvere i fitness, styrkeløft e.c.t.)

Denne oversikten var ment for treningssentre med mulighet for vektløfting (olympisk vektløfting). Se kriterier øverst. Styrkeløft-gymmene kan postes i en annen tråd under Styrkeløft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne oversikten var ment for treningssentre med mulighet for vektløfting (olympisk vektløfting). Se kriterier øverst. Styrkeløft-gymmene kan postes i en annen tråd under Styrkeløft :)

Jajo, men vedr olympisk vektløfting er jo fortsatt Elixia Hillevåg det med færrest racks og stenger av nevnte? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si Elixia Hillevåg er muligens omtrent det dårligste senteret i Stavanger å drive med styrkeløft i :-P

Stavanger :

SiS Sportssenter (3 Benker, 10 racks, akkurat fått styrkeløft stang også)

Bjørns Gym (Styrkeløfter gym, med mange topputdøvere som instruktører)

Sandnes :

City Gym (Stiller utdøvere i fitness, styrkeløft e.c.t.)

Bare 10? Er to racks i u.etg. to i 1. etg og mer enn seks i 2. Etg...så vet ikke hvor mange men det er mer enn ti racks på SiS beste senteret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 10? Er to racks i u.etg. to i 1. etg og mer enn seks i 2. Etg...så vet ikke hvor mange men det er mer enn ti racks på SiS beste senteret!!

Er 2 stk nede, 2 stk i 1 etg, og 4 "rene" racks oppe, pluss 2 stk når du går trappa og inn til høyre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arendal har Atletica, mulig en av de mest kompakte og beste senterene jeg har trent på.

Utstyrer består av Hammer Strength og Eleiko. Ikke noe andre merker egentlig.

Billig droppin er det også 100kr.

Anbefales på det sterkeste om noen driver med vektløfting i de traktene.

Ikke at det burde være et kriterie, men hvilke stenger som blir brukt syns iallefall jeg er greit å vite.

Noen elixia-sentere opperer med Eleiko Crossplatformstenger (helt svarte) som har et udugelig grep etter min mening.

Elixia bjørvika tror jeg ikke lenger tillater frislipp av vekter, ei heller Coloss om det jeg hører stemmer - noe som gjør det uhyre vanskelig å trene vektløfterspesifikt.

Forøvrig så regner jeg med bumperplates er plater som kan slippes? Ikke bare bumperplates som i bumperplates? Kanskje vektløfterskiver (dimesjonert riktig, fargekode osv) går under samme kategorien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arendal har Atletica, mulig en av de mest kompakte og beste senterene jeg har trent på.

Utstyrer består av Hammer Strength og Eleiko. Ikke noe andre merker egentlig.

Billig droppin er det også 100kr.

Anbefales på det sterkeste om noen driver med vektløfting i de traktene.

Ikke at det burde være et kriterie, men hvilke stenger som blir brukt syns iallefall jeg er greit å vite.

Noen elixia-sentere opperer med Eleiko Crossplatformstenger (helt svarte) som har et udugelig grep etter min mening.

Elixia bjørvika tror jeg ikke lenger tillater frislipp av vekter, ei heller Coloss om det jeg hører stemmer - noe som gjør det uhyre vanskelig å trene vektløfterspesifikt.

Forøvrig så regner jeg med bumperplates er plater som kan slippes? Ikke bare bumperplates som i bumperplates? Kanskje vektløfterskiver (dimesjonert riktig, fargekode osv) går under samme kategorien?

Har sett noen av de svarte stengene på Elixia Ullevål.

Hva ikke lov noe mer på Bjørvika og Colosseum? Blir boikott fra nå av. Var heller ikke så populært at jeg slapp vektene hos Elixia Carl Berner >:(

Ja, mener vekter i standard dimensjon (ca.) og som kan slippes ned på gulvet. Hva er den korrekte terminologien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett noen av de svarte stengene på Elixia Ullevål.

Hva ikke lov noe mer på Bjørvika og Colosseum? Blir boikott fra nå av. Var heller ikke så populært at jeg slapp vektene hos Elixia Carl Berner :mad:

Ja, mener vekter i standard dimensjon (ca.) og som kan slippes ned på gulvet. Hva er den korrekte terminologien?

Senter med løfteplatform der du ikke kan slippe vekter er like lurt som sykkelsal med forbud mot sykkelsko.

Vektløfterskiver og bumperplates er nitpicking to forskjellige ting. Så lenge dimensjonene er riktig så gjør det forsovidt ikke noe (except bumperplates har tendeser til å være mer bredde på.. litt uheldig på 150+ kg tipper jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen:

Bergen Performance Center/Crossfit 5071

Stavanger:

Stavanger Vektløfterklubb i Alexander Kiellandsgt.

Crossfit Centrum Hillevåg. Vesentlig bedre utstyrt enn Elixia Hillevåg, og et større miljø for vektløfting.

Crossfit Centrum Forus - meget bra utstyrt og mange racks.

Bryne:

Crossfit Centrum Bryne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim har man jo SiT sine sentere på Dragvoll og Gløs, med henholdsvis to(?) og fire platformer, og Eleiko-utstyr. Har ikke hørt noen restriksjoner på å slippe vekter i bakken der, selv om det ikke er så vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...