Gå til innhold

Hvordan få framgang i antall chins??


Karoline84

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er akkurat begynt å klare å utføre chins uten hjelp.

Men jeg klarer bare 4 rep. x 3 sett , grepet jeg holder er da fingertuppene mot kroppen.

"Vanlige" chins med bredere grep og med fingertuppene ut fra kroppen klarer jeg bare en rep.

Og det er bare såvidt :p

Noen som har tips å gi meg til å øke i antallet på chins med fingertuppene MOT kroppen,

og hvordan jeg skal klare å utføre chins med bredt grep og fingertuppene FRA kroppen???

ALLE tips mottakes med takk ! :)

post-3065-14440826809942_thumb.jpg

post-3065-14440826810197_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at du gjør 4 reps x 3 sett.

Da vil jeg tro at du klarer 5 reps på første settet hvis du virkelig presser deg? Gjør det, ikke hold tilbake hvis du har en ekstra repetisjon inne bare for at du skal klare 3 sett med 4 reps. Du må våge å presse deg til maks hvis du skal få framgang. Når du ikke klarer flere sett med kroppsvekt kan du gå over til nedtrekk.

Da jeg begynte klarte jeg ikke min egen kroppsvekt. Nå kjører jeg sett med 15 kilo ekstra, forhåpentligvis 30 kg mot slutten av året. Løft tungt over lengre tid så blir du nok sterkere skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Siden jeg ikke klarer chins enda så tar jeg rack chins som nr. 2 i økta mi og negative chins på slutten.Har funka fint for min del. Har ett mål om å klare chins etterhvert.

Da ser det ut som du er godt på vei.

Vil også anbefale chins med strikk og omvendt roing.

Til trådstarter:

Klarer du nå 4x3 så er det bare å kjøre på. Vi har alle vert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på god teknikk og eksplosiv utførelse. Du kan fint trene med fingrene mot kroppen og droppe den andre, uten at du går glipp av noe.

Så må du naturligvis ta endel chins for å bli bedre. Ta feks ca 25, uavhengig av antall sett du trenger for å nå det.

Så det vil gi raskere framgang i antall reps med mer eksplosiv utførelse, altså ikke "rolig/seigt og kontrollert" hele veien?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...