Gå til innhold

Tips til reisedestinasjon i Hellas?


AngryJess

Anbefalte innlegg

Jeg og typen ønsker å reise til Hellas i august.

Men vi veit ikke hvor!!

Vi ønsker ikke typisk charter-reise hotell, masse pensjonister og småbarnsfamilier.

Vi vil helst ha hotellet i nærheten av stranda, og på et sted der det er rikelig med spisesteder, café'r og barer, men ikke fjortis-party! Et fint sted der det er koselig å vandre rundt :)

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører mye fint om Paleochora på sørsiden av Kreta, virker som det passer perfekt i forhold til dine ønsker.

Fakta fra Apollo

Apollo mener man bør leie bil, turen tar ca. 2 timer fra flyplassen i Chania

Likevel går det buss (fine store busser med aircondition) fra Chania (Hania) til Paleochora

Og det finnes en egen taxi service fra flyplassen i Chania til Paleochora.

Denne damen på Tripadvisor hadde masse god informasjon ang. transport

I Hellas er reiselivsbransjen veldig glad i Tripadvisor, så bruk gjerne den nettsiden for å finne informasjon. Ellers er den svenske nettsiden/forumet Kalimera.nu en god kilde til informasjon om hele Hellas, men da spesielt øyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Paleochora som bruker over nevner. Heelt nydelig der, virker som midt i blinken i forhold til ønskene dine. Vi bodde på et lite "hotell", var vel en familie som drev hotellet, skikkelig koselig og søtt, haha. Gangavstand til stranda, koselige restauranter rundt omkring, rolig og fiiin by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas er knall. Anbefaler Skiathos. Liten øy, med mange strender. Noen med masse folk, noen med færre folk. Bra restauranter. Er vel blitt mer livat der etter Mamma Mia filmen, men absolutt muligheter for å unngå mengdene hvis man ønsker det. Her kan man klare seg med bena, og ev. buss/ taxi hvis man vil teste strendene litt lenger unna. Har vært der en drøss ganger, og elsker øya.

Hvis man vil leie bil, har jeg to favoritter. Alonnissos, som man tar ferge til fra Skiathos. Eller Naxos, ferge fra Santorini. Da har man god muligheter til å finne sin egen paradisbadestrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis på øyhopping, da kan dere omtrent velge "utreise-destinasjon", etter hva øyer dere ønsker å besøke :)

Da kan dere og f.eks ta et par dager på de litt mer "klassiske" charter destinasjonene, og så ta andre dager der dere har en strand helt for dere selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat kommet hjem fra en uke på Santorini. Har vært der litt av og på i løpet av de siste 15 årene da familinen min har venner som driver hotell der. Har reist mye ellers i Hellas også, men til tross for at 90% av alle reklame bilder du ser fra Hellas er fra Santorini, så, er Santorini litt utypisk, da det er en vulkanøy med en veldig unik historie og geografi.

Jeg bor alltid i Perissa, som er litt mindre "turistifisert", og på et bed & breakfast type hotell som heter Villa Clio. Det ligger et par hundre meter fra både stranda og den lokale hovedgata, litt tilbaketrukket, sammen med de lokales sommerboliger og bondegårder. Så du riskerer både å bli kjent med de lokale, og bli vekket av esel karavaner som henter grønnsaker på jordene.

Hotellet er stille, har deilig svømme basseng, den lokale bakeren og supermarkedet gjør at man kan leve godt på budsjett, hovedgata har flere små restauranter med sykt god mat, og skal man flotte seg kan man dra på de eksklusive restauranten pp stranda, eller dra til øyas hovedstad. Selv om jeg vil anbefale å, gjøre det motsatte. Rusler man litt innover til nabolandsbyene Emborio og Megalochori, er det null turister, og er du heldig kan du ende opp med å spise og drikke på den lokale tavernaen med Hollywood fiffen, da det ligger et veldig diskret og populært "hotell" der.

Du kan gå inn i loggen min så kan du se bildene fra hotellet, og de utrolig flotte fotturene jeg har hatt der :)

Her er fra turen i fjor: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/fra-feit-og-syk-til-sprek-og-frisk-spiser-bra-og-brenner-fett.16176/page-6

Og her er fra årets: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/fra-feit-og-syk-til-sprek-og-frisk-spiser-bra-og-brenner-fett.16176/page-23

10246606_10152201042662362_4279497630984690534_n.jpg

Perissa sett fra et kapell som ligger inne i fjellet.

1507639_10151911040822362_114736731_n.jpg

Byen Oia på andre siden av øya, angivelig verdens vakreste solnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at kefalonia er kjempefint

Kefalonia er nydelig! Øya er litt turistifisert, men det er få blåbleke briter der. Det var i alle fall mye greske turister der da jeg var der august 2012. Det eneste sammenligningsgrunnlaget jeg har hva Grekenland angår, er Santorini. Jeg opplevde det som mye mer charter. Enkelt å ta seg rundt med taxi, buss, sykkel eller leiebil. Vi tok en hoppe på i siste liten-tur, og betalte 2000,- for fly (jada charter, men det er faktisk greit når det er så latterlig billig) og en digg og nyoppusset leilighet. Og jeg sier bare: SATAN DENNE STRANDA: http://simplyholidaydeals.co.uk/wp-content/uploads/2014/06/Kefalonia-greece.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Att köra på en buss är för trött, det finns alltid många människor runt dig och många högprofilerade barn, vill du verkligen ha en sådan resa? Jag tvivlar på det. Jag rekommenderar dig var uppmärksam på biluthyrning stockholm eftersom det här alternativet är mycket trevligare, verkar det för mig, tänk på det nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...