Gå til innhold

N-te tråd om PT-utdannelser (AFPT, AE, GoStudy..)


Klatt

Anbefalte innlegg

Hei hei,

jeg og en venninne snuser på å ta en PT-utdannelse i lag til våren 2015, men er som mange andre utrolig usikre på hvem vi vil reise med. Venninna mi har bekjentskap som har gjennomført AFPT sine kurs og de skryter vanvittig av opplegget. Etter å ha skumlest gjennom en del emner her på forumet, kan det se ut til at folk flest ville holdt en knapp på AFPT. Pris kontra varighet på opphold gjør at vi ikke er skråsikre på at AFPT er veien - ingen av oss har altfor mye penger på bok, og det å få støtte fra lånekassen ville vært veldig greit. Vi er også litt lystne på en opplevelse (Bali, Florida, flott vær og sydlige strøk, etc), og opplegget til AFPT er som regel veldig mye kortere enn "konkurrentene".

Jeg vet at det finnes en del emner om dette allerede, til og med på første siden her, men de fleste trådene er gamle. Veldig mange skriver at GoStudy (i 2011/2012) rotet mye og ikke hadde så bra opplegg som konkurrentene, men er det noen som har vært med dem i nyere tid og kan si noe om det? I forhold til pris (rundt 60k), så virker de veldig greie, i.o.m at reise og overnatting er inkludert. Jeg har alltid syntes opplegget deres ser bra ut utfra hjemmesiden deres og et par jeg har snakket med her jeg bor, men når jeg leser her på forumet og rundt på nettet generelt blir jeg litt mer skeptisk.

AE virker til å ha litt mer orden på sakene enn GoStudy har, noe som gjør at vi heller litt mot dem. Men her er også prisen litt i høyeste laget. 40k for studieavgift, og man betaler fly og opphold selv. AEs egne budjsett regner med rundt 7-10k for fly og rundt 20k for overnatting, totalt sett rundt 83k for 14 uker i f.eks Bali. Pluss lommepenger. Dette blir muligens en smule stivt for oss, men vi holder mulighetene åpne for øyeblikket.

TL;DR: Personlige erfaringer rundt PT-studier hos GoStudy, AE eller AFPT settes pris på. Tanker og meninger om hvorfor studie x er bedre enn studie y settes også pris på.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør du om hvilke studeplass som gir best utdannelse eller hvilket som er billigst?

Om du velger AFPT kommer du hvertfall veldig raskt i jobb etter utdannelsen og du kan antagelig tjene inn de ekstra tusen der.

Jeg gikk AFPT for sirka ett år siden og er veldig fornøyd. Dyktige forelesere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er -egentlig- mest nysgjerrig på NYERE erfaringer rundt AE og GoStudy. Utfra samtlige innlegg her og andre steder på internett virker det som AFPT gir den BESTE utdanninga. Pris og sånt har jeg jo skrevet mye om selv, i originalinnlegget mitt, så det er jeg klar over. For min del må jeg balansere kvalitet og pris en smule, og derfor er jeg nysgjerrig på info om AE eller GoStudy sitt studie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du spør om er egentlig hva som er den greieste ferieturen med litt treningskunnskap slengt på toppen?

Uuuh. Nei, egentlig ikke. Men for all del, hvis det er det du vil lese, så vær så god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uuuh. Nei, egentlig ikke. Men for all del, hvis det er det du vil lese, så vær så god!

Vel konklusjonen hittil er at AFPT gir deg mest kompetanse til en pris som er omtrent det samme per dag som alternativene.

Hvis du likevel velger å se vekk fra dette fordi du vil til Bali/Florida, så er det ikke treningskompetansen som er det viktige for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel konklusjonen hittil er at AFPT gir deg mest kompetanse til en pris som er omtrent det samme per dag som alternativene.

Hvis du likevel velger å se vekk fra dette fordi du vil til Bali/Florida, så er det ikke treningskompetansen som er det viktige for deg.

Jeg sa jeg er interessert i nyere erfaringer fra både GoStudy og AE, da nesten alt jeg finner på google er fra 2011 eller 2012. Jeg tenker en del kan skje i løpet av et par to-tre år, så for alt jeg vet kan det være Active Education (for eksempel) har blitt knallbra de to siste årene og leverer top notch utdanning. Samtlige tråder her på forumet er originalt startet for mange herrens år siden og har ikke oppdatert informasjon, og nøyaktig dette er det jeg er på jakt etter. Så gjør jeg min egen vurdering angående hva som passer best for meg. Hvis du ikke har noe fornuftig å komme med, så kan du vel la være å svare?

Groenhaug: Det har jeg i grunn ikke tenkt så mye på. Jeg er glad i trening, liker kontakt med mennesker og er glad i serviceyrket (jobbet i butikk og med litt mer personlig salg siden jeg var 14, er nå 23), så om jeg trives med det jeg opplever i en eventuell PT-utdannelse, så kan jeg se for meg å holde på med det videre i livet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg er interessert i nyere erfaringer fra både GoStudy og AE, da nesten alt jeg finner på google er fra 2011 eller 2012. Jeg tenker en del kan skje i løpet av et par to-tre år, så for alt jeg vet kan det være Active Education (for eksempel) har blitt knallbra de to siste årene og leverer top notch utdanning. Samtlige tråder her på forumet er originalt startet for mange herrens år siden og har ikke oppdatert informasjon, og nøyaktig dette er det jeg er på jakt etter. Så gjør jeg min egen vurdering angående hva som passer best for meg. Hvis du ikke har noe fornuftig å komme med, så kan du vel la være å svare?

Groenhaug: Det har jeg i grunn ikke tenkt så mye på. Jeg er glad i trening, liker kontakt med mennesker og er glad i serviceyrket (jobbet i butikk og med litt mer personlig salg siden jeg var 14, er nå 23), så om jeg trives med det jeg opplever i en eventuell PT-utdannelse, så kan jeg se for meg å holde på med det videre i livet, ja.

Mitt første svar her var for å få presisere hva det var du ønsket å få svar på.

"Samtlige" tråder her er ikke gamle, da jeg selv svarte i div tråder om Active Education for kun noen måneder siden.

Hvis du velger å ikke lese ting som et angrep på deg selv så blir diskusjonen langt mer fruktbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg er interessert i nyere erfaringer fra både GoStudy og AE, da nesten alt jeg finner på google er fra 2011 eller 2012. Jeg tenker en del kan skje i løpet av et par to-tre år, så for alt jeg vet kan det være Active Education (for eksempel) har blitt knallbra de to siste årene og leverer top notch utdanning. Samtlige tråder her på forumet er originalt startet for mange herrens år siden og har ikke oppdatert informasjon, og nøyaktig dette er det jeg er på jakt etter. Så gjør jeg min egen vurdering angående hva som passer best for meg. Hvis du ikke har noe fornuftig å komme med, så kan du vel la være å svare?

Groenhaug: Det har jeg i grunn ikke tenkt så mye på. Jeg er glad i trening, liker kontakt med mennesker og er glad i serviceyrket (jobbet i butikk og med litt mer personlig salg siden jeg var 14, er nå 23), så om jeg trives med det jeg opplever i en eventuell PT-utdannelse, så kan jeg se for meg å holde på med det videre i livet, ja.

Hvis du ønsker å ha bruke utdanningen din så ville jeg heller gått for sikker kvalitet og brukt litt mer penger på utdanningen. Husk det er en investering.

Grunnen til at jeg sier dette er hva slags "rykte" gostudy og AE har. Begge selskapene er ikke kjent for å levere bra utdanning og er mer forbundet med fyll. Dette vet arbeidsgivere også.

Afpt er kjente for gode forelesere og en god utdanning. Ønsker du å jobbe med det så ville jeg heller brukt litt mer penger på kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første svar her var for å få presisere hva det var du ønsket å få svar på.

"Samtlige" tråder her er ikke gamle, da jeg selv svarte i div tråder om Active Education for kun noen måneder siden.

Hvis du velger å ikke lese ting som et angrep på deg selv så blir diskusjonen langt mer fruktbar.

Det stod meget tydlig i mitt første innlegg hva jeg ønsket å få svar på. Jeg siterer:

TL;DR: Personlige erfaringer rundt PT-studier hos GoStudy, AE eller AFPT settes pris på. Tanker og meninger om hvorfor studie x er bedre enn studie y settes også pris på.

Jeg leste i alle fall den éne tråden vedr. AE som du har svart på, og i den klager du på nøyaktig det at brukere bumper eldgamle tråder (for å skryte av et produkt). Fant ikke flere.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/active-education-pt-florida.16953/

Hvis du ønsker å ha bruke utdanningen din så ville jeg heller gått for sikker kvalitet og brukt litt mer penger på utdanningen. Husk det er en investering.

Grunnen til at jeg sier dette er hva slags "rykte" gostudy og AE har. Begge selskapene er ikke kjent for å levere bra utdanning og er mer forbundet med fyll. Dette vet arbeidsgivere også.

Afpt er kjente for gode forelesere og en god utdanning. Ønsker du å jobbe med det så ville jeg heller brukt litt mer penger på kvalitet.

Takk for bra svar! Skal ha det i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil støtte opp om mye av det som allerede sagt. Det finnes "tusenvis" av ptr som har vært på Bali, for all del, mange er sikkert kompetente, men inntrykket er at du får en "fet ferie" med unge folk som synes trening er gøy. Inntrykket er likevel at kompetanseøkningen er heller liten på en slik bootcamp, til tross for sluttsertifisering. Afpt har jeg et helt annet inntrykk av. Har selv flere bekjente som jeg anser for relativt akademisk oppegående som har brent seg litt. De har tatt kurset, men har enten strøket på eksamen eller ikke tatt den rett og slett for de nivået er så høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AFPT, ferdig.

Men som Broseidon sier, det krever en god del mer av studentene hos AFPT. Mange går inn med holdningen om at det er kult å bli PT fordi det er inn, og at det bare er noen få helger med litt undervisning. Men folk uten spesielle forkunnskaper kan bare glemme å stå på eksamen hvis man ikke leser skikkelig. Det var mange som strøk på mitt kull, selv de jeg så på som relativt kompetente.

Dette er ikke for å skremme, men det er slik det er. Du må lese og være interessert.

På den andre siden så finnes det de som brenner for faget og har en del forkunnskap som velger å ta en "dårligere" utdannelse bare for å få PT-utdanning på papiret. BluebearFastform er et eksempel. Han er uten tvil en av de dyktigste og mest reflekterte personene jeg vet om, han gikk ikke AFPT. Kanskje han kan dele sin erfaring med utdannelsen han tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk StokkelandFastForm :)

AFPT gir nå støtte fra lånekassen.

Jeg kan dessverre ikke uttrykke meg for mye angående Active Education. Jeg er ikke oppdatert på studiet i dag. Fra min tid:

- God veiledning

- Gode forelesere (I det store og hele)

- Generelt godt opplegg

Jeg er ikke oppdatert på Active Education, men har inntrykk av at AFPT både behandlere sine ansatte bedre og at de har tiltrukket seg mange gode forelesere.

Jeg er nok ikke den beste å spørre siden det er noen år siden nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AFPT gir nå støtte fra lånekassen.

Hvor har du hørt dette? Hun venninna mi trener hos (en personlig trener utdannet hos AFPT) sier det samme, men jeg har ikke lest det noen andre steder på nettet, ei heller ikke AFPT sine hjemmesider. Har du noen kilder? Det gjør i så fall valget helt soleklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du hørt dette? Hun venninna mi trener hos (en personlig trener utdannet hos AFPT) sier det samme, men jeg har ikke lest det noen andre steder på nettet, ei heller ikke AFPT sine hjemmesider. Har du noen kilder? Det gjør i så fall valget helt soleklart.

Ble annonsert for noen dager siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...