Gå til innhold

America ! Fuck yeah !


Anbefalte innlegg

Gjest Jester

CNN om ateisme i USA. Har ikke fått sett hele enda.

Takk for link! Selv om det er surrealistisk at det lages en dokumentar om at folk ikke tror som om det var helt uforståelig. Men men! Gleder meg til å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for link! Selv om det er surrealistisk at det lages en dokumentar om at folk ikke tror som om det var helt uforståelig. Men men! Gleder meg til å se

var det samme jeg tenkte. situasjonen for ateister I deler av usa er jo helt annerledes enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy fuckballs, det er drøye greier med den familien som er splittet pga. tro. Foreldrene ser faktisk på den ateistiske sønnen sin som død. WTF?!? For meg så viser det hvor fucked up shit mennesker kan si og tro pga. religion, selv til sine egne familiemedlemmer. Og forresten: Hva sier det om Gud og hans plan? Altså at din egen sønn blir en frafallen. Hvis du genuint tror at Gud har en plan så må nesten alt som skjer være en del av planen.

Bortsett fra at dette strider mot den lettvinte unnskyldingen om at Gud ga menneskene fri vilje, og det er derfor det følgelig finnes ondskap og ugudelighet i verden. Dette henger selvfølgelig ikke på greip (ref. argument from free will), men er det noe religion er bra på så er det å få ymse usammenhengede shit som ikke gir mening til å virke som det likevel gir mening (så lenge man frasier seg sin kritske sans). Hmmmm.

Jeg har inntrykk av at en del troende holder fast på sin tro først og fremst fordi det er lettest, selv om de er tvilende og kanskje til og med nominelle troende. Altså troende bare i navnet. Overfladisk tro. Barnetro. Å si fra seg sin barnetro er ikke en lett affære, kanskje spesielt i USA der den lokale kirken og menigheten er mye av det sosiale nettverket og sikkerhetsnettet sammenlignet med Norge. Historien til han ene presten med utfrysing etter at han mistet troen viser de nokså drøye konsekvensene som kan skje i kjølvannet av å miste troen.

Jeg liker for øvrig det han sier om at han har startet en ny forsamling med ateister som i grunn er veldig lik sin forrige menighet. Det er snakk om gode verdier og moral, bare uten religiøs motivasjon. Det er sånn jeg har sett på menigheter en stund nå - fellesskapet og energien/harmonien som oppstår i folkegrupper som samles av en felles årsak er først og fremst et uttrykk for menneskelighet. Fellesskapet du føler er mennesker, ikke Gud. Det er i grunn humanisme, bare forkledd. Når de synger sanger og føler Herlighet så er det fordi de synger med andre mennesker. Dra på en rockekonsert og opplev energien der. Dra på et psy-party og opplev energien der. Samme greia, bare uten religiøs påvirkning.

Jeg meldte meg for øvrig nylig ut av statskirken (på tide å få ut fingeren) og inn i Humanistene slik at statskirken ikke får støtte pga. mitt medlemsskap (y)Utmeldingsskjema her. Sånn sett skulle jeg gjerne likt å sett at ingen mennesker ble automatisk meldt inn i statskirka. Det vil sannsynligvis føre til økonomiske problemer for statskirka, men hey, dealwithit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser bibelen fra perm til perm på 80 timer

http://www.tv2.no/2015/03/30/nyheter/bibelen/6747171

Aktuell bok

Aasen sier det er fint å kunne gjøre noe som dette, særlig i påsken, og at det også er viktig å få fram at Bibelen i alle høyeste grad fortsatt er en aktuell bok.

– Bibelen er en bok som i aller høyeste grad er aktuell i vårt samfunn. Etikken i bibelen er ikke blitt byttet ut på 2000 år og er fortsatt gjeldene, sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser bibelen fra perm til perm på 80 timer

http://www.tv2.no/2015/03/30/nyheter/bibelen/6747171

Betel er en pinsemenighet, så det burde være innafor hvis de taler i tunger. Det kunne jeg sett på - Bibelen opplest i tungetale.

I går spurte samboeren min meg hvorfor vi feirer påske. Hun underviser i bl.a. faget RLE på grunnskolen, så hun vet det mest grunnleggende. Jeg svarte: "Feirer vi ikke at Jesus døde?" Jeg kommer til å brenne hardt og lenge :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betel er en pinsemenighet, så det burde være innafor hvis de taler i tunger. Det kunne jeg sett på - Bibelen opplest i tungetale.

I går spurte samboeren min meg hvorfor vi feirer påske. Hun underviser i bl.a. faget RLE på grunnskolen, så hun vet det mest grunnleggende. Jeg svarte: "Feirer vi ikke at Jesus døde?" Jeg kommer til å brenne hardt og lenge :whistle:

det er vel strengt tatt ikke at han døde, men stod opp fra de døde. Selv om det fortsatt er de som har flagget på halv stang langfredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Er jo feiring av zombieapokalypsen som merkelig nok ikke ble skrevet videre om eller bare døde ut ? Skulle nesten tro det var oppspinn.....

"and the graves were opened; and many bodies of the saints which slept arose, and came out of the graves after his resurrection, and went into the holy city, and appeared unto many."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo feiring av zombieapokalypsen som merkelig nok ikke ble skrevet videre om eller bare døde ut ? Skulle nesten tro det var oppspinn.....

"and the graves were opened; and many bodies of the saints which slept arose, and came out of the graves after his resurrection, and went into the holy city, and appeared unto many."

and thus, the heroic roman legions did battle the undead, cutting off their heads and destroying the brains, for the glory of Mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo feiring av zombieapokalypsen som merkelig nok ikke ble skrevet videre om eller bare døde ut ? Skulle nesten tro det var oppspinn.....

"and the graves were opened; and many bodies of the saints which slept arose, and came out of the graves after his resurrection, and went into the holy city, and appeared unto many."

Er ikkje så rart at America har preppers som frykter ein zombieapokalypse. De tror tross alt at det har skjedd ein gang allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Er ikkje så rart at America har preppers som frykter ein zombieapokalypse. De tror tross alt at det har skjedd ein gang allerede.

Mhm, those who ignore history are destined to repeat it eller noe slikt ?

Hurr...Durr... Zombie Jesus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Du må gjerne torturere og avbilde Jesus på de mest forjævlige og nedverdigende måter, men nåde deg om man putter han mellom en kvinnes ben! Nok en gang er vaginaen farligere en tortur, død og lidelse slik den alltid har vært i religionen:

http://www.nrk.no/verden/et-krusifiks-mellom-nakne-kvinnelar-skaper-operabrak-i-russland-1.12287695

OK:

the-passion-of-the-christ-jesus-carrying-the-cross.jpg

IKKE OK:

CAUY-3sWUAAtV6_.jpg:large

Men nå har jo også en kvinnes underliv alltid vært ansett som farlig i alle verdensreligionene. La blodet renne, hoder rulle, folk brenne, spikres, drepes og underkues, men kvinnekroppen er farlige greier. Noe som forsåvidt kommer til utrykk i overseksualisering av den mannlige i stort sett alt av krusifikser, symboler og bilder.

Jeg antyder ingenting...

images?q=tbn:ANd9GcR8x1P4SIhjp-zwvdzZ7BcAm4uhe508iuxF6qB7G2icNGyXXSHKYQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
var det samme jeg tenkte. situasjonen for ateister I deler av usa er jo helt annerledes enn her.

Det slår meg som hyklerisk på ca 11 på en skala til 10 at det er disse "gudommelige herlige familiekjære familiene" som bryter kontakten med sin egen sønn ene og alene på overtroisk og idiotisk grunnlag.

"Scriptures objectivly proclaims" Hahaha.. sjelden jeg hører noe så dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg som hyklerisk på ca 11 på en skala til 10 at det er disse "gudommelige herlige familiekjære familiene" som bryter kontakten med sin egen sønn ene og alene på overtroisk og idiotisk grunnlag.

"Scriptures objectivly proclaims" Hahaha.. sjelden jeg hører noe så dumt

Hvis man anser Bibelen som en tekst som skal tolkes bokstavelig/konservativt så kommer man oppi situasjoner som denne, altså at man anser sin egen sønn som fortapt/frafallen/død. Det er bare en konsekvens av den form for tro. Guds ord veier tyngre enn alt annet, deres hender er bundne. Obey thine Lord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...