Gå til innhold

America ! Fuck yeah !


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir så forbanna av slik at jeg sliter med å holde meg seriøs men:

Det er så mye med dette utsagnet som irriterer meg, at jeg beklager på forhånd om tilsvaret virker uorganisert, men har noget tidspress i pause på å få det skrevet.

"Arroganse: Ei holdning prega av at ein sjølv (trur ein) veit best"

Jeg får bare begynne ved starten:

Han bruker jo nettopp sin egen personlige tro som den absolutte sannhet, og er frekk nok til å si at en FELLES vitenskapelige konsensus om et tema er arrogant ovenfor hans imaginære gud? Det skal ikke mye til her for å se at arrogansen i forhold til klimaendringer er et jo nettopp han selv som viser.

Videre er han arrogant ved å anta by default at hans personlige gudstro er sannheten for alle andre religiøse personer (og ikke-religiøse personer). Dette er utrolig arrogant ovenfor alle trosretninger, og gir absolutt ingen mening ovenfor ikke-troende.

For å følge hans tankegang, hva om han blir syk? Er det arrogant av legestanden å prøve å kurere han, vil han være hyklersk å oppsøke legen sin eller skal han følge en linja med at "bare gud kan bestemme utfallet, og sykdommen er en del av planen". Hvem er vi arrogante til å prøve og endre på det?

Det er et godt eksempel på hvor farlig og urettferdig for fellesskapet det er når noens personlige overtro påvirker andre som ikke vektlegger den mer eller mindre en hva Odin, Zevs eller Neptun mener om saken.

Kortversjonen er vell at det er utrolig arrogant av han å si at å følge felles konsensus er arrogant. Spesielt når han ikke er en del av fagfeltet han uttaler seg om engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner så smått å innse at Gamle Konservative Menn Med Makt som han trangsynte senatoren over her bare må dø før det skal bli noe særlig forandring. For mitt vedkommende kunne vi godt framskyndet prosessen litt ( :sneaky: ) , men Tiden tar alle til slutt.

Se bare på Høyesterettdommere i USA, hvor de fleste av dem er konservative og i utakt med folket. Det er fucked up at gamle jævler skal ha uforholdsmessig mye makt. Fire av de konservative sitter der etter ordre fra George Bush da han var president, slik at Høyesterett skal være konservativt i lang tid etterpå. Høyesterettsdommere sitter leeeeeenge, gjennomsnitt i nyere tid er 26 år. Fuck. That. Shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner så smått å innse at Gamle Konservative Menn Med Makt som han trangsynte senatoren over her bare må dø før det skal bli noe særlig forandring. For mitt vedkommende kunne vi godt framskyndet prosessen litt ( :sneaky: ) , men Tiden tar alle til slutt.

Se bare på Høyesterettdommere i USA, hvor de fleste av dem er konservative og i utakt med folket. Det er fucked up at gamle jævler skal ha uforholdsmessig mye makt. Fire av de konservative sitter der etter ordre fra George Bush da han var president, slik at Høyesterett skal være konservativt i lang tid etterpå. Høyesterettsdommere sitter leeeeeenge, gjennomsnitt i nyere tid er 26 år. Fuck. That. Shit.

Antonin_Scalia,_SCOTUS_photo_portrait.jpg

Scalia = Nuff said, broken system

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4gFX2D9.jpg

Selvfølgelig fra Utah... Det er også helt merkelig hvor opptatt de er av kvinner og kvinners rettigheter når det gjelder abort, voldtekt, seksualitet osv. Eller la meg omformulere, hvor mye de ønsker å så tvil om, og fjerne de rettighetene som sådan.

Kristne Republikanere og Katolske prester har et like anstrengt forhold til sex som anorektikere har til mat...

Kanskje ikke så rart når de har vokst opp med ørene fulle av at seksualitet er veien til helvette... Geez guys, get laid, get over it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Særlig hans "purple-veined dick jokes"

Sånt er alltid relevant ;)

Hicks og Carlin er sårt savnet når det gjelder god gammeldags blasfemisk morsomheter :)

Det er noe herlig befriende over hvordan de to prata. Arven etter de lever videre med dagens standup-komikere. Doug Stanhope, forbildet til Dag Sørås, er om mulig enda mer frittalende. Random clip:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...