Gå til innhold

America ! Fuck yeah !


Anbefalte innlegg

Ja, veldig. Til og med når de veit at det kommer eit angrep klarer de ikkje å forsvare seg.

Ved eit tilfelle klarte ei å overleve ved å flykte fra rommet. I ingen av de 12 forsøka de kjørte klarte de å ta ut begge angripere, men i 2 av de klarte de å ta ut ein angriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

978x.jpg

Der gikk David Cameron som beordret The Guardian til å smadre harddiskene fra Edward Snowden. Der gikk utsendingene fra Russland, Saudi-Arabia, Tyrkia og Egypt, på trygg avstand fra sine kjellere med fengslede dissidenter og journalister. Der gikk det humanistiske fyrtårnet Naftali Bennett, Israels finansminister, som gjerne sier ting som «jeg har drept masse arabere i mitt liv, og det er ikke noe problem med det». For ikke å nevne statsministeren i Irland - et land der blasfemi er kriminelt.

http://www.dagbladet.no/2015/01/17/kultur/meninger/ideer/helgekommentaren/lordagskommentaren/37229154/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck that guy! :finger:

Den nåværende paven gjør for så vidt noe godt med å prøve å reformere den katolske kirka og all faenskapen der. Men så er det noe i uttrykket "you can't polish a turd" :whistle:

Jeg tar det vel nesten automagisk for gitt at du har sett intelligence squared-"debatten" mellom Stephen Fry, st.Hitchens og.... Hva enn de het igjen, Anne Widdecombe og han afrikanske erkebiskopen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

978x.jpg

Der gikk David Cameron som beordret The Guardian til å smadre harddiskene fra Edward Snowden. Der gikk utsendingene fra Russland, Saudi-Arabia, Tyrkia og Egypt, på trygg avstand fra sine kjellere med fengslede dissidenter og journalister. Der gikk det humanistiske fyrtårnet Naftali Bennett, Israels finansminister, som gjerne sier ting som «jeg har drept masse arabere i mitt liv, og det er ikke noe problem med det». For ikke å nevne statsministeren i Irland - et land der blasfemi er kriminelt.

http://www.dagbladet.no/2015/01/17/kultur/meninger/ideer/helgekommentaren/lordagskommentaren/37229154/

Fantastisk karikatur. Bra artikkel. Hykleriet kjenner ingen grenser når representanter fra Saudi-Arabia går i tog for ytringsfrihet og støtte til de drepte samtidig som en blogger i Saudi-Arabia er dømt til 10 års fengsel og 1000 piskeslag for å ha fornærmet islam. Say whut?

Selv her til lands så er det mye pissprat om ytingsfrihet IMHO. Støre dreit seg ut under Jyllandsposten-karikaturene, og er fortsatt for veik. Hva med å gro et par baller og stå utvetydig opp for helt grunnleggende rettigheter i frie, demokratiske samfunn?

Det er gode og mindre gode kronikker i mediene etter terrorangrepet i Paris. Jeg liker denne av Usman Rana: Hvordan slukke brannen i islams hus? Til og med VG har noen gode, denne fra i dag påpeker et grunnleggende problem med islam: Islam som politisk og religiøs styreform, altså teokrati.

Det er synd å se alle innleggene fra muslimer som sier at islamistene ikke har noenting med islam å gjøre. Vi kan ikke definere det bort fordi vi ikke liker det eller enige. Kristendommen var ikke uskyldig da Inkvisisjonen holdt på som verst heller. Det står fucked up shit i de hellige tekstene som lar seg tolke dithen islamister gjør. Moderate muslimer har et problem med at de faktisk har noe til felles med islamistene, enten de vil anerkjenne det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare sett klipp fra den, ikke hele greia på to timer. Den står på "Watch later"-lista mi ;)

Husk å se den "bak kulissene også" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett klipp fra den, ikke hele greia på to timer. Den står på "Watch later"-lista mi ;)

Da er det bare å glede seg! Spesielt til når Hitchens og Fry mer eller mindre tag teamer wrestling style. En av de morsomste og mest alvorlige debattene jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck that guy! :finger:

Den nåværende paven gjør for så vidt noe godt med å prøve å reformere den katolske kirka og all faenskapen der. Men så er det noe i uttrykket "you can't polish a turd" :whistle:

Har du lest hva den nåverende paven faktisk ytrer? Han kommer med de samme gamle dogmatiske usannhetene og umoralske holdninger forkledd i setninger som hinter til mer liberalisme. Han har fått ansatt en god PR-rådgiver og er veldig flink til å si ting som:

"Who am I to judge?" - Dette høres bra ut, men meningen bak er at det er gud som dømmer, og at homofili/ateisme/andre religioner også videre ikke er greit.

Han har ikke fikset opp i noe stort annet enn noen presters overdådige boligbudsjett. Det er for eksempel ikke tatt noe tak i kondompolitikken som kan sies å være direkte årsak til mange aidstilfeller årlig.

Jeg er uenig i at han reformerer i noen særlig grad. Han bare får det til å se sånn ut. Alle kjøper det og det er nesten ingen kritiske artikler i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest hva den nåverende paven faktisk ytrer? Han kommer med de samme gamle dogmatiske usannhetene og umoralske holdninger forkledd i setninger som hinter til mer liberalisme. Han har fått ansatt en god PR-rådgiver og er veldig flink til å si ting som:

"Who am I to judge?" - Dette høres bra ut, men meningen bak er at det er gud som dømmer, og at homofili/ateisme/andre religioner også videre ikke er greit.

Han har ikke fikset opp i noe stort annet enn noen presters overdådige boligbudsjett. Det er for eksempel ikke tatt noe tak i kondompolitikken som kan sies å være direkte årsak til mange aidstilfeller årlig.

Jeg er uenig i at han reformerer i noen særlig grad. Han bare får det til å se sånn ut. Alle kjøper det og det er nesten ingen kritiske artikler i media.

Jeg følger ikke aktivt med på hva paven sier og gjør, nei. Jeg tenkte først og fremst på nyttårstalen hans der han listet opp flere problemer innad i den katolske kirken. Å skulle reformere den katolske kirken til noe som ligner noe fornuftig anser jeg som en umulig oppgave, i og med at grunnlaget er nettopp katolisismen. Selv en "progressiv" pave vil etter moderne standard være konservativ. Det ligger i katolismens natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...