Jonas S Skrevet 8. april 2014 Skrevet 8. april 2014 Har lyst å bytte ut brødskiver som jeg spiser til frokost, lunsj og kvelds med noe annet. Jobber mot 6-pack fortiden, og har hørt at gjær som er i brød, ikke er bra for magen (gjær; fører til oppblåsthet, osv). Noen gode tips til alternative måltider? Siter
OhMickey Skrevet 8. april 2014 Skrevet 8. april 2014 Havregrøten(og dens tusen muligheter) er vel en klassiker for mange her inne Jonas S 1 Siter
Dovendyret Skrevet 8. april 2014 Skrevet 8. april 2014 Sjekket om du reagerer på gluten? Ofte det som fører til oppblåsthest. Ellers er mulighetene mange. Kokt egg, omelett, pannekaker, avokado, spelt lompe med fyll, varianter av havregrøt, yoghurt med nøtter ( det er digg det ). Og sånn kan jeg gå i all evighet, matvraket som jeg er. Men som sagt, alt er etter hva du foretrekker selv. Jonas S 1 Siter
project_eat Skrevet 8. april 2014 Skrevet 8. april 2014 Havregrøt/speltlomper/pannekaker/vafler/knekkebrød hvis du er ute etter carbs. Jeg bruker somregel: frokost: kesam med bær & nøtter + lavkarboknekkebrød (de er såå gode) med egg lunsj: en miks av havregryn, proteinpulver og cottage cheese eller kylling, ris, avokado & grønnsaker kvelds: mikro-sjokolade-peanøtt-kake med banan eller noe av det samme som til lunsj/frokost et alternativ er jo også omelett :) Jonas S 1 Siter
Zeph Skrevet 8. april 2014 Skrevet 8. april 2014 Oppblåst mage er i så fall ein midlertidig tilstand. Vil du få fram magemusklane må du bli kvitt feittet som ligg over dei. Det er lettast med eit kaloriunderskot. Dersom du reagerer på butikkbrød, så finnes det alternativ som gjerne er betre. Lagar du det sjølv, så kan du styre endå meir unna gluten, kvitt mjøl osv. Aurelius 1 Siter
Jonas S Skrevet 9. april 2014 Forfatter Skrevet 9. april 2014 "OhMickey skrev: Havregrøten(og dens tusen muligheter) er vel en klassiker for mange her inne Har du noen spesifikke tips til noen av det en kan gjøre med havregrøten? Har ganske lite peiling på havregrøten.. Siter
Sondre Aalbotsjord Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 "Jonas S skrev: Har du noen spesifikke tips til noen av det en kan gjøre med havregrøten? Har ganske lite peiling på havregrøten.. Bær, cottage cheese, syltetøy, kanel eller noe sånn. Siter
Therese Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 "Jonas S skrev: Har du noen spesifikke tips til noen av det en kan gjøre med havregrøten? Har ganske lite peiling på havregrøten.. Jeg gjør dette med min [ATTACH]138573[/ATTACH] [ATTACH]138575[/ATTACH] Eminator, Stephanie F, Stine smurfine og 2 andre 5 Siter
Eminator Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 "Therese skrev: Jeg gjør dette med min [ATTACH]138573[/ATTACH] that lloks so delicious Siter
Therese Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 "Eminator skrev: that lloks so delicious Det er det også kake før og etter trening(hvos jeg ikke spiser hele før...) - hver dag Eminator 1 Siter
Eminator Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 "Therese skrev: Det er det også kake før og etter trening(hvos jeg ikke spiser hele før...) - hver dag oooh loord:love: fikk lyst på kake nå hehehehe Therese 1 Siter
Nikko21 Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 "Therese skrev: Det er det også kake før og etter trening(hvos jeg ikke spiser hele før...) - hver dag Oppskrift? Siter
02-snapper Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 "Jonas S skrev: Har du noen spesifikke tips til noen av det en kan gjøre med havregrøten? Har ganske lite peiling på havregrøten.. finnes en egen tråd - "hvordan spiser dere havregryn" eller noe slikt heter tråden. Bare å søke litt i formuet for det du spør om her er du ikke akkurat den første som spør om Dermed blir d fort litt begrensa respons da de fleste ikke gidder å svare på det samme igjen og igjen :-) Siter
Gjest QueenWinther Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 "Jonas S skrev: Har du noen spesifikke tips til noen av det en kan gjøre med havregrøten? Har ganske lite peiling på havregrøten.. Havregryn kokes med 1 revet gulrot, kanel, sukrin gold og kardemomme. ha kesam + søtning på toppen, så har du havregrøt som smaker gulrotkake. Siter
Plingrii Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 Havregrøt kokt med egg, kardemomme, rosiner og usunt store mengder med søtning :love: Bollegrauten sin det! Siter
Jonas S Skrevet 9. april 2014 Forfatter Skrevet 9. april 2014 "OhMickey skrev: Hva med smoothie? Uendelige muligheter ! Ja, funker sikkert bra det også! Skal bli godt å bli kvitt brød-skivene for en stund Siter
OhMickey Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 "Jonas S skrev: Ja, funker sikkert bra det også! Skal bli godt å bli kvitt brød-skivene for en stund Kjør på med frukt etter eget ønske, og litt avokado eller 1-2 ss olje for metthet og sunne fettsyrer. Litt havregryn i smoothie er flott det også Bare å kjøre på! Jonas S 1 Siter
Zmurph Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 Finn noe som har vært levende, stek det, hiv på noe plantemateriale og spis i vei. “If it runs, swims or flies it is good to eat. If it has a mother, a face or soul then it is on the shopping list.” malenesofie, Aurelius og Jonas S 3 Siter
Kvisten Skrevet 10. april 2014 Skrevet 10. april 2014 "Jonas S skrev: Har lyst å bytte ut brødskiver som jeg spiser til frokost, lunsj og kvelds med noe annet. Jobber mot 6-pack fortiden, og har hørt at gjær som er i brød, ikke er bra for magen (gjær; fører til oppblåsthet, osv). Noen gode tips til alternative måltider? Frokosten min er simpel, men en bra start på dagen! Kjører havregryn med melk, kanel og rosiner. Veldig enkelt og bra! hvis du vil at mettheten skal vare lengere, kan du med fordel koke havregrynet og melken sammen (evt i mikro funker veldig bra). Så kun kanel og rosiner oppå. Trenger ikke sukrin eller sukker når man bruker rosiner! Er såpass søtt og mye smak i rosiner! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.