Gå til innhold

Nettpoker, Texas Holdem


Myr

Anbefalte innlegg

Noen her inne som spiller eller har spilt? Har selv drevet på en stund for fun og synes det er morsomt. Det er morsomt når jeg virkelig går inn for å vinne. Det er ikke noe problem å øke buy-in summen en god del i løpet av en periode, men når jeg har spilt for lenge kan jeg bli utålmodig og bli urutinert, så går det fort nedover, og da blir jeg enda mer urut. For min del handler det om å lære og gi seg på topp og holde fokuset og disiplinen hele veien. Ble lettere irritert her om dagen da jeg hadde tres etter floppen, også var det en som gikk all inn, jeg hengte meg på, så flusha han på river-card. Men det er selvsagt en del av gamet.

Har du tjent noen greie summer?

Hvilken taktikk kjører du? Venter tålmodig på en god hånd, eller er du mer ivrig?

Tips, erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det rent spilltekniske er selvsagt et viktig element, men det kan læres av så og si alle. Det vanskelige med poker er det psykiske og menneskelige aspektet. Tableselection, tiltcontrol, bankrollmanagement er alfa omega for å lykkes som pokerspiller på lengre sikt.

Som situasjonen du nevner. Man må man trene seg mentalt for å sette pris på hver eneste gang man er foran med pengene i potten. Man vil selvsagt bli dratt ut innimellom, men i det lange løp skal man være takknemmelig for hver gang man er favoritt i en pot. Hvis man deriomot har flaks, og vinner når man ikke var favoritt, DA er det på tide å se på hvordan hånden var spilt, analysere og se på hva man evt gjorde feil. Dette er noe de færreste gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte litt før, men ble aldri særlig god. Forsøker som regel å spille tight, men kan fint henge meg med på en billig flop om mulighetene er der.

Skulle gjerne lært meg mer om de mer avanserte aspektene av holdem, som impliserte odds og posisjonsrelativ oppførsel.

Sist gang la jeg inn tusen, spilte meg opp til 1800 over et par timer, og tapte alt sammen over tyve min to dager etterpå.:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rent spilltekniske er selvsagt et viktig element, men det kan læres av så og si alle. Det vanskelige med poker er det psykiske og menneskelige aspektet. Tableselection, tiltcontrol, bankrollmanagement er alfa omega for å lykkes som pokerspiller på lengre sikt.

Som situasjonen du nevner. Man må man trene seg mentalt for å sette pris på hver eneste gang man er foran med pengene i potten. Man vil selvsagt bli dratt ut innimellom, men i det lange løp skal man være takknemmelig for hver gang man er favoritt i en pot. Hvis man deriomot har flaks, og vinner når man ikke var favoritt, DA er det på tide å se på hvordan hånden var spilt, analysere og se på hva man evt gjorde feil. Dette er noe de færreste gjør.

Absolutt. Når jeg har flaks, så må jeg ta en liten tale til meg selv. Spesielt når jeg er så "dum" at jeg better videre og håper på at et visst kort skal dukke opp på turn eller river. Når jeg faktisk er heldig, så må jeg bare si til meg selv: Det der var rein flaks, ikke gjør det igjen. Det sies jo at hånda blir definert av floppen, har man ikke noe da, bør man sjelden bette.

Jeg spilte litt før, men ble aldri særlig god. Forsøker som regel å spille tight, men kan fint henge meg med på en billig flop om mulighetene er der.

Skulle gjerne lært meg mer om de mer avanserte aspektene av holdem, som impliserte odds og posisjonsrelativ oppførsel.

Sist gang la jeg inn tusen, spilte meg opp til 1800 over et par timer, og tapte alt sammen over tyve min to dager etterpå.:p

Ja, det er utrolig mye å lære. Som vls200 nevner kan alle lære de tekniske aspektene, men det verste er det psykologiske. Tilt control må jeg hvertfall bli bedre på.

http://forumserver.twoplustwo.com/26/psychology/tilt-control-1308296/

hi my name is morph and im a tilter.

for me it's simply a lack of self control. i know what it takes to be a professional poker player. i know that variance is a bitch. i know that i'm not going to win every session. i know that i can go days, weeks or even months running bad. still, like you, i go on tilt.

i suffer from tilt, big time. i have for years. it's the single biggest obstacle of my poker career. i consider myself an above average poker player but when i'm as sick as i can get i'll lose my whole roll in minutes.

so they say that you should take a break or quite your session if you feel like you're about to go on tilt. but for me there isn't much warning. i go straight to my f game.

and that's the hard part. getting up. it takes discipline. lots of it. but i realized that if i wait til i'm at the poker table to work on discipline it's too late. sure i'll get better eventually but it is going to cost me dearly.

so i've been trying to work on discipline away from the table. i like to drive fast so i've been working on doing the speed limit. i also like to eat junk food so i've been trying to cut that out. working out is something that i don't always enjoy even though i know that it is good for me so i've been trying to work out a little each day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en fyr som levde av nettpoker i et års tid. Hadde 10-timers arbeidsdager, og tjente rundt 50 000 i måneden. Det er jo ganske greit, men ikke akkurat noen stabil eller pålitelig inntekt, så sykt risky for å si det slikt.

Jeg har aldri spilt noe på nett, men liker godt å spille "på ekte", og da helst med folk jeg kjenner, nettopp på grunn av det psykologiske. Rent teknisk er jeg below average, har lite kunnskap, men jeg tar det igjen på evne til å lese, manipulere, distrahere og irritere de andre rundt bordet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja siden i sommer etter en liten break fra poker ,så er jeg ca 13000 i pluss..

Spiller sjeldent turneringer. Mest sit'n go og cashgames.

Taktikk? Jeg bryr meg ikke en dritt om kortene jeg har, det er hva de andre TROR jeg har ;)! Å få bra kort er overvurdert.. du gjør dem egentlig så bra du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spilt poker i ca 13-14 år. Syntes det er fantastisk gøy, utfordrende og like nytt den dag i dag som når jeg begynte. Husker ikke hvem som sa det men:

"It takes five minutes to learn the game, but a lifetime to master it."

Jeg er nok en gambler av natur og har siden tidenes morgning slitt med noe av det viktigste i poker, nemlig bankrollmanagement. Da spesielt på nett. Det reint spilltekniske som potodds, impliedodds osv har jeg en ganske grei forståelse for. Å er vel det som har gjort at jeg ikke har tapt for mye :p På nett er jeg nok en tapende spiller pga manglende bankrollmanagement. Live er jeg nok i pluss men vanskelig å si hvor mye.

Har du tjent noen greie summer?

Vant 120tusen på en kveld en gang.

På den andre siden har jeg tapt 64tusen på et kvarter også :p

Hvilken taktikk kjører du? Venter tålmodig på en god hånd, eller er du mer ivrig?

Varierer veldig i grunn her. Kommer helt ann på hva jeg spiller. Prøver og optimalisere taktikken til det som er det beste der og da.

Tips, erfaring?

Ta bankrollmanagement på alvor. Kjøp deg en bok eller 2 om poker teori, les på forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med: doyle brunson's super system. Se YouTube filmer. Og spill 1000 s vis av timer. Eneste måten å bli god på er å spille. Ikke være redd for å tape (ikke sats mer en du har råd til)

Ja det var det ja, tusenvis av timer er vel det jeg har minst tilgang på for tiden:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

doyle brunson's super system tror jeg ikke er den beste. Først og fremst siden den ikke spesifikk nok, det andre er at spillet har forandret seg litt siden den kom ut. Tror jeg ville ha kjøpt en av de nyeste bøker da de ofte er relevant og oppdatert på spillets gang. Dårlig med direkte tips her da det er lenge siden jeg har lest noe nytt.

http://www.twoplustwo.com/

https://www.deucescracked.com/

http://www.pokerxfactor.com/

Er noen steder du kan lese deg opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen du tenker på på holdem som: gambling, rask gevinst, flaks/uflaks. Da er du en dårlig spiller, som heller burde spille på flax-lodd.

I dag ville jeg aldri anbefalt noen uten utdannelse innenfor matte/statistikk eller en meget god forståelse innenfor disse feltene å i det hele tatt tenke på å starte med nettpoker. Ihvertfall ikke om målet er å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et syvsifret antall hender bak meg og vil heller ikke anbefaler noen å starte med poker nå for å spille seriøst og gjøre en karriere. Lagene er ikke som de en gang var, men som en utfordrende og spennende hobby er det helt genialt. Les deg opp på matematikken så du har det grunnleggende, deretter ser du videoer som viser enkelt ABC-play. Lek deg der og forstå hvorfor og når du kan vike fra skjemaet, så blir det bare gøyere og gøyere etterhvert. Jo færre spillere dess større spillerom for å være bajas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen du tenker på på holdem som: gambling, rask gevinst, flaks/uflaks. Da er du en dårlig spiller, som heller burde spille på flax-lodd.

I dag ville jeg aldri anbefalt noen uten utdannelse innenfor matte/statistikk eller en meget god forståelse innenfor disse feltene å i det hele tatt tenke på å starte med nettpoker. Ihvertfall ikke om målet er å tjene penger.

Trenger ikke noe utdannelse for å bli god i poker. Matematikken som er brukt i spillet er relativt enkel matematikk. Det som er viktig er jo at man klarer å anvende denne matematikken. Altså at man ikke går for f.eks flush draget når det ikke er value for det...osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som spiller eller har spilt? Har selv drevet på en stund for fun og synes det er morsomt. Det er morsomt når jeg virkelig går inn for å vinne. Det er ikke noe problem å øke buy-in summen en god del i løpet av en periode, men når jeg har spilt for lenge kan jeg bli utålmodig og bli urutinert, så går det fort nedover, og da blir jeg enda mer urut. For min del handler det om å lære og gi seg på topp og holde fokuset og disiplinen hele veien. Ble lettere irritert her om dagen da jeg hadde tres etter floppen, også var det en som gikk all inn, jeg hengte meg på, så flusha han på river-card. Men det er selvsagt en del av gamet.

Har du tjent noen greie summer?

Hvilken taktikk kjører du? Venter tålmodig på en god hånd, eller er du mer ivrig?

Tips, erfaring?

Det du beskriver og bli litt mer ivrig og utålmodig etter og ha spilt en stund er ganske normalt for uerfarne spillere. Du er jo selv oppmerksom på at du gjør det, så er nok ikke så vanskelig og endre denne dumme vanen.

Har selv spillt en god stund, har ikke vært så forferdelig aktiv i det siste.

Spillestilen varier litt mtp hvem jeg spiller med, ser jo de siste hendende til de man spiller med med tredjeprograms assist.

Men somregel er jeg ganske loose, har en dårlig vane og spille litt tight når det er en del penger i bildet, som somregel gjør at jeg spiller dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poker er vel som alt annet i livet. Det krever disiplin, 10K timer med innsats og repetisjon til man dør. Virker noe mer fornuftig å heller satse livet på en annen karriere der pengestrømmen er mer stabil.

Å spille på nettet er fra min subjektive erfaring mye vanskeligere enn å spille live. Får enkelt med deg noen brødhoder en fredagskveld til et vennlig pokerlag, og du får i tillegg bonusen av å analysere kroppspråket deres til døde. Trenger ikke være Freud for å annektere noen lapper på en meget ivrig høyrefot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...