Gå til innhold

Nettpoker, Texas Holdem


Myr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er av utålmodige typen, men det er det som er fordelen med nettpoker - Du skifter bord relativt ofte ved store turneringer og det er dem færreste som husker deg igjen. Så du kan lett slå ihjel utålmodigheten ved å spille ved flere bord, si opp til 4 stk og vente på en god hand uten at folk gjenkjenner deg som dobbel A spiller'n.

Du må dog endre taktikk når du nærmer deg finalebord ettersom folk vil begynne å kjenne deg :)

Pokerstars det går i her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt villig til å spille HU mot absolutt alle her inne som har til vane å ha magen sin som avatar.

Nå er ikke HU NLHE min sterkeste gren, men jeg er villig til å bytte profilbilde til min dvaske mage for en episk fitnessbloggen HU4rollz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke HU NLHE min sterkeste gren, men jeg er villig til å bytte profilbilde til min dvaske mage for en episk fitnessbloggen HU4rollz.

Nå var vel forsåvidt poenget mitt å mobbe folk med magebildene sine (At de er lette penger, om det må inn med tskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendig med teskje, eller oppklaring for den saks skyld.

Men apropos avatarer og topic, så - spesielt i HU - kan det faktsik være en fordel med litt uspiselige eller på kanten bilder for å fremprovosere tilt hos motstander. Vet med sikkerhet at det har fungert for meg ved enkelte anledniner. Må hente edge der man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Helvetes pokerfaenskap :D Det er så innmari fett, men jeg hater at enkelte skal ha gullhår. I stad feks. Jeg hadde par i konge før river, han hadde par i 9 før river. Så gikk jeg all inn, 120£ i potten (det er jo litt for en amatørspiller), han gjorde det samme, så fikk han selvfølgelig par i A på river-card. Det dreper seriøst livsgnisten dette spillet, når slikt skjer. Men sånn er spillet osv ... fuck.

Spiller forøvrig på betsafes pokerklient og liker det. Føler ikke nivået er så høyt der (?). Noen andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt poker i gud vet hvor lenge. Nettpoker i sikkert 10 år og jeg kan (nesten) alle varianter. Det går dog mest i TNL og Omaha.

Jeg har vært innom flere klienter og ente opp med å like meg best på FTP før black friday. Etter dette har jeg spilt kun på Stars og etter at FTP åpnet igjen så har jeg blitt på stars da jeg fant ftp litt laggy.

Jeg har spilt så mye poker at jeg ikke lenger bryr meg om bad beats. Jeg har lest endel teori og har automatisk pottods og outs kalkulator i hodet. Det er viktig å huske at man med over par AI pre taper 1 av 5 ganger og med Ahøy mot Alav taper ca 1 av 3 ganger. Innser man at dette skjer relativt ofte så er det lettere å ta de tunge tapene.

Jeg er nok i pluss på turneringer, dog ikke de store summene da jeg for det meste spiller mikrostakes. Uansett ender jeg opp med å tape alt og litt til i fylla på cash games.... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen du tenker på på holdem som: gambling, rask gevinst, flaks/uflaks. Da er du en dårlig spiller, som heller burde spille på flax-lodd.

I dag ville jeg aldri anbefalt noen uten utdannelse innenfor matte/statistikk eller en meget god forståelse innenfor disse feltene å i det hele tatt tenke på å starte med nettpoker. Ihvertfall ikke om målet er å tjene penger.

du sier noe der. en kompis av meg hadde gjeld på røfli 75 000kr i 2009.... han kom på DEN gode ideen- nå skal han spille nettpoker for å vinne penger og bli kvitt gjelden....3 uker senere... spurte eg hvordan det gjekk....nå var gjelden plutselig 150 000kr!

lest gjennom tråden her...visste ikke at det er så mye kompliserte saker og ting på spilling av poker....dayeem :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendig med teskje, eller oppklaring for den saks skyld.

Men apropos avatarer og topic, så - spesielt i HU - kan det faktsik være en fordel med litt uspiselige eller på kanten bilder for å fremprovosere tilt hos motstander. Vet med sikkerhet at det har fungert for meg ved enkelte anledniner. Må hente edge der man kan.

Jeg anbefaler alle å skru av avatarene da det kan som du skriver fremkalle tilt og unødvendig følelsesmessige missklikks. Jeg har ikke sett en avatar siden 2005... lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helvetes pokerfaenskap :D Det er så innmari fett, men jeg hater at enkelte skal ha gullhår. I stad feks. Jeg hadde par i konge før river, han hadde par i 9 før river. Så gikk jeg all inn, 120£ i potten (det er jo litt for en amatørspiller), han gjorde det samme, så fikk han selvfølgelig par i A på river-card. Det dreper seriøst livsgnisten dette spillet, når slikt skjer. Men sånn er spillet osv ... fuck.

Spiller forøvrig på betsafes pokerklient og liker det. Føler ikke nivået er så høyt der (?). Noen andre anbefalinger?

Jeg tror nivået kommer mer av hvilke stakes du spiller på enn hvilken klient. På mikro stakes å er nivået generelt veldig dårlig på de tidlige levels. Disse spillerne ryker jo etterhvert ut men kan så klart flakse seg et stykke ut i turneringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av utålmodige typen, men det er det som er fordelen med nettpoker - Du skifter bord relativt ofte ved store turneringer og det er dem færreste som husker deg igjen. Så du kan lett slå ihjel utålmodigheten ved å spille ved flere bord, si opp til 4 stk og vente på en god hand uten at folk gjenkjenner deg som dobbel A spiller'n.

Du må dog endre taktikk når du nærmer deg finalebord ettersom folk vil begynne å kjenne deg :)

Pokerstars det går i her og :)

Nå er det nå engang slik at mange av de som spiller mye bruker tracker som logger hendene (ala Pokertracker). Du vil da fort bli merket som enten Tight, loose, spewy osv.

Når det er sagt så er det overhode ikke noen fordel å bli flyttet til nytt bord med ukjente spillere. Du har da mistet oversikten på de andre spillerne på bordet (hvis du da ikke har logget hender mot de før) og må begynne på ny strategi i forhold til hvordan alle de andre spiller. Det er mulig at de andre har sittet der en stund og har oversikt på hverandre mens du er den eneste disse må finne ut av.

Det er jo ikke slik at en strategi fungerer konsekvent. Alt avhenger av table image, motspillere, posisjon, posisjon og posisjon, stacksizes, blindenivå osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...