Gå til innhold

Språkproblem i Norge


Thombr86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat sålles va de å vårrå trønder i militære.

Søringan skjønt itj nånteng..

Likar no? :p

Som trønder kjenner jeg at jeg blir småflau av trøndere som kaller folk "søringer" :p

Fem år i Troms setter perspektiv på det.

Meennn... Ordet "punni" (valgfri stavemåte.. mener "oppunder/under") burde bli forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som trønder kjenner jeg at jeg blir småflau av trøndere som kaller folk "søringer" :p

Fem år i Troms setter perspektiv på det.

Meennn... Ordet "punni" (valgfri stavemåte.. mener "oppunder/under") burde bli forbudt.

Punni høres jævlig rart ut når jeg sier det :p

Poinnji! Embrace that palatalasering!

Og det med søringer, bare et uttrykk, kan bruke det om de som er fra 5 mil unna bare for å kverulere/terge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lester ... jeg sier "lester" til alt som er av type tykke ullsokker eller lignende.

Vi fikk utlevert grå ullsokker i militæret - jeg kalte dem lester, og alle så på meg med et stort spørsmålstegn. Ikke én eneste person i hele kompaniet mitt har hørt det ordet før.

Var lærerikt

Men de hadde hørt om å gå i sokkelesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...