Gå til innhold

Ekstremt vonde føtter


InaL

Anbefalte innlegg

Hei!

Et sært problem egentlig, men i ren desperasjon hører jeg her om noen har erfaring og tilhørende løsning med lignende problem.

Case:

Jobber som PT og står/går veldig mye i løpet av en dag. Jobber også på Løplabbet, så er velutstyrt med riktig og godt skotøy. Til tross for at jeg er vant til å stå og gå mye, har det de siste par ukene blitt ekstremt vondt under føttene. Noen ganger våkner jeg på natta av at det gjør vondt, og selv etter en hel natts hvile er det som å gå direkte på knoklene når jeg står opp og går ut av senga.

Føles på en måte ikke ut som betennelse, men mulig det kan være det. Går fra før av på betennelsesdempende pga ryggskade, så synes det er litt rart om det er betent.

Uansett - har noen tips eller råd til hva jeg kan gjøre for å bedre dette, så setter jeg veldig stor pris på det :) :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer, noen dager sitter det mest i hælen, i ett punkt på størrelse med en 50-øring (men er ømt lengre rundt enn dette), mens i dag er det vondt mest under tåballene. Når jeg hadde mest vondt i hælene har jeg jo prøvd å skifte vekta over på forfoten, så kan vel ha noe med det å gjøre?

Uansett, takk for at flere her har svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukter plantar fasciitt. Er på mobil nå, så for ikke skrevet så mye. Har skrevet litt tips til selvhjelp om du mer, men selvfølgelig best å oppsøke noen som kan hjelpe deg..

Jau det luktar noe slikt ja ... har akkurat det samme selv om dagen. Skyldes ubrukelige sko på jobb... men hvordan blir jeg kvitt f¤¤¤¤skapet? Følger tråden i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Drar frem denne her igjen...

Hadde vond under begge føttene.... Tøying av bakside høyre legg resulterte i noe så bizart som at jeg kunne fysisk kjenne at vooov... betennelsen eller hva det når var slapp taket og forsvant i løpet av timer.

Venstre siden derimot er en mer sta sak. Nå har jeg prøvd tøying av legg, fot, tær etc - no luck. Stått på foam ruller no luck. Ikke noe springing/minimalt med gåing - no luck. Bytter sko i hytt og gevær - no luck. Idag ga jeg fan og tok meg en lengre tur i heia, vondt!

Har ikke prøvd betennelses dempende av den grunn at jeg ikke har noe særlig tro på løsninger i pilleform. Foten har vært slik i en 5-6 måneder og nå begynner jeg å bli utolmodig.

Vedlagt er bilde av området som er vondt og den aktuelle sen/muskel som jeg tror er i spill her... den er forøvrig vondt å tøyd skikkelig.

Legger til her at jeg tror jeg har forholdsvis fotbue ... om det kan ha noe med saken å gjøre.

Innspill og kommentarer mottas gjerne!

post-5638-14440979393543_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar frem denne her igjen...

Hadde vond under begge føttene.... Tøying av bakside høyre legg resulterte i noe så bizart som at jeg kunne fysisk kjenne at vooov... betennelsen eller hva det når var slapp taket og forsvant i løpet av timer.

Venstre siden derimot er en mer sta sak. Nå har jeg prøvd tøying av legg, fot, tær etc - no luck. Stått på foam ruller no luck. Ikke noe springing/minimalt med gåing - no luck. Bytter sko i hytt og gevær - no luck. Idag ga jeg fan og tok meg en lengre tur i heia, vondt!

Har ikke prøvd betennelses dempende av den grunn at jeg ikke har noe særlig tro på løsninger i pilleform. Foten har vært slik i en 5-6 måneder og nå begynner jeg å bli utolmodig.

Vedlagt er bilde av området som er vondt og den aktuelle sen/muskel som jeg tror er i spill her... den er forøvrig vondt å tøyd skikkelig.

Legger til her at jeg tror jeg har forholdsvis fotbue ... om det kan ha noe med saken å gjøre.

Innspill og kommentarer mottas gjerne!

vil anbefale deg tur til ortoped og eller fysio, høres ut som et fagfolkproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale deg tur til ortoped og eller fysio, høres ut som et fagfolkproblem.

Hehehe.... håpte jo å unngå det da, det passer jo aldri inn i hverdagen på en måte :-) som nevnt så kurerte jeg høyrefoten med litt tøy og bøy (Etter innspill herfra) det virket nesten som ren magi, venstre foten er litt mer vrien... men jeg håper jo en eller annen kommer med nok et tier tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.... håpte jo å unngå det da, det passer jo aldri inn i hverdagen på en måte :) som nevnt så kurerte jeg høyrefoten med litt tøy og bøy (Etter innspill herfra) det virket nesten som ren magi, venstre foten er litt mer vrien... men jeg håper jo en eller annen kommer med nok et tier tips.

Kinesiotape har hjulpet samboeren min masse; kombinert med massasjeball (tennisball, golfball, etter skikkelige saker som Beastie). Hun klarte knapt å gå en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...