Gå til innhold

Ekstremt vonde føtter


InaL

Anbefalte innlegg

Hei!

Et sært problem egentlig, men i ren desperasjon hører jeg her om noen har erfaring og tilhørende løsning med lignende problem.

Case:

Jobber som PT og står/går veldig mye i løpet av en dag. Jobber også på Løplabbet, så er velutstyrt med riktig og godt skotøy. Til tross for at jeg er vant til å stå og gå mye, har det de siste par ukene blitt ekstremt vondt under føttene. Noen ganger våkner jeg på natta av at det gjør vondt, og selv etter en hel natts hvile er det som å gå direkte på knoklene når jeg står opp og går ut av senga.

Føles på en måte ikke ut som betennelse, men mulig det kan være det. Går fra før av på betennelsesdempende pga ryggskade, så synes det er litt rart om det er betent.

Uansett - har noen tips eller råd til hva jeg kan gjøre for å bedre dette, så setter jeg veldig stor pris på det :) :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer, noen dager sitter det mest i hælen, i ett punkt på størrelse med en 50-øring (men er ømt lengre rundt enn dette), mens i dag er det vondt mest under tåballene. Når jeg hadde mest vondt i hælene har jeg jo prøvd å skifte vekta over på forfoten, så kan vel ha noe med det å gjøre?

Uansett, takk for at flere her har svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukter plantar fasciitt. Er på mobil nå, så for ikke skrevet så mye. Har skrevet litt tips til selvhjelp om du mer, men selvfølgelig best å oppsøke noen som kan hjelpe deg..

Jau det luktar noe slikt ja ... har akkurat det samme selv om dagen. Skyldes ubrukelige sko på jobb... men hvordan blir jeg kvitt f¤¤¤¤skapet? Følger tråden i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Drar frem denne her igjen...