Gå til innhold

Når begynte du å se framskritt i speilet?


Addict

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kastet alt som heter målebånd og vekt, da jeg har det med å bli alt for opptatt av tallene og ender med å nærmest slutte å spise. Derfor har jeg lovet meg selv å kun bruke speil for å se framgang, men det er i og for seg demotiverende det og, med tanke på at jeg er ca like tålmodig som 3-åringen min :D Har tatt noen før-bilder bare for å ikke se meg blind på meg selv.

Jeg bare lurer på, når begynte dere å se forskjell på kroppen (etter hvor lang tid)? Tenker på de som trener styrke og spiser riktig. Når begynte du å se at fettprosenten minket og musklene begynte å vokse?

Selv trener jeg tung styrke 3 dager i uka, 1 dag med PT, og prøver å legge inn lett cardio (svømming, gåing, ridetimer) 4-5 dager i uka. Mener jeg har et godt kosthold med fokus på nok mat og mye proteiner, men ligger i underskudd. Skeier ikke ut nevneverdig, ligger forholdsvis lavt på karbohydratene.

Nå har jeg jo bare holdt på aktivt igjen siden jul, og det er kanskje ingen vits i å begynne å lete etter forskjeller allerede, selv om jeg gjør det hver dag. Så jeg bare lurer, når ER det vits i å lete etter forskjeller? :)

Jeg ORKER ikke stresse med kroppen min mer, ting får bare ta den tiden det tar, men trenger litt hjelp til å slutte å sjekke meg selv i speilet hver eneste dag, og bli like skuffa hver gang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur det er nokså individuelt når ein ser forskjellar på seg sjølv. Det ligg ein del i genane, somme får rask respons på endringar, andre tek det lengre tid med. Og som du seier, det er VELDIG lett å sjå seg blind på seg sjølv.

Eg synest det er kjekt å ha ein gong i veka/mnd å ta bilder, for så å samanlikne dei, då ser ein del fort og då er det igjen lettare å sjå det i spegelen:) Og så er det kjekt å ha bildebevis av endringane.

Lurt å innstille seg på at ein ikkje vil sjå endringar så raskt, for då kan ein berre bli positivt overaska;)

Høyrest forøvrig fornuftig ut å ikkje fokusere på tal, beste er i grunn å ikkje tenke så mykje på utsjånaden i det heile, og heller fokusere på å nyte livet, samt det å leve her og no. Om tilværelsen føles bra, blir som regel resten bra av seg sjølv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg ikke spesielt lang tid før jeg begynte å se markant forskjell på armene mine , mer spesifikt biceps.

Og bein , hadde plutselig monsterlegger å framside lår hadde helt ut av det blå fått synlige muskler :)

Dette merket jeg innen 2 mnd ca.

Bryst , Triceps og Skuldre tok litt lenger tid , kanskje 4 mnd før jeg så markant forskjell i speilet.

Gikk ned 25 kilo på 8mnd , kunne vært mer men jeg fokuserte veldig på å vokse i muskelstørrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å ser forskjell i speilet - siden du ser deg selv hver dag. Ta bilde av deg selv, "selfie" i speilet hver uke/mnd så ser du nok fortere forskjeller som er skjedd. Det fungerte bra for meg, og holdt motivasjonen oppe. Så lenge det skjer forandringer, på godt og vondt - så vet man hva man har å jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier ikke å se forskjell før jeg ser på tidligere formbilder. Så kan det ta litt tid, men plutselig kan jeg legge merke til nye ting. Jeg begynte å trene tung styrke nå i begynnelsen av Januar og først nå begynner jeg å se svak anntydning til f.eks litt magemuskler og ryggmuskler :)

Det beste jeg gjorde var å gjemme vekta mi å, den har absolutt INGEN verdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å se forskjell selv synes jeg er noe av det vanskeligste. Bilder er det beste jeg kan gjøre for å sammenligne. Og ha klesplagg til å måle! Det er mange ganger jeg har trodd at jeg ikke har hatt noen fremgang, og så har jeg tatt på meg f.eks. en kjole som satt stramt og oppdaget at den var løsere. Til tross for at jeg veier 3 kg mer nå enn for et halvt år siden sitter alle klærne løsere - men jeg ser ikke annen forandring i speilet enn at mageoverhenget er mindre og puppene større (av en eller annen grunn) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser seg virkelig blind i speilet om man ser hver dag, og det er vanskelig å legge merke til forandring sådan. Da jeg gikk ned i vekt for over to år siden så jeg ikke forandring før jeg sammenliknet med gamle bilder, det var vel snakk om en to måneders tid tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar! Skal bare slutte å se etter forskjeller, slik som det er i dag så sjekker jeg jo rumpa 10 ganger om dagen, som om noe skjedde siden sist! Haha...

Får bare godta at jeg ser ut slik jeg gjør, og stole på at prosessen kommer til å endre det så lenge jeg ikke gir opp... Jævli vanskelig, dessverre er det meg selv som er min største fiende.

Mars, etter stevnet, da kan jeg sjekke om det har skjedd noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg begynte så jeg vel forskjell i fettprosent på 1-2 uker. Synlig økt muskelmasse la jeg ikke merke til før etter kanskje 6 måneder, men 5 av disse månedene var vektnedgang så det forklarer seg der. 1 - 1,5 år senere var kroppen totalforandret i forhold til utgangspunktet.

Nå om dagen går det tregere. Fettprosenten utgjør store og raske visuelle forskjeller både opp og ned, men må ha sammenligningsbilder for å se forskjell i muskelmasse fra år til år. Loggfører diverse kroppsmål hver måned, og bruker dette sammen med kroppsvekt og styrkeøkninger som mål på fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel så ser jeg ikke forskjell før jeg ser på gamle bilder eller filmer av løft.

Så ta formbilde av og til, få å se tilbake på senere.

Ta formbildene under ganske like forhold, ikke en dag etter tur i badstua og solarium lys også enn annen etter julemiddag.

Prøv å stå i nokså samme posisjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...