Gå til innhold

Blemmer i hendene av styrken!?


Sara

Anbefalte innlegg

Har fått skikkelig hard/ ru hud inni hendene (i håndflaten, rett nedenfor fingrene). Kan minne om små blemmer. Dette har antakelig kommet av øvelser som markløft, nedtrekk, stående roing, kroc rows osv. Så da bli spørsmålet:

Er dete fulstendig normalt, og noe som går vekk etterhvert som man blir sterkere.. eller har jeg "feil" grep? .. føles nemlig som om jeg klemstrer huden litt, når jeg holder stangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt. du får egentlig bare hardere hud inni hendene jo mer du trener. har ikke noe med feilt grep. hvis du vil unngå dette så kan du bruke hansker. men de som er hardcore kjører uten :D

Følte videoen over matchet meg veldig bra! .. og da ville jo jeg trodd at de var pga. feil grep. Men du mener altså at det ikke kan komme av det? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste får vel træler i hendene? De tøffe kommer seg gjennom det til huden er herdet. Jeg, der i mot, kjøpte meg hansker i dag. Kjedelig å ikke kunne øke mer i mark pga træler (de er skikkelig vonde). Bruker riktignok hansker kun til tyngre mark. Prøver å la hanskene ligge så langt det gjør seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Hand-grip-position.gif

Det var dette jeg mente tidligere med stangplassering og handen. Den nederste av de to vil klemme huden der den øverste linja går. Men de aller aller fleste tar dette instinktivt når de kjenner huden blir klemt. Men greit med en illustrasjon. Personlig så lar jeg det bare være, men vet folk sier man kan file ned det værste etter en dusj når huden er myk eller noe. Dont quote me on it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som har trent i snart 30 år (ikke bare vekter, da), har mye mykere hud i hendene enn mange andre. Jeg tror det er på grunn av plassering av stangen, og at huden venner seg til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er blemmer bør du bare la det gå sin gang. Jeg opplevde at fuktighetskrem/babyolje var gull verdt på mine hender i begynnelsen. Etterhvert går det over til å dannes træler som kommer ganske kjapt i trinn med økt belastning på myke kvinnehender. Jeg har fått skikkelig arbeidshender etter å løfte kaffesekker hele dagen og vektstenger halve kvelden. Men en god fuktighetskrem, periodisk skraping når det blir for ille, hansker og litt tilvenning gjør det betydelig mindre merkbart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker hansker men får fortsatt træler.. Spesielt på markløft og negative pullups..

Prøv å endre grep slik at stangen ikke sklir nedover mot fingrene dine og dermed lager en brett - med dertil tilhørende blemmer og træler.

Og du? Dropp hanskene. Du får bedre grep og føling uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også træler, men de flasser av med jevne mellomrom - mulig du også vil oppleve det etterhvert? Tar jeg tunge rack pulls får jeg gjerne blemmer under trælene. (Mine er plassert rett under nederste ledd på fingrene, rett under "streken" som skiller fingre og håndflaten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...