Gå til innhold

Fritidsproblemer som sykemeldt


Astriiiixxx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjakk er i vinden;) Muligvis ikke det beste forslaget hvis man har konsentrasjonsproblemer(n) ...... Kjøp trommesett - lær å spill trommer - få nye venner, som spiller gitar og bass - start punkband - lær noen sanger - dra på turne.....

Har en gitar jeg kjøpte i fjor vår da jeg hadde planer om å bli rockestjerne, greide å knekke halsen på den ei uke senere, og når jeg endelig hadde vett til å fikse gitaren 4 måneder senere, greide jeg å slite to av strengene:D de har jeg enda ikke fått fiksa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha hanglet alt for lenge, var man blitt sykemeldt. Utbrendt står det på sykemeldinga. I første omgang i 2 uker, så vil man se hva som skjer vidre(sjefen min er skikkelig hønemor og nekter meg å slite meg mer ut på jobb før jeg er helt på topp igjen, tidligst februar sier hun)..

MEN, jeg er dessverre av den meget rastløse rasen, og har nå plutselig mye mer fritid enn hva jeg ser på som sunt for min psyke. Legen sier at jeg ikke får lov til å bare ligge å sove, jeg må "leve så normalt som mulig", men hva gjør man når 8-9 timer av de vanlige syslene om dagen blir forbudt? Joda, jeg kan bruke litt lengre tid når jeg er på trening, muligens bare sitte i sofaen og skravle med folk på gymmet noen timer for dagen.

Men hva mer? Hva kan man finne på i storbyen Oslo? Hva er gratis og hva koster penger? Er det noe som jeg virkelig BURDE oppleve i denne byen?

Har ett par bikkjer som jeg kan låne så mye jeg vil, men det er greit å kunne gjøre noe annet enn å bare gå turer i parker og være nødt til å prate med hundeeiere eller gjemme oss for hunder( hun ene er alt for sosial og hun andre hater alle hunder hun ikke kjenner eller ikke er av samme rase).

Alle ideer blir tatt imot med glede!

Nå har ikke jeg lest gjennom hele tråden så det kan godt være mine tips er sagt! Men hqr selv gått uten jobb noen mnd nå og vet hvordan det føles!

Det som fikk meg gjennom dagene var:

- Trening

- Matlaging (trenger ikke være dyrt, kjøp billige råvarer, eksperimenter på kjøkkenet, kos deg! Og om blir mye utgifter, inviter venner på middag og foreslå å spleise. Blir alltid igjen rester)

- Spillkvelder med venner (kort, brettspill)

- Lese bøker (gratis på biblioteket,de bestiller alle bøker du måtte ønske)

- Meld deg opp til fag på UiO, delta på forelesninger. Trenger ikke ta eksamen eller melde deg opp engang, dra på forelesninger eller åpne seminarer om tema du finner spennende (selv dro jeg på fagdag for psykologistudenter en gang )

- Forsøk å starte opp med en hobby (tegne, male, strikke, sy, scapbook)

- Meld deg som frivillig på Frelsesarmeen hvor du man jobbe. Vet ar du er sykemeldt og ikke skal jobbe, men jeg føler det gir fremfor å tappe energi å hjelpe til med å feks fordele klær fra klesinnsamling, smøre matpakker, dele ut suppe i helgen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gitar jeg kjøpte i fjor vår da jeg hadde planer om å bli rockestjerne, greide å knekke halsen på den ei uke senere, og når jeg endelig hadde vett til å fikse gitaren 4 måneder senere, greide jeg å slite to av strengene:D de har jeg enda ikke fått fiksa...

Vi kan starte vårt eget band for talentløse gitarister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp et kart. Hiv en varm genser og noe ålreit mat og drikke i sekken, plukk opp en firbeint turkompis, ta noe kollektivt transportmiddel opp til markagrensa og rusle deg en staselig tur (jeg aner forresten ikke hvordan det fungerer med dyr og kollektivtransport, så det kan være dette er en dum idè). Man får ro i hodet og gjør kroppen litt sliten. Winwin spør man meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sounds like the best kind of circle jerk to me.

Brother Mouzone: You're the perfect bait. They will view you as conflicted, your homophobia is so visceral.

Lamar: See that. I haven't even walked in the place yet and you're already calling me a cocksucker.

Min favoritt fra Brother er. "Whats the most dangerous thing in America?.... a nigger with a library card"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...