Jump to content

graham

Members
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

  1. Stiller meg bak Espen-h og EskilH. Det beste er å komme seg ut på tur. Bruk halvannenliters brusflasker fylt med vann så du får ønsket vekt på sekken og så er det bare å komme seg ut og finne kurrant terreng å trene i. Å ta seg en helgetur eller fire i forkant for å komme i varmen skader jo heller ikke. Av 'inneøvelser' så synes jeg også folket allerede har svart bra.
  2. Det er ikke så mye ledig så snart midt i sesong, men jeg har trua på denne: https://www.inatur.no/hytte/50f2eac5e4b097bd8c0ac7fa/legerhytta-skjak-almenning Ledig begge de siste helgene i august, ca 5 timer kjøring fra Oslobygda, bilveg helt frem, sengeplass til 8, 1500 kroner for en normalhelg fordelt på x antall personer er ikke ille og det er både fiske og toppturmuligheter i nærheten. Jeg er ikke kjent i området, men siden man kan få leid båt i vatnet nedenfor regner jeg med det er fisk der. Rent instinktivt ville jeg ha prøvd stanga oppe i Hamsedalen en halv mil nordøst for hytta (gå inn fra Hamsevik). Turmessig ville jeg kanskje ha kjørt i retning Geiranger (som ikke ligger langt ifra), der er det turmuligheter med utsikt som står i kø. Hytta ligger riktignok bare 150 meter fra RV15 Strynefjellsvegen, men det blir kanskje ikke all verden med trafikkstøy på en slik avstand? Det fins andre fine hytter som er ledig i Oppland og Hedmark, men de ligger gjerne et par timers gange fra bilveg og jeg skjønte det som uaktuelt?
  3. Jeg veit ikke hvor du holder til, eksempelvis kjører dere kanskje ikke til Trøndelag om jeg anbefaler noe lurt hvis dere bor i Kristiansand eller Tana. Men generelt så er inatur.no en glimrende side både for å leie hytter og å kjøpe fiskekort.
  4. Hmtjaaaa. Røre er røre. Prøv elimineringsmetoden: Prøv et annet vaffeljern og hvis det funker med det, hiv det gamle og kjøp et nytt. Hvis det ikke funker er du tilbake til at røre ikke er røre.
  5. Salt lakris funker for meg. Mot snussug altså..
  6. Neisjå, internett altså! https://ruter.no/verdt-a-vite/ofte-stilte-sporsmal/barnevogn-sykkel-ski/hvordan-reiser-jeg-kollektivt-med-hund/. Det er jo ingen problem.
  7. Kjøp et kart. Hiv en varm genser og noe ålreit mat og drikke i sekken, plukk opp en firbeint turkompis, ta noe kollektivt transportmiddel opp til markagrensa og rusle deg en staselig tur (jeg aner forresten ikke hvordan det fungerer med dyr og kollektivtransport, så det kan være dette er en dum idè). Man får ro i hodet og gjør kroppen litt sliten. Winwin spør man meg.
  8. Dette kan nok fysioterapeuten ovenfor kunne fortelle mer om enn en menigmann som meg, men jeg tenker at du burde fått deg noe kurrant helsefaglig innspill på dine problemer, som feks en fysioterapeut som gjerne har erfaring med idrettsrelaterte skader. Jeg har omtrent et år bak meg med opptrening vekk fra en ekkel betennelse i beina med GOD hjelp fra fysioterapeut og jeg er omtrent frisk og kan trene normalt nå. Før det prøvde jeg i et halvår å trene rolig etc og være smart på egen hånd, det gikk ikke særlig bra.
  9. graham

    Visdomstann

    mm, som wombat sier; Corsodyl munnskyllevann er greia mot infeksjon i munnhulen. Den inneholder chlorhexidin, så det er kanskje det du bruker fra før? Er det smerter pga høl ned til nerven vil jeg anbefale en snowball med èn paracet og èn ibux 500mg, samt å syte nok til tannlegen så du får en hastetime. Et kjerringråd som fungerer mot tannpine er forresten å pensle på mandelessens på tanna. Dette er en metode tannlegen ikke synes noe særlig om. En kompis ble kvitt tannpina, men fikk en død nerve og en furten tannlege på kjøpet etter forholdsvis lang tids mandelessensmisbruk..
  10. Vel, når det gjelder motivasjon kan det jo være greit å se på fordelene ved å slutte. Da liker jeg å trekke frem tre fordeler: 1. Man slipper å ha ånde som lukter askebeger, det er jo hyggelig mtp en bedre halvdel 2. Trimmer man regelmessig vil man merke stoor fremgang på kondisjon, det er utrolig motiverende å fortsette med røykeslutten da. 3. Det kan jo være kjekt å investere i en ålreit alderdom istedenfor kols, lungekreft og tidlig død.. Når det kommer til sluttinga er det bare å kutte helt med en gang og å belage seg på et par kjipe dager. Det verste er over på 2-4 dager. Tyggis, lakris, etc hjelper på røyksuget. Å trappe ned er bare å utsette sluttinga. Det største problemet synes jeg er det sosiale. Røyking i pauser på jobb osv. Jeg ville ha startet røykestoppen på en fredags ettermiddag, så kan man være kjip for seg selv i helga. Og så mener jeg man bør kutte festligheter/byturer i en måneds tid, for viljestyrken ryker etter et par øl..
×
×
  • Create New...