Gå til innhold

UiN, UiT?


Isa24

Anbefalte innlegg

Kan vel også nevne at 80% av kullet mitt er fra andre steder i landet enn Tromsø, og ingen av de jeg har pratet med angret på at de flyttet hit, alle er svært begeistret for både stedet og folkene her :)

Kommer man ikke inn i medisin i Oslo eller Bergen, så er egentlig valget ganske enkelt. Man kan ikke angre på den eneste og siste muligheten man har i Norge. Man gjør det beste ut av det lille håpet man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De to første er subjektive oppfatninger om hvordan jeg oppfatter nordnorsk kultur. At jeg sier at jeg synes nordlendinger er åpne et ikke synonymt med at nordlendinger er bedre enn alle andre. Jeg ønsket å fremme det med åpenhet da det av dine innlegg virket som at vi var en gjeng med sure særinger som bare satt inne og stura under mørketida. Men for all del - vår åpenhet kan være både bra og dårlig.

Og sistnevnte er et svar på at jeg er enig i at jeg oppfatter Oslo som en kald by sammenliknet med andre norske byer. Dette er min opplevelse av byen som besøkende, og er heller ikke her synonymt med at jeg synes alle fra Oslo et kalde drittsekker. Tvert imot - jeg kjenner veldig mange hyggelige østlendinger.

Du sier at nordlendinger er åpne, mens resten av landet er kalde, det er ganske tydelig hva du mener her. Når du sier at du oppfatter Oslo som kaldt har du generalisert hele byen og befolkningen, et massivt antall i forhold til Tromsø, og større befolkning enn hele nordnorge kombinert.

Det er ikke OK å generalisere Oslo eller resten av landet. Nordnorge og deres befolkning er heller ikke noe magisk som dere går rundt og tror selv, tro det eller ei, dere er faktisk nordmenn, i likhet med resten av landet. Dere er ikke noe bedre enn resten av landet.

Slutt å vær så jævlig selvgod og gå løs på folk som kritiserer nordnorge når du selv kritiserer resten av landet og Oslo, dette gjelder forsåvidt alle pro-nordlendinger. Dere er bare 470 000 mennesker, mindre enn 1/10 av landet, og mindre enn Oslo med sine 633 000 innbyggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du kunne hjelpe meg og tolke mine egne meninger slik at jeg kunne komme frem til at jeg egentlig er en norgeshatende nordlandspatriot som helst vil ha en egen nordnorsk stat. Jeg innså ikke dette før du var så hyggelig og hjalp meg å forstå. Og takk for at du selv ikke generaliserer, på tross av at jeg selv begår denne synden og stempler 4,5 mill mennesker som kalde undermennesker.

post-25736-14440962416079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man ikke inn i medisin i Oslo eller Bergen, så er egentlig valget ganske enkelt. Man kan ikke angre på den eneste og siste muligheten man har i Norge. Man gjør det beste ut av det lille håpet man har.

Jeg kom inn i både UiO og UiT da jeg søkte på farmasi, men søkte her nemlig på grunn av samme inntrykket av Oslo som malenesofie forteller om. Når jeg i tillegg spurte de fleste jeg kjente som hadde vært studenter i Oslo så var det vel 2 av 20 stykker(fra Stavanger) som sa de ikke likte det fordi studiemiljøet ikke var så bra, og folk falt innenfor stereotypene man har om Oslo folk. De hadde selvsagt også en ganske grei omgangskrets(noe jeg også spurte om), men de savnet sjarmen som kommer fra mellomstor/liten by.

Jeg spurte så de jeg visste om som studerte i Tromsø; ingenting vondt å si. Utrolig bra studiemiljø. Kort vei til lærere, eneste som var kjipt var flybilletten hjem. Når jeg i tillegg ville oppleve nye ting så var det et utrolig lett valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du kunne hjelpe meg og tolke mine egne meninger slik at jeg kunne komme frem til at jeg egentlig er en norgeshatende nordlandspatriot som helst vil ha en egen nordnorsk stat. Jeg innså ikke dette før du var så hyggelig og hjalp meg å forstå. Og takk for at du selv ikke generaliserer, på tross av at jeg selv begår denne synden og stempler 4,5 mill mennesker som kalde undermennesker.

Det er godt du har litt selvinnsikt, så håper jeg at du slutter å løpe rundt å spre den kvalme propagandaen din om Oslo uten noe særlig grunnlag. Mest sannsynlig har du ikke møtt mer enn >1000 mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt du har litt selvinnsikt, så håper jeg at du slutter å løpe rundt å spre den kvalme propagandaen din om Oslo uten noe særlig grunnlag. Mest sannsynlig har du ikke møtt mer enn >1000 mennesker.

Sorry altså, men jeg gidder ikke å møte absolutt hvert eneste individ i Oslo for å kunne ha/få et inntrykk av byen. Den friheten tar jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry altså, men jeg gidder ikke å møte absolutt hvert eneste individ i Oslo for å kunne ha/få et inntrykk av byen. Den friheten tar jeg meg til.

Du har nok gått glipp av hele poenget, men jeg begynner å se trenden de siste du gangene du har postet, les grundig hva som har blitt skrevet igjen du.

Men du bekrefter bare det jeg sier, det er helt ok å spre kvalme om Oslo, men ikke nordnorge, for de skal jo være så spesielle i forhold til resten av landet. Det er her fokuset ligger, og det er det som gjør meg kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok gått glipp av hele poenget, men jeg begynner å se trenden de siste du gangene du har postet, les grundig hva som har blitt skrevet igjen du.

Men du bekrefter bare det jeg sier, det er helt ok å spre kvalme om Oslo, men ikke nordnorge, for de skal jo være så spesielle i forhold til resten av landet. Det er her fokuset ligger, og det er det som gjør meg kvalm.

Jeg må bare peke på elefanten i rommet; hva i alle dager skjedde med deg her oppe? Virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man ikke inn i medisin i Oslo eller Bergen, så er egentlig valget ganske enkelt. Man kan ikke angre på den eneste og siste muligheten man har i Norge. Man gjør det beste ut av det lille håpet man har.

Svært mange hadde Tromsø som førstevalg, Tromsø er kjent for Norges beste medisinstudie, så vet du det !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

......lykke til med skolen du går på nå, var det fjerde universitetet du prøvde eller hvordan var det

Så flaut, du kom nok altfor sent til festen, bare å dra igjen.

Eller, kanskje malenesofie er den som bør være mest flau, som slukte agnet rått, og desperat liker alle postene som ikke er av meg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...