Gå til innhold

Hvordan få egg til å ikke smake egg?


f4ts0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Om du tar 2 egg oppi en skål, 1 ts salt + 2 dl melk, visper det sammen, tar det oppi en forvarmet stekepanne med litt olje oppi, og heller røra oppi. Deretter rører du litt rundt, passer på at det ikke brenner seg. Til slutt topper du det med en ferdigstekt grandis oppi, og voila! Egg som ikke smaker egg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk omeletten som basis og varier med hva du putter oppi f eks:

- Bacon. Sikker vinner, bare stek baconet først og hell røra over

- Tunfisk. Bruner du tunfisken først smaker det ikke den typiske tunfisksmaken. Blir veldig godt.

- Chorizo. Igjen: stek chorizoen først. Kjøp gjerne så sterk som mulig så får du en omelett med litt krutt i.

- Tacokjøttdeig. Rester fra tacoen funker krutt

- Del cherrytomater i to og sleng oppi røra

- Vårløk gir en fin touch

- Ost er alltid digg

- Whatever kjøttpålegg du har igjen i kjøleskapet. Skinke, salami, falukorv. Bare stek det før du har i røra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLÅBÆRPANNEKAKE:

Du trenger:

- 50-100g frosne blåbær

- 0-50g havregryn (blir tykkere "røre" med, men om du ikke ønsker mye karbo går det ann å minske eller kutte)

- så mange egg du skal ha (jeg bruker 5)

- Gulost, så mange skiver du ønkser (jeg bruker 2)

- Bacon er også optional

- Smakstilsetning: kanel MASSE, kardemomme og salt obligatorisk. Rom- og viniljeessens optrional.

- fett i panna (jeg bruker kokosmelk)

Miks alt dette sammen for hånd (så du kan smake biter av ost, bacon og blåbær) og stek til en gigapannekake. Den får en morsomt farge, men smaker vilt digg. Tanken på den får meg lett opp av senga om morran ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...