Gå til innhold

Dips??


fitnesspuuzen

Anbefalte innlegg

Fersk (og blond) som jeg er, så plasserer jeg sikkert denne i feil greie, men shiiiit la gå ;

Kan noen gi meg noen tips på øvelser for å klare å kjøre dips?? Nå bruker jeg ass.dips maskin, og når jeg kke har mulighet til å bruke den får jeg ikke til å ta en stk en gang... :(

mulig jeg har dårlig teknikk som kan gjøre det tyngre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være på den sikkere siden, hva er dips på benk og hva er ekte dips?

Og siden jeg er i gang :-P hva best/Forskjellen på roing på benk og bare roing m stang? :-/

Dips på benk er når du bruker en vanlig benk, for eksempel slik du bruker til benkpress, plasserer hendene på denne med ryggen mot den og har enten bena rett ut på gulvet eller plassert på en annen benk/forhøyning i mot deg :) "Ekte" dips er når du henger fritt mellom to håndtak/stenger og dermed må holde hele kroppsvekten din på armene, feks som de håndtakene som ofte er på siden i forbindelse med pullupsstativer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo litt an på hvordan du kjører dips. Har du overkroppen helt rett og skuldrene inn mot kroppen, så er det en triceps-øvelse. Albuene ut, så er det bryst. Jo lengre frem du lener deg med kroppen, jo bedre treffer du alle hodene på brystmuskelen osv osv.

Om du har overkroppen vannrett og albuene ut, så må du huske at det er like tungt som å kjøre benkpress med kroppsvekten din, og om du retter deg mer opp er det som å kjøre decline med kroppsvekten din - så det er ganske tungt. Men som enkelte sier - det beste er å trene dips for å bli sterkere i dips. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd på en repetisjon uten assistanse før annen brysttrening (eller triceps om det er det du trener) og så tatt resten av programmet. Når du får til en, så prøver du på to osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk (og blond) som jeg er, så plasserer jeg sikkert denne i feil greie, men shiiiit la gå ;

Kan noen gi meg noen tips på øvelser for å klare å kjøre dips?? Nå bruker jeg ass.dips maskin, og når jeg kke har mulighet til å bruke den får jeg ikke til å ta en stk en gang... :(

mulig jeg har dårlig teknikk som kan gjøre det tyngre...?

Kjør eksentriske repetisjoner. Start i topposisjon på dips, og bruk 10-15 sekunder på vei ned.Kjør 4-5 sett med 3-4slike repetisjoner. Hver uke prøv å hold litt lengre på vei ned og/eller heng på deg litt vekt (1,25kg, så 2,5kg osv). Ellers er assisterte dips med strikk mye bedre enn ass.maskin, samt andre øvelser som ble nevnt her: pushups, dips til benk, etc bra! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...