Gå til innhold

Dips??


fitnesspuuzen

Anbefalte innlegg

Utrolig dumt at du ikke har tilgang på dipsmaskinen! Jeg gikk fra å klare 0 dips, bruke dipsmaskinen, og nå har jeg en "pers" på 15 dips uten hjelp etter en måned :) Men følger alle rådene du har fått her!

Jeg har det til vanlig, men er hjemme hos mamma nå i jula, og hun bor "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" så her har de jo ikke noe så avansert som ass. dips maskin... men kommer sterkt tilbake på nyåret =)

Følger alle disse rådene, så litt bedring må d jo ha blitt :)

15 dips på en mnd er jo kjempe bra :D Hvordan trente du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aah, men da er det jo greit! Og har troen på at du er sterkt tilbake på nyåret :thumbsup:

Jeg har vel hovedsaklig brukt dipsmaskinen, og trent triceps! Så er teknikken forbedret og en ganske stor porsjon viljestyrke om at jeg MÅTTE klare dips, og nå elsker jeg dips! Selv om skulderen skrangler litt. Er faktisk ikke å anbefale å ta 60 dips på kort tid (med pause) bare fordi du er glad for at du endelig har klart det, hahah. Tror jeg brant meg litt der! :p Men gleder meg til å høre om dine første ordentlige dips, det er så utrolig gøy med fremgang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

kan trene eksentriske dips(negative) til slutt hvil du klare 1 rep og fra 1 rep til 4 går det fort=). Trikset er også å ikke vingle så mye akkurat som chins, hold kjernen din tight(magen) trekk et godt innpust senk deg kontrollert ned når armene er 90 grader(ikke mer da dettek an føre til skulderskder over tid) press opp. Når du er nesten oppe pust ut. Ikke lås albuene helt på toppen heller da dette gjør at du mister fokuset på brystet og det overføres til albuen.dette er litt veiledning til når du klarer en ordentlig bryst dip=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sagt mye rart rundt akkurat det der med Dips. Men du har jo bryst dips og triceps dips som forklart ovenfor. Men akkurat det der med hvor langt du skal gå ned blir det sagt mye rart om. Hvis du skal få dips'en godkjent i en konkurranse så skal skuldren være under albuen. Dette blir jo da noe mer/mindre? en 90 grader.

Noen som vet noe om dette er bra/ikke bra og hvorfor? Forskning hva som helst?

Prøvde å kjøre "konkurranse dips" i dag og jeg må si det tok mye bedre en om jeg kun kjører til 90 grader. Så hvis jeg for min del ikke merker noe ubehag når jeg kjører så langt ned og fremgangen er der så vil jeg nok fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra spm! Har lurt på det samme selv. Målet er jo å måtte få det til i konkuranse, så greit å gjøre det slik med en gang....

Kan for øvrig med dele at jeg har kommet i gang med seriøs trening igjen, og under men ny coach Gunnar Holth regner jeg med at selvstendig dips ikke er langt unna :D Merker allerede stooor forskjell i armmusklene :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...